امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3077

در گفت وگو با اسپوتنیک؛

نماینده دشتستان: مهمترین مانع روابط ایران و روسیه زیر ساخت‌هاست

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه اهمیت هر گونه نقشه راه میان ایران و روسیه را توسعه زیر ساخت ها عنوان کرد و گفت: مهمترین مانع یا نخستین کار برای توسعه روابط در حوزه زیرساخت‌‌هاست.

دکتر ابراهیم رضایی در گفت وگو با اسپوتنیک درباره سفر رییس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی افزود: جو بایدن رویاهای خود را گفت آنها چون منافع خود را مقابل منافع جمهوری اسلامی را می بینند باید مقابل ایران، چین و روسیه چنین حرف‌ هایی را بزنند.

رضایی اظهار داشت:  به نظر من نباید توجه چندانی به این حرف‌ ها داشت به خصوص که این حرف‌ ها را در جمع کشور های سعودی گفته شده است و برای خوشایند آنهاست تا آمریکایی ها بتوانند مانند سنوات گذشته بار دیگر این گاو شیرده را بدوشند.

وی خاطر نشان کرد: این حرف ها بیشتر برای آمریکایی‌ ها مصرف کاسبانه دارد، این حرف ها برای منفعت بیشتر و برای غارت بیشتر منافع کشور های عربی بیان می شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه همچنین درباره روابط ایران و روسیه تاکید کرد: ما در حال توسعه روابط خود با روسیه هستیم ما با روس ها در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ ای و مبارزه با تروریسم مواضع بسیار نزدیک و مشابهی داریم و همکاری های خوبی نیز میان دو کشور وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: رویکرد دولت سیزدهم این است که این روابط نزدیک و خوب در حوزه اقتصادی هم تعمیم و توسعه پیدا کند سطح روابط اقتصادی ما با روسیه اکنون راضی کننده نیست در سفر سال گذشته سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری به روسیه توافق شد که میزان مبادلات از ۴ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند هم روسیه در ایران سرمایه‌ گذاری خواهد کرد و هم صادرات ما به روسیه افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: البته این ظرفیت وجود دارد که تا ۲۰ میلیارد دلار نیز این روابط توسعه پیدا کند، ظرفیت بیشتر نیز وجود دارد اما نیازمند مراودات بیشتر و تبادلات بیشتر هیات های اقتصادی دو کشور است که در چند ماه گذشته شاهد گسترش چشمگیر آن بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مهمترین مانع در روابط ایران و روسیه را ضعف زیرساخت ها دانست و اهمیت هر گونه نقشه راه میان دو کشور را توسعه زیر ساخت ها توصیف کرد و اظهار داشت: مهمترین مانع یا نخستیین کار برای توسعه روابط در حوزه زیرساخت‌ هاست.

رضایی افزود: زیر ساخت‌ های حمل و نقل ما باید ارتباط با روسیه را به صورت مستقیم و به دور از کشورهای ثالث برقرار کند.

وی تصریح کرد: همه مسیر های ارتباط میان ایران و روسیه باید برقرار شود، هم مسیر ریلی که نیازمند تامین و ایجاد خط آهن رشت _ آستارا است، هم مسیر دریایی که نیازمند کشتی های رو _ رو بین ایران و روسیه از طریق دریای خزر است، هم مسیر هوایی و هم مسیر زمینی که باید مشکلات آن از طریق آذربایجان و ارمنستان حل شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به طور کلی به این مفهوم که تمام زیر ساخت‌ های ارتباط میان دو کشور باید فراهم شود اگر زیر ساخت‌ های این موضوع فراهم باشد هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در دو کشور این امکان را برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور پیدا خواهند کرد.

منبع خبر: اسپوتنیک

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: