امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=9620

در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران؛

دکتر رضایی بر توسعه همکاری‌های ایران و نیجر با بکارگیری ظرفیت‌های پارلمانی تاکید کرد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر در دیدار با همتای نیجر خود با اشاره به اشتراکات فرهنگی، سیاسی و دینی فراوانی دو ملت، گفت: بکارگیری ظرفیت‌های پارلمانی، به توسعه و گسترش بیشتر همکاری‌های فیمابین کمک می کند.

 احمد الحاجی حامادو رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجر و جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی پارلمانی برای رایزنی و گفتگو با مقامات پارلمانی و دولتی کشورمان به تهران سفر کرده است، روز سه شنبه دوم اسفندماه با همتای خود دکتر ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیجر دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مورد اهتمام  دو طرف گفت وگو کرد.

رضایی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی نیجر در تهران به مناسبات مثبت و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و نیجر اشاره کرد و بیان داشت: ایران و نیجر اشتراکات فرهنگی، سیاسی و دینی فراوانی دارند و همواره روابط فیمابین مبتنی بر دوستی بوده و بر پایه ارتباطات تاریخی و اشتراکات فرهنگی استوار است.

بکارگیری ظرفیت های پارلمانی، به توسعه و گسترش بیشتر همکاری های فیمابین کمک می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر نقش و جایگاه مجالس دو کشور در توسعه همه جانبه همکاری های فیمابین تاکید کرد و گفت: توسعه و تقویت روابط مجالس ایران و نیجر مناسب ترین راه برای درک بهتر از یکدیگر و نزدیک تر شدن ملت‌های دو کشور است. لذا بکارگیری ظرفیت های پارلمانی، به توسعه و گسترش بیشتر همکاری های فیمابین کمک می کند.

با وجود تحریم ها تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کردیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی بر پیشرفت های ایران در زمینه های گوناگون از جمله، دفاعی، صنایع پتروشیمی، درمانی و دارویی، خدمات فنی مهندسی و محصولات دانش بنیان تاکید کرد و افزود: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه مردم ایران، توانستیم با تکیه بر مردم بویژه جوانان و متخصصین، علاوه بر تامین نیازهای خود، تولیدات ایران را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رییس کمیته جنگ نرم گفت: توصیه ما به کشورهای مستقل برای پیشرفت و توسعه، استفاده از توانمندی‌های داخلی و ممانعت از دخالت بیگانگان بویژه کشورهای غربی در امور داخلی کشور خود است.

شرکت های ایرانی آماده مشارکت در فرایند توسعه و نوسازی نیجر هستند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز ناخرسندی از سطح تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور خاطر نشان کرد: شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف صنعتی، فنی و مهندسی، دانش بنیان و… دستاوردهای زیادی را کسب کرده و آماده مشارکت در فرایند توسعه و نوسازی نیجر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور، امیدواریم با اهتمام مقامات نیجر این سطح از تعاملات بیش از پیش گسترش یابد.

 رضایی به تحولات و فعالیت های گروه های تروریستی در غرب آفریقا و دخالت برخی دولت‌های خارج از منطقه در گسترش بی‌ثباتی و تقویت این گروه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آفریقا به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که تجربیات خود را در زمینه مبارزه با تروریسم در اختیار نیجر قرار دهد.

گروه های تروریستی در منطقه مورد آمریکا هستند

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ایران و نیجر سردار سلیمانی را قهرمان مبارزه با تروریسم خواند و تاکید کرد: گروه‌های تروریستی در منطقه مورد حمایت آمریکا بوده و هستند و جمهوری اسلامی در این سال‌ها در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است.

غرب به‌ دنبال جلوگیری از ارتباطات کشورهای آفریقایی با ایران است

احمد الحاجی حامادو رئیس گروه دوستی پارلمانی نیجر و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران بر قدمت طولانی همکاری های دو کشور تاکید کرد و افزود: نیجر به دنبال استراتژی جدیدی برای تقویت و تحکیم مناسبات خود با ایران است و امیدواریم در این سفر بتوانیم گام موثری در جهت فراهم نمودن بسترهای لازم جهت تعمیق بیش از پیش روابط فیمابین برداریم.

وی نقش گروه های دوستی پارلمانی را در تسهیل و تسریع تعاملات کشورها مهم خواند و تاکید کرد: با توجه به نقش سازنده گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و نیجر در تسهیل همکاری های دو دولت، از رایزنی مستمر و گفت وگو با همتایان خود در مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم.

احمد الحاجی حامادو در ادامه ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف را در مسیر رشد و توسعه مراودات تجاری دو کشور مهم خواند و گفت: ایران به رغم تحریم های اعمال شده از سوی غرب به پیشرفت های خوبی دست یافته است. از این رو به هر میزان که تجار دو کشور بهم نزدیک و با ظرفیت های دو کشور آشنا شوند، می تواند در جهت تامین منافع ملت های ایران و نیجر موثر واقع شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه به مانع تراشی آمریکا و کشورهای اروپایی در روابط کشورهای آفریقایی  با ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به تحولات اخیر منطقه، کشورهای غربی به‌دنبال جلوگیری از ارتباطات کشورهای آفریقایی با ایران هستند، لذا با گسترش همکاری های فیمابین در حوزه‌های پارلمانی، سیاسی و بویژه اقتصادی می توان این نوع از اقدامات را بی اثر کرد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: