امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=2822

دکتر رضایی:

کمبود انرژی در حال تبدیل به یک بحران اجتماعی در دنیاست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود انرژی در حال تبدیل به یک بحران اجتماعی در دنیا بخصوص در کشورهای غربی است.

دکتر ابراهیم رضایی افزود: این که دنیا با بحران انرژی مواجه شده، یک واقعیت غیر قابل انکار است و سفر قریب الوقوع جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در جهت تحقق افزایش و تزریق نفت و گاز به بازار جهانی است تا مانع از فشار بر کشورهای غربی شود.

رضایی اظهار داشت: اما این که آیا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌توانند با افزایش تولید نفت و گاز نیاز جامعه جهانی را پوشش دهند موضوعی است که بین کارشناسان محل بحث است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از نگاه اصلی آمریکایی‌ها غفلت کنیم، تصریح کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها به خاطر انرژی حاضر هستند دست به دامان کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا شوند یک نگاه مقطعی و شکلی است در صورتی که نگاه آمریکایی‌ها با ما یک تفاوت راهبردی و ماهوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس هیچ وقت حاضر نشدیم که به خاطر نیاز مقطعی آمریکایی‌ها دستپاچه شویم و اجازه بدهیم که مذاکرات هسته‌ای بدون سپردن تعهد و تضمین اعتباری انجام شود چون ماهیت آمریکایی ها را می‌شناسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود که آمریکایی ها پس از سفر بایدن به منطقه و این که متوجه شوند که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توان تامین نفت و انرژی غربی‌ها را ندارند بار دیگر مجبور می‌شوند به عرصه مذاکرات و دیپلماسی التماسی خود برگردند چون کمبود انرژی در حال تبدیل به یک بحران اجتماعی در دنیا بخصوص کشورهای غربی است.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: