امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3336

در بیست و ششمین گزارش ماهانه؛

دکتر رضایی: هر توافقی باید منجر به انتفاع اقتصادی ملت ایران شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها میان ایران و گروه ۱+۴ گفت: هرگونه توافق ایران و غرب باید در زندگی مردم تاثیر مثبت بگذارد و منجر به انتفاع اقتصادی ملت ایران شود.

دکتر ابراهیم رضایی  در بیست‌وششمین گزارش ماهانه خود اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در مجلس مورد بحث قرار گرفته، موضوع توافق و مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ است.

رضایی بیان کرد: هر گونه توافقی باید منجر به انتفاع اقتصادی کشور و ملت ایران شود و بر روی معیشت و زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشد.

وی بیان کرد: باید بتوانیم نفت را صادر کنیم و پول آن را از طریق شبکه بانکی به کشور برگردانیم و نیازمند این است که تضمین لازم از سوی طرف مقابل داده شود و همچنین قابل راستی‌آزمایی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاکید داریم که باید ساختار و چارچوب صنعت هسته ای کشور که یک صنعت استراتژیک است، حفظ شود.

رضایی بیان کرد: طی یک ماه گذشته(هفتم تیرماه تا هفتم مردادماه) ۱۵ سوال را از وزرای دولت طرح کردم که عمدتا مربوط به عدم اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگی، کند بودن روند ساخت بیمارستان برازجان، تاخیر در اجرای قانون پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها و عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

وی از طرح ۳۰ تذکر به رئیس جمهور و وزرا خبر داد و افزود: تذکر به رئیس جمهور در مورد رکود، تورم، تضییع حقوق بازنشستگان و فرار نخبگان یکی از این تذکرها بوده است. به وزیر جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تاخیر در پرداخت خسارت‌های کشاورزان و لایروبی کانال‌های آبیاری تذکر دادیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت به وزیر آموزش و پرورش در مورد تعلل در اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و پرداخت مطالبات فرهنگیان تذکر دادیم.

وی از تذکر به وزیر بهداشت در مورد مسائل و مشکلات پرستاران و افزایش هزینه‌های درمان ناباروری خبر داد و بیان کرد: به وزیر اقتصاد در مورد وام ازدواج و فرزندآوری و جلوگیری از بریز و بپاش‌های بانک‌های خصوصی تذکر دادیم.

رضایی از مشارکت در دو مورد تحقیق و تفحص خبر داد و افزود: این تحقیق و تفحص‌ها مربوط به انتقال خون و سازمان برنامه و بودجه بوده است.

وی در ادامه مسائل مطرح‌شده در این مدت در صحن علنی مجلس و همچنین مسائل مطرح‌شده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و کمیسیون اصل نود مجلس را تشریح کرد.

میز صادرات خرما در تهران برگزار می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای فروش خرما با قیمت مورد پسند نخلداران خبر داد و گفت: روز ۲۹ مردادماه میز صادرات خرما در تهران برگزار خواهد شد.

رضایی اظهار داشت: خرما یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه های مردم در شهرستان دشتستان است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی خسارت‌هایی به نخلداران وارد شده است افزود: این هفته نشستی را با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و قول دادند که در جلسه هیات دولت این موضوع مطرح و از حق کشاورزان و نخل‌داران دفاع کنند. با اعضای هیات دولت برای دفاع از این حق کشاورزان هم مذاکراتی را داشته‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم خسارت‌هایی که بر اثر سیل و بارندگی به کشاورزان وارد شده جبران شود. پرداخت خسارت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون معیشت مردم به این موضوع وابسته است.

وی بیان کرد: قیمت خرما از دغدغه های اصلی مردم است که سیزدهم مردادماه نشست میز ملی خرما را در دشتستان برگزار کردیم که در سطح خوبی برگزار شد و همه افرادی که در قیمت خرما موثر بودند در دشتستان حضور یافتند و دور یک میز برای این موضوع برنامه‌ریزی شد تا شاهد اتفاقات تلخ سال های قبل نباشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: در تهران نیز نشست‌های خوبی را در این زمینه داشته‌ایم و مستمر پیگیر هستیم که امسال کشاورزان خرما را با قیمت مطلوب بفروشند.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه هفته آینده میز صادرات خرما در تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: با همکاری سازمان توسعه تجارت شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. مسائل با حضور مدیران مربوطه و صادرکنندگان بزرگ کشور بررسی و برنامه‌ریزی می‌شود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: