امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=2969

در دیدار سفیر عراق در تهران؛

دکتر رضایی بر تسهیل شرایط برای حضور زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی(ع) در عراق تاکید کرد

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر تسهیل شرایط برای حضور زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی(ع) در عراق تاکید کرد.

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران ظهر امروز یکشنبه با ابراهیم رضایی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و عراق دیدار و گفت وگو کرد.

رضایی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات مثبت تهران- بغداد، گفت: روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سطح خوب و مناسبی است و امیدواریم این همکاری ها در زمینه های دیگر آموزشی و علمی نیز تقویت و گسترش یابد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  وعراق در ادامه با اشاره ظرفیت‌ها و توانمندی های فراوان موجود در روابط دو کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای توانمندی های بالا و ویژه ای در حوزه های مختلف به ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری است که باید آنها را بیش از پیش تقویت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به برخی موانع موجود در روابط اقتصادی دو کشور از جمله موانع موجود در بخش صادرات محصولات کشاورزی اشاره و نسبت به برداشتن گام‌های عملی در راستای رفع این موانع ابراز امیدواری کرد.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری های عراق در میزبانی از زائران حسینی در ایام پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد: دولت و مردم عراق در ایام پیاده‌روی اربعین خدمات گسترده و بی نظیری به زائرین حسینی ارائه می دهند که از این بابت قدردان مردم  این کشور هستیم. امیدواریم امسال نیز این حرکت با همکاری و هماهنگی مسئولین دو کشور  با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

روابط مثبت دو کشور پشتوانه‌ای برای توسعه و گسترش روابط فیمابین است 

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و مستحکم جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: همواره روابط خوب و مثبتی میان دو کشور برقرار بوده که پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین است.

وی افزود: پارلمان عراق آمادگی کامل توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بویژه مراودات پارلمانی را دارد و در این راستا گروه دوستی با جمهوری اسلامی ایران در مجلس عراق به زودی تشکیل خواهد شد.

سفیر عراق در تهران در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به تسهیل امور تشرف زائرین ایرانی جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع)، خاطر نشان کرد: همه امکانات این کشور برای خدمت به زائرین حسینی در حال تدارک است و امیدواریم طبق پیش بینی های بعمل آمده و تمهیدات فراهم شده، آماده میزبانی از پنج میلیون زائر ایرانی در این ایام باشیم.

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: