امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16501

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 28 مرداد تا 3 شهریور ۱۴۰۲)؛

دیدار مجمع نمایندگان استان با آیت الله حسینی بوشهری/ ملاقات با وزرای کشاورزی، راه، اقتصاد و صنعت در مورد مسائل دشتستان/ سیمان دشتستان پاسخگو می‌شود/ تامین مالی طرح تحول نخیلات از سوی سازمان برنامه/ بازدید مدیرعامل تامین اجتماعی از دشتستان/ جاده گلدشت بهسازی و روشنایی میاندشت اجرا می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دیدار مجمع نمایندگان استان با آیت الله حسینی بوشهری، ملاقات با وزرای کشاورزی، راه، اقتصاد و صنعت در مورد مسائل دشتستان، سیمان دشتستان پاسخگو می‌شود، تامین مالی طرح تحول نخیلات از سوی سازمان برنامه، بازدید مدیرعامل تامین اجتماعی از دشتستان و جاده گلدشت بهسازی و روشنایی میاندشت اجرا می‌شود خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 28 مرداد تا 3 شهریور ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: در اولین روز هفته (۲۸ مرداد) با تعدادی از سرمایه گذاران دشتستان جلسه داشتم و مسائل ایشان را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

با وزیر اقتصاد در مورد تسهیلات فعالان کشاورزی دشتستان، با معاون وزیر کشور در مورد ملاقات های تعدادی از شوراها با مقامات وزارت کشور، با مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی در مورد فعالیت این دانشگاه در دشتستان، با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در مورد مستند شهید گنجی و با مدیران سازمان استاندارد، وزارت نفت، راه و آموزش و پرورش و توانیر در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

صبح زود روز یکشنبه (۲۹ مرداد) به همراه اعضای شورای شهر آبپخش به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفتیم و در جلسه با رئیس این سازمان در مورد تعیین تکلیف اسناد زمین‌های مردم آبپخش و سایر نقاط دشتستان و نیز راه‌اندازی اداره ثبت اسناد در بخش آبپخش گفتگو کردیم، برنامه ریزی شد که در آینده سند تعدادی از زمین‌ها و املاک صادر شود و روند کار مابقی نیز تسریع شود، این دومین جلسه مشترک ما در سازمان ثبت بود.

بلافاصله به مجلس آمدم، در صحن مجلس با معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت در مورد راه‌اندازی پالایشگاه در دشتستان گفتگو کردم و قرار گذاشتیم که در جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذار آن، طرح تشریح شود.

ظهر به سازمان ثبت احوال رفتم و در گفتگو با رئیس این سازمان در مورد مسائل ایشان در دشتستان گفتگو کردم. با رئیس سازمان شهرداری‌ها در مورد مطالبات شهرداری های شهرستان تماس داشتم. یکی از مدیران هلدینگ خلیج فارس خبر داد که موضوع صدور مجوز مجتمع پتروشیمیایی دشتستان در وزارت صنعت به مشکل برخورده است، با وزارت صنعت جهت رفع مشکل رایزنی کردم. بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو طرح و لایحه اصلاح قانون نظام وظیفه (سربازی) و یک توافقنامه با روسیه مطرح و بررسی شد.

با معاون وزیر بهداشت در مورد دستورات وزیر در جلسه هفته قبل گفتگو و بر اجرای آنها تاکید کردم. عصر به وزارت دفاع رفتم و در جلسه با معاون توسعه وزیر و مدیرعامل هلدینگ غدیر در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت سیمان دشتستان بحث و گفتگو کردیم. برای ایشان توضیح دادم که کارخانه سیمان دشتستان تنها صنعت مادر در این شهرستان است و در طی دو دهه اخیر عوارض زیادی برای شهر و روستاهای اطراف داشته اما توجه چندانی به مردم نداشته است، علاوه بر این از ظرفیت نیروهای بومی نیز استفاده کافی نشده است.

در نهایت توافق شد که هلدینگ غدیر جهت تکمیل پروژه پانسیون بیمارستان شهید گنجی برازجان اقدام کند. همچنین قول‌های دیگری هم داده شد که در آینده اعلام می‌شود. با وزارتخانه های نیرو، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در رابطه با مسائل دشتستان تماس داشتم.

در جلسه علنی روز دوشنبه (۳۰ مرداد) مجلس بالاخره طرح ساماندهی نیروهای شرکتی پس از رفع ایرادات شورای نگهبان تصویب شد، بدین ترتیب انتظار می رود که نیروهایی که سال‌ها بخاطر حضور پیمانکاران و واسطه‌ها از حقوق خود محروم شده اند سامان یابند.

ظهر به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به سازمان برنامه و بودجه رفتیم و در گفتگو با رئیس دفتر کشاورزی این سازمان در مورد تامین مالی طرح تحول نخیلات گفتگو و تاکید کردیم که اگر اعتبارات مورد نیاز به‌موقع پرداخت نشود، موجب بدبینی و در نهایت عدم همکاری کشاورزان خواهد شد.

به مجلس برگشتم، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی بررسی شد، در کمیسیون اصل نود با حضور وزیر جهاد کشاورزی وضعیت ذخایر استراتژیک کشور بررسی شد، هم‌اکنون جای نگرانی نیست.

در مجلس دقایقی با وزیر صنعت معدن و تجارت ملاقات کردم، ابتدا از وی برای سفر به دشتستان دعوت کردم و سپس مشکل اخیر خریداران خودرو را مطرح کردم، برخی شرکت‌ها مبلغی را بابت فروش خودرو از متقاضیان دریافت کرده اند اما پس از مدتی با وجودی که قیمت رسمی خودرو پایین آمده، حاضر نیستند که با مردم به قیمت جدید حساب کنند، وقتی هم که متقاضیان خواستار دریافت پول خود و فسخ معامله (انجام‌نشده) می شوند، باز هم استنکاف می‌کنند و پول مردم را پس نمی‌دهند. آقای وزیر با بنده موافق بود و قول داد که پیگیری کند.

در کمیسیون اصل نود از وزیر اقتصاد بخاطر عدم پرداخت تسهیلات کشاورزی به فعالان کشاورزی دشتستان گلایه کردم و گفتم بر خلاف وعده‌ها و دستورات هیچ کاری صورت نگرفته است، وزیر همانجا دستوری به معاون خود جهت پیگیری موضوع داد، خوش‌بین نیستم.

در دفتر دولت با وزرای راه و جهاد ملاقات کردم. با وزیر راه در مورد تسریع در اجرای پروژه راه نمازگاه – ارم – بوشکان صحبت کردم، آقای بذرپاش به معاون خود دستور لازم را داد. در مورد سایر راه‌های دشتستان هم توضیح دادم و گفتم که سال‌هاست برخی پروژه‌های کلان تعطیل شده و توجهی به آنها نشده است، قرار شد که در جلسه‌ای با حضور مدیران استانی و کشوری بررسی و تصمیم لازم اتخاذ شود.

جلسه‌ای هم با وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت وخیم خرمای دشتستان داشتم و از کوتاهی‌ها گلایه کردم. در مورد راهکارها صحبت کردم و گفتم که توافق با برخی کشورهای همسایه برای صادرات، اعطای تسهیلات به صادرکنندگان، عرضه در مراکز داخلی، خرید تضمینی و… باید در دستور کار قرار گیرد. آقای نیکبخت قول داد که موضوع خرمای دشتستان را در اولویت بگذارد. جلسه با وزیر جهاد تا دیروقت طول کشید.

روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) در صحن مجلس گزارش‌های نظارتی در مورد کیفیت اینترنت و انتقال آب قرائت شد، همچنین کلیات لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان تصویب شد، بنده رأی مخالف دادم.

قبل از ظهر در دفتر با رئیس دانشگاه پیام نور استان در مورد وضعیت این دانشگاه بویژه واحد شبانکاره همفکری کردیم. بعد از ظهر به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان جهت دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری راهی قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شدیم.

به روال هر سال نمایندگان نظرات خود را گفتند، بنده هم گزارش کوتاهی از وضعیت مجلس و استان دادم. آیت الله بوشهری به مشکلات استان اشاره کردند و از تمرکز خود برای کمک به استان گفتند. به تهران برگشتیم و مجدداً به مجلس رفتم و تا پاسی از شب به امورات کمیته جنگ نرم، گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه و… پرداختم.

در تماس با همکاران در بین‌الملل مجلس در مورد آخرین وضعیت افغانستان و روسیه صحبت کردیم. در تماس با مدیران دانشگاه پیام نور و وزارت علوم در مورد صدور مجوز رشته‌های دانشگاه پیام نور شبانکاره پیگیری کردم. با معاون سازمان تامین اجتماعی برای سفر مدیرعامل این سازمان به دشتستان هماهنگی کردم.

ابتدای صبح روز چهارشنبه (اول شهریور) راهی بوشهر شدم. بلافاصله به همراه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به دشتستان و برازجان رفتیم. پس از زیارت گلزار مطهر شهدای برازجان از بیمارستان مهر تامین اجتماعی بازدید کردیم، در خلال بازدید مردم مشکلات خود را بیان کردند.

پس از بازدید در جلسه ای مسائل و مشکلات بیمارستان بررسی شد. اشاره کردم که استان بوشهر یکی از پرسودترین استان‌ها برای سازمان تامین اجتماعی است اما از آن طرف توجه درخوری به آن نشده است، تاکید کردم که تکمیل و توسعه بیمارستان مهر جزء مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوده و لازم است که در اجرای آن تسریع شود.

مدیرعامل تامین اجتماعی قول داد که تجهیزاتی همچون سی‌تی‌اسکن و… در آینده نزدیک به بیمارستان اختصاص یابد. پس از جلسه راهی شبانکاره شدیم و از شعبه تامین اجتماعی و زمین درمانگاه این شهر بازدید کردیم.

بعد از بازدید راهی بوشهر شدم و در مراسم معارفه دادستان مرکز استان شرکت کردم، دقایقی در مورد مسائل استان توضیحاتی به دادستان کل کشور که مهمان استان بود، دادم. تا شب جلساتی در برخی دستگاه‌های اجرایی در مورد مسائل دشتستان داشتم.

روز پنجشنبه (دوم شهریور) در دفتر با تعدادی از نخبگان و مدیران ملاقات داشتم. ظهر در یکی از گروه‌های جهادی با تعدادی از مردم و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

آخر شب راهی تهران شدم. خبر رسید که بالاخره تعهد سازمان راهداری کشور به استان شامل دو پروژه بهسازی جاده گلدشت به شبانکاره و نیز روشنایی میان نقطه‌ای میاندشت ابلاغ شده است.

در ملاقات سه ماه قبل با رئیس سازمان راهداری قول آن داده شده بود که اکنون ابلاغ شده است. جاده گلدشت وضعیت نامناسب و پرخطری دارد که امیدوارم با اجرای این پروژه کیفیت آن بهبود یابد.

روز جمعه گزارش‌های رسیده در مورد افغانستان را مطالعه کردم، با توجه به سفری که در پیش دارم با تعدادی از کارشناسان موضوع و دست‌اندرکاران هم مشورت کردم. با مدیران فنی حرفه ای، راه، قوه قضائیه، دیوان محاسبات و ثبت اسناد در مورد مسائل مردم تماس داشتم. شب مهمان جمعی از نخبگان بومی بودم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: