امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4966

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۱۷ تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱)؛

راه نمازگاه -ارم تعریض می‌شود/ هدف از عضویت در کمیسیون تلفیق/ پیگیری تعیین تکلیف اسناد اراضی آبپخش/ فعال شدن پروژه راه سعدآباد وحدتیه/ گفتگو با وزرای جهاد و صنعت/ فساد گسترده در منطقه آزاد قشم/ دفاع از کارکنان شرکتی دولت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از راه نمازگاه -ارم تعریض می‌شود، هدف از عضویت در کمیسیون تلفیق، پیگیری تعیین تکلیف اسناد اراضی آبپخش، فعال شدن پروژه راه سعدآباد وحدتیه، گفت وگو با وزرای جهاد و صنعت، فساد گسترده در منطقه آزاد قشم و دفاع از کارکنان شرکتی دولت خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۱۷ تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: هفته پرفراز و نشیبی را گذراندم. صبح شنبه (۱۷ دی) دستور کار هفته مجلس را مطالعه کردم، بعد از ظهر در همایش زنان آسمانی (تجلیل از مادران شهدا) در برازجان شرکت کردم و عصر جلسه‌ای پیرامون برخی مشکلات شهرستان در آموزش و پرورش داشتم. شب عازم تهران شدم.

اول صبح روز یکشنبه (۱۸ دی) رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون تلفیق گزارشی از سیاست‌های ارزی ارائه و تاکید کرد که بازار ارز نیازمند آرامش است. در صحن رئیس مجلس از دولت خواست که برنامه هفتم را تقدیم کند. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن بررسی شد. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. بعد از ظهر وزیر بهداشت در کمیسیون امنیت ملی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با کرونا ارائه کرد گفت که سویه جدید کرونا سرعت سرایت بیشتری دارد اما تاثیر آن کمتر از قبلی‌هاست.

بررسی طرح تشکیل سازمان حفاظت قوه قضائیه دستور کار دیگر کمیسیون بود. در کمیته مشترک کمیسیون طرح سازمان ملی مهاجرت بررسی شد. در تماس با رئیس کل دادگستری استان و همچنین رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موضوع تعیین تکلیف اراضی و املاک مردم آبپخش و برخی نقاط دیگر دشتستان بررسی و پیگیری شد، از تلاش ایشان تشکر کردم، انصافاً در دوره جدید همت مضاعفی برای حل مشکل مردم مشاهده می‌شود که امیدوارکننده است. با مدیران شهرک صنعتی، بنیاد شهید، وزارت بهداشت، وزارت راه، وزارت کشور و سازمان استخدامی تماس داشتم.

روز دوشنبه (۱۹ دی) پس از جلسه‌ای در وزارت دفاع به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی به نیروی دریایی ارتش رفتیم و در جلسه با فرمانده این نیرو آخرین برنامه‌ها، اقدامات، دستاوردها و چالش‌های آن بررسی شد. امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی گزارشی از حضور این نیرو در آب‌های آزاد از جمله در اقیانوس آرام ارائه کرد که ستودنی بود.

بنده هم نکاتی در مورد لزوم جبران عقب‌افتادگی، افزایش حضور در آب‌های آزاد و تقویت نیروی انسانی نیروی دریایی عرض کردم. بلافاصله به مجلس آمدم و در جلسه بررسی مشکلات احداث آزادراه بوشهر – شیراز با حضور نایب رئیس مجلس شرکت کردم، نهایتاً تقسیم کار شد که با مشارکت بخش‌های مختلف ساخته شود البته شخصاً چندان خوش‌بین نیستم، برخی مدیران حاضر در جلسه آدم‌های خوش‌قولی نیستند.

در حاشیه جلسه با مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مورد کمک این هلدینگ به استان و با استاندار در مورد دعوت از یکی از معاونان رئیس‌جمهور به استان صحبت کردم. عصر وزرای جهاد کشاورزی و صنعت مهمان کمیسیون اصل نود با موضوع زنجیره تولید و تامین کالاهای اساسی بودند. با هر دو راجع به برگزاری نمایشگاه خرما در بوشهر صحبت کردم.

شب به همراه نمایندگان استان به وزارت نفت رفتیم و در جلسه با معاون منابع انسانی وزیر پیرامون جذب نیروهای بومی در صنعت نفت گفتگو کردیم، انتظار از وزارت نفت خیلی بیش از آن چیزی است که اکنون انجام می دهند.

با مدیرکل و مشاور عالی سازمان ثبت اسناد در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف اسناد اراضی و املاک مردم آبپخش و برخی نقاط دیگر دشتستان تماس داشتم، گزارشی از ابتدا تا به امروز ارائه دادند، با همه توان به میدان آمده‌اند تا این مشکل را حل کنند. با تعدادی از اعضای شوراها تماس داشتم و مسائل ایشان را پیگیری کردم. راجع به توسعه شهرک صنعتی برازجان با مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی گفتگو کردم.

اول صبح روز سه‌شنبه (۲۰ دی) جانشین فرمانده اطلاعات سپاه در کمیسیون اصل نود گزارشی از تلاش دشمن در ماه‌های اخیر بر علیه کشور بیان کرد. در صحن سئوال یکی از نمایندگان از وزیر علوم در مورد افت علمی دانشگاه‌ها مطرح شد، مجلس از پاسخ وزیر قانع شد. گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم قرائت و به قوه قضائیه ارسال شد. موارد فساد در گزارش فراوان بود: بذل و بخشش ۴۰۰ سکه طلا، اختلاس ده میلیاردی، هدایای گران‌قیمت، زدوبند و معاملات صوری، سوء استفاده از امکانات بیت‌المال، اهدای زمین به بستگان، تجمل گرایی و…، نگرانم که روزی این مصیبت‌ها در منطقه آزاد بوشهر هم تکرار شود!

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط قرائت شد، صندوق‌های بازنشستگی یکی از ابرچالش‌های کشور است، چالش‌های موجود در این حوزه در دو بخش مدیریت و راهبری صندوق‌ها و چگونگی تأمین کسری منابع مالی صندوق‌ها در سطح مدیریت کلان کشور است و راهکار حل این چالش بزرگ اجرای دقیق قانون است.

با معاون وزیر علوم در مورد ادامه فعالیت و رشته‌های جدید دانشگاه شبانکاره صحبت کردم. بعد از ظهر در کمیسیون امنیت ملی در مورد اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در حوزه دیپلماسی بر علیه کشورمان تذکر دادم و گفتم که اگر تدبیر نکنیم ممکن است تبدیل به یک چالش جدید شود.

وزیر امور خارجه مهمان کمیسیون بود و گزارشی از آخرین تحولات سیاست خارجی کشور ارائه کرد. در گفتگو با معاون فنی سازمان راهداری در مورد تعریض و بهسازی راه نمازگاه -ارم به توافق رسیدیم، کار را از راهداری استان و فرماندار و نیز وزارت نفت دنبال کردم و در نهایت مقرر شد که این پروژه با مشارکت سازمان راهداری، استان و شهرستان و نیز با کمک وزارت نفت شروع شود، امیدوارم که این همکاری مشترک موجب حل مشکل کهنه راه غیراستاندارد نمازگاه شود.

در راهروی مجلس وزیر بهداشت و معاون درمان ایشان را دیدم و بابت عدم صدور مجوز بیمارستان شبانکاره گلایه کردم، باز هم قول دادند که حل کنند! شب جلسه‌ای با وزیر بهداشت در مورد عملکرد این دستگاه داشتیم. با مدیران ورزش، صمت، بنیاد علوی، وزارت خارجه و بنیاد مسکن تماس داشتم.

روز چهارشنبه (۲۱ دی) پیش از جلسه علنی، در فراکسیون انقلاب اسلامی و با حضور رئیس سازمان استخدامی طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی شد، دولت مخالف است و علت آن را هم کمبود منابع مالی طرح عنوان می کند. گفتم که بالاخره ما نسبت به کارگران و کارکنان شرکتی و پیمانکاری و قراردادی دستگاه های دولتی تعهد داریم و وضعیت تبعیض‌آمیز ایشان قابل تحمل نیست، نمی‌شود که در روز روشن به جرم! شرکتی بودن حقوق بسیار کمتری نسبت به نیروهای رسمی بگیرند، پاسخی برای این تبعیض آشکار نداریم.

در صحن رئیس مجلس توضیحاتی در مورد لوایح بودجه و برنامه ارائه کرد، اصرار آقای قالیباف مبنی بر لزوم اولویت تقدیم لایحه برنامه بر بودجه مبتنی بر تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است. بالاخره و پس از یک ماه تاخیر، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد.

آقای رئیسی گزارشی از مهمترین اقدامات دولت در طی بیش از یک سال گذشته بیان کرد. مجلس به منظور انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه زودتر از زمان معمول تعطیل شد. دستور مشترک همه کمیسیون‌ها انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده بود. از هر کمیسیون اصلی سه نفر انتخاب می شوند، به پیشنهاد برخی دوستان بنده هم از کمیسیون امنیت ملی کاندیدا شدم، از ۱۹ عضو حاضر در جلسه، ۱۸ نفر به بنده رای دادند و به عنوان نفر اول انتخاب شدم، هدفم از عضویت در کمیسیون تلفیق کمک به تصویب بودجه اشتغال‌آفرین، مسئله‌محور و عملیاتی متناسب با نیاز کشور، تقویت قدرت نرم و سخت کشور، حمایت از مناطق محروم، توسعه شفافیت در بودجه و تلاش برای تحول در بودجه بود.

از حمایت همکاران تشکر کردم و بلافاصله پس از جلسه راهی قوه قضائیه شدم و در یک جلسه کارشناسی طرح اخیر حفاظت قوه را بررسی کردیم. به مجلس برگشتم و پس از ملاقات با تعدادی از مراجعه‌کنندگان، به تعدادی از نامه‌ها و تماس‌ها پاسخ دادم.

مدیرکل راهداری خبر داد که پروژه تعریض و بهسازی راه سعدآباد – وحدتیه مجدداً فعال شده است، الحمدلله، مدت‌ها بود که دغدغه آن را داشتم تا جایی که از وزیر راه بخاطر توقف پروژه راه سعدآباد – وحدتیه طرح سئوال کردم، همه باید کمک کنیم تا این پروژه در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد. با تعدادی از مدیران و شوراها تماس داشتم.

برای روز پنجشنبه (۲۲ دی) بلیط داشتم که به استان بروم اما پس از انتخاب به عنوان عضو کمیسیون تلفیق ناچار شدم که تهران بمانم و آخر هفته در مجلس و منزل بر روی لایحه بودجه سال آینده کشور کار و مطالعه کنم. لایحه بودجه پراشکال است و گرچه هنوز زود است اما برای رأی دادن به آن تردید دارم.

وابستگی بودجه به نفت بیشتر شده، فشار مالیاتی به مردم بویژه اصناف افزایش یافته، قیمت و میزان فروش نفت غیرواقعی و در نتیجه درآمدها خیالی است و از همه مهمتر بودجه‌ریزی متناسب با نیازها و تهدیدات کشور نیست.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: