امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3365

دکتر رضایی:

نیازی به تصویب توافق احتمالی در مجلس نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازی به تصویب توافق احتمالی در مجلس نیست چون حرکت جدیدی شروع نشده بلکه استمرار توافق قبلی است که قبلا مجلس اجازه داده بود.

دکتر ابراهیم رضایی افزود: سال ۹۹ مجلس قانونی با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصوب کرد که طبق ماده ۷ آن، برای لغو تحریم‌ها در صورتی که کشورهای اروپایی به تعهدات و وظایف خود عمل کنند، وزارت امور خارجه گزارشی به کمیسیون امنیت ملی درباره عملکرد طرف مقابل ارائه می‌ کند.

رضایی خاطر نشان کرد: از این رو درهیچ جای قانون تصریح نشده که باید متن توافق به صحن آید بلکه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌گوید که کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی گزارش وزارت امور خارجه درباره عملکرد طرف مقابل در لغو تحریم ها، گزارشی به صحن علنی ارائه کرده و مجلس روی این گزارش اظهار نظر می‌کند و نه روی متن توافق.

وی تاکید کرد: آنچه مذاکره کنندگان ایران توافق می کنند، نباید خارج از قانون راهبردی باشد و اگر مغایرتی نداشته باشد، نیاز به تصویب مجلس هم نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد تعهدات هسته ای را کاهش دهد، باید گزارشی به کمیسیون های امنیت ملی و انرژی و سپس صحن ارائه شود تا تعهدات طرفین راستی آزمایی شود، اما نیاز به مصوبه مجلس نیست.

منبع خبر: خلیج فارس

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: