امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16370

رضایی محبوب است چون صادق است

 بررسی آماری عملکردهای تخصصی و نارضایتی مردم از نمایندگان مجلس در ادوار گذشته تاکنون فارغ از شور و شوق احزاب و شرایط بحرانی کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

بررسی آماری عملکردهای تخصصی و نارضایتی مردم از نمایندگان مجلس در ادوار گذشته تاکنون فارغ از شور و شوق احزاب و شرایط بحرانی کشور بر هیچکس پوشیده نیست. اما حداقل در حوزه دشتستان میتوان تغییر نگاه مردم و حلقه مفقوده ارتباطی مردم و مسولین را مشاهده کرد.

دکتر رضایی توانست شاخصه های متفاوت و تعریف جدیدی از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را ابداع کند بدون شک از نکات اصلی محبوبیت ایشان صداقت و پاکدستی و عدم دخالت در اموری غیر مرتبط و خارج از شرح وظایف نظارتی مجلس است.

بخوبی به یاد داریم که چگونه نماینده مجلس در عزل و نصب مدیر مهدکودک تا مدیران اجرایی استان و ادارات شهرستان خارج از حوزه اختیارات دخالت ها مینمودند و گاها این کشمکش به دشمنی و عداوت و کارشکنی منتهی می گردید.

تمامی این منصب فروشی و مقام پرستی و سهم خواهی و تقسیم غنایم در جهت منافع حزب و گروه و جناح و قوم بازی آقارب و اطرافیان نمایندگان شکل می گرفت و سهم مردم نیز فقط همان رای دادن در روز انتخابات بود.

رضایی با درک جایگاه قانونی مجلس و تشریح تکالیف نماینده قطعا موجب نارضایتی و ناراحتی تعداد قلیلی از قدرت طلبان را فراهم نموده است اما یقینا رضایتمندی عمومی را بدست آورده که همین نیز محبوبیت ایشان را هر روز افزوده است.

در این مقاله قصد و هدف بررسی اقدامات ایشان و مجموعه کارهای عمرانی و توسعه زیرساخت های استان و شهرستان نیست چون معتقدم نماینده مجلس متعلق به تمامی کشور بوده و هر قانونی که تصویب نماید اثر مستقیم بر تمامی جمعیت ۸۵میلیونی خواهد داشت لذا نمایندگان مجلس را در یک شهر و شهرستان خلاصه نکنیم هر چند که حل مشکلات حوزه انتخابیه الاهم فی الاهم بوده و امری واجب بنظر می‌رسد.

اما در یک قاب کلان و از بالا به نمایندگان که نگاه کنید هیچکسی نمی‌تواند در مورد صداقت و پاکدستی و تصمیمات ایشان در جهت امنیت ملی و رفاه اجتماعی حتی یک نقطه مبهم و خاکستری پیدا کند.

رضایی تنها نماینده بدون حاشیه و حرف و حدیث هست که هیچ یک از بستگان و نزدیکانش را در پست حساس و کلیدی منصوب نکرده است. مبارزه با فساد را با همه هزینه های سیاسی و اجتماعی که داشته با صدای بلند فریاد زده و حتی پا را فراتر گذاشته و تمام ظرفیت‌های خود را در برخورد با مفاسد بکار گرفته است.

رضایی کمتر شعار داده و بیشتر به مطالبات عمومی در بحث کلان بصورت عملی و ملموس خود را ثابت کرده است ایشان توقعات مردمی را نیز ارتقا داده و از اموری مثل آسفالت کوچه و ایجاد فضای سبز و مداخله در امور شوراها و دهیاری‌ها به بیماری فراگیر فسادهای ارزی و رانت های اتاق بازرگانی و صنایع پتروشیمی پرداخته است که دلارهای رانتی هر یک از این مفاسد صدها برابر بیشتر از بودجه حوزه انتخابیه است.

تفاوت دیگر ایشان حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس است که برای اولین بار در همه ادوار مجلس نماینده دشتستان در کمیسیونی حساس و حیاتی به عضویت پذیرفته شده است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی وظایفی از جمله در محدوده سیاست و روابط خارجی، دفاع، اطلاعات و امنیت تشکیل شده است.

نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشورهای سازمان همکاری اسلامی، ریس گروه دوستی پارلمانی کشورهای روسیه و عراق، و…..تفاوت ایشان با دگر نمایندگان مجلس است.

پیشنهاد و تصویب تنها یکی از طرح های کلان نشانگر نوع نگاه و دغدغه مطالبات کشاورزان است.با تصویب این طرح کلان وزارت جهادکشاورزی موظف شده تا سقف ۳۰هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال منقول و غیر منقول خود و دستگاههای تابع را صرف حوزه کشاورزی از جمله طرح تحول نخیلات نماید.

پیشنهاد و تصویب این طرح نشانه دغدغه مندی جهت رفع مشکلات و حمایت از بخش کشاورزی و پیشگیری از بحران های کشاورزان است که با بسیاری اقدامات نمایندگان در تمام ادوار مجلس تفاوت اساسی و مبنای علمی و تخصصی دارد.

رضایی دوره تحولی جدیدی را پایه ریزی کرد که بعنوان یک مطالبه عمومی درآمده و دیگر نمایندگان نیز بنوعی ناخواسته مجبور به رعایت آن هستند و این خود راهبری و ترفیع جایگاه مجلس و الزام آنها به پاسخگویی به مردم است لذا در بسیاری موارد با نوآوری و ابداع در جهت تحقق حقوق اجتماعی جز اولین ها بشمار می رود و در گذشته نیز مسبوق به سابقه نبوده است.

اعلام لیست اموال ، شفافیت آرا در مجلس ،.شفافیت در رای اعتماد به وزیران و یا استیضاح آنان عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس بعنوان نماینده دشتستان…. نهایتا تمام این موارد جنبه تخصصی داشته و شاید برای عموم مردم چندان موثر نباشد و نمیتوان علت محبوبیت دکتر رضایی را در این مناصب جستجو کرد.

ساده زیستی. صداقت .یکرنگی پاکدستی و بدون حاشیه و خاکی بودن در این عصر زر ، زور و تزویر کالایی گرانبهاست که در خیلی از مدعیان پیدا نمی شود. این صفات انسانی در بسیاری از سیاسیون و مسولان به سرعت زایل شده و جای خود را به تکبر و خودخواهی و ثروت اندوزی داده است.

رضایی ثابت کرد که صادق بودن با مردم موجب محبوبیت است و تلاش کرد که در پاکدستی با مردم سهیم باشد. بعنوان نماینده مردم دشتستان استوار ماند با مدعیان مقابله کرد تا امروز ثابت کند همچنان امانتداری لایق برای مردم شایسته دشتستان است.

روزگاری که میز و قدرت فسادزا بوده و در معرض هرگونه تطمیع و تهدید هستید اینگونه مثل رضایی ماندن کاری بزرگ و ستودنی است. بدون شک رضایی ثروتی بهتر و با ارزش تر برای خود جمع کرده و پشتوانه عظیم محبوبیت مردمی را در کارنامه خود دارد که این اندوخته اجتماعی ناشی از صداقت ،همچنان در دشتستان حریف می‌طلبد. قطعا این احترام متقابل بوده و مردم نیز قدرشناس صفات بارز انسانی و پسندیده مسولان هستند.

مردم به دنبال وعده و شعار نیستند بلکه تشنه پاکدستی و نوع دوستی هستند و از کسی حمایت میکنند که هر آنچه که برای خودش می پسندد برای دیگران هم بخواهد و از هیچ کوششی فروگذار ننماید.

*وکیل دادگستری

نویسنده: ناصرصالحی

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: