امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3166

نماینده دشتستان:

بازاهای داخلی و خارجی برای خرید خرمای دشتستان تقویت شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بازاهای داخلی و خارجی برای خرید خرمای دشتستان تقویت شود.

دکتر ابراهیم رضایی در نشست میز ملی خرما در دشتستان افزود: همه ظرفیت های استان برای برگزاری نشست میز ملی خرمای دشتستان بسیج شده است.

رضایی با بیان اینکه مشکل امروز خرمای باکیفیت استان بوشهر قیمت پایین خرما است، اظهار داشت: در دو سال گذشته به خاطر قیمت پایین فشار زیادی به نخل‌داران وارد شد. قیمت پایین خرید خرما از کشاورز و قیمت بالای خرما در زمان فروش برای مصرف‌کنندگان صحیح نیست و امیدواریم اتفاقات قبل تکرار نشود.

وی با بیان اینکه برای حذف دلالان از چرخه تولید تا مصرف خرما باید اقدامات اساسی صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در داخل و خارج کشور باید تقاضا را افزایش دهیم لذا باید به دنبال بازارهای جدید در داخل و خارج کشور باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خرید تضمینی و توافقی راه حل مهم دیگری است و پیش از این نشست با مسئولان جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مربوطه صحبت‌های خوبی در این زمینه داشتیم و امیدواریم که اتفاقات خوبی دراین زمینه شاهد باشیم.

رضایی با اشاره به نشست‌های خود با کشاورزان، تصریح کرد: ورود دولت به عرضه خرید تضمینی و ورود به موقع خریداران، معرفی خرمای کبکاب و تبدیل آن به برند بین‌المللی، یافتن بازارهای جدید برای خرمای ایران، افزایش قیمت خرما و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان و فعالان این عرصه از عمده‌ترین مطالبات نخل‌داران است.

وی خواستار افزایش ظرفیت سردخانه‌ای برای ذخیره‌سازی خرما شد و بیان کرد: تهاتر خرما از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند زمینه ساز افزایش فروش خرما باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌توانیم با برخی کشورها تفاهم کنیم و خرما را صادر کنیم و محصولات مورد نیاز کشور را وارد کنیم و این آمادگی در استان بوشهر و در بین فعالان حوزه خرما وجود دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: دور این میز جمع شده‌ایم که فکری به حال کشاورزان کنیم. چشم کشاورازن به این میز است و این می‌طلبد که مسئولان در سطح ملی نگاه خاصی به این حوزه داشته باشد.

پیام وزیر امور خارجه به نشست بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما در  دشتستان

حسین امیر عبداللهیان در این پیام که از سوی نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد، تاکید کرد: اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است.

امیر عبداللهیان در این پیام تصریح کرد: صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی  به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه است تحریم هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

وی افزود: در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا کرده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان “خرما” نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه است و سزاوار توجهی مضاعف.

امیرعبداللهیان در این پیام خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به  توسعه و تنوع بخشی  مقاصد صادراتی،  افزایش سهم در بازار های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساخت های مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این  محصول ارزشمند است.

وی تاکید کرد: فرصت را مغتنم شمرده از زحمات و تلاش های برگزارکنندگان این همایش و فعالان عرصه پرورش نخل، تولید و صادرات خرما قدردانی کرده و توفیقات شما عزیزان را در سربلندی و آبادانی این سرزمین قهرمان پرور از خدای متعال مسالت دارم.

میز ملی خرما روز پنجشنبه در دشتستان برگزار شد

میز ملی خرما با موضوع قیمت خرما روز پنجشنبه در شهرستان دشتستان با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در میز ملی خرما که با حضور مدیرانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، امور خارجه و دفاع و نیز شهرداری تهران و همچنین مسئولانی از استان‌های خرماخیز کشور برگزار شد، پیرامون قیمت مطلوب خرما در سال جاری بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: