امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16376

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 31 تیر تا 6 مرداد ۱۴۰۲)؛

دیدار با وزیر نیرو در مورد آب دشتستان/ تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای سد دالکی/ حضور در مناطق مختلف دشتستان/ سئوال از وزرای نفت و دفاع

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دیدار با وزیر نیرو در مورد آب دشتستان، تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای سد دالکی، حضور در مناطق مختلف دشتستان و سئوال از وزرای نفت و دفاع خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 31 تیر تا 6 مرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۳۱ تیر) در صحن علنی مجلس طرح تأمین مالی و جهش تولید بررسی و موادی از آن تصویب شد. نمایندگان نسبت به هتک حرمت قرآن کریم واکنش قاطعی نشان دادند.

در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، وزیر علوم گزارشی از وضعیت دانشگاه ها در سال تحصیلی پیش‌رو ارائه داد. از وی خواستم که نسبت به اجرا و انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه ها اهتمام بیشتری داشته باشد، اگر ما برای اوقات دانشجو برنامه ریزی نکنیم، دشمن جای خالی ما را می گیرد.

 تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای سد دالکی

گفتگویی با وزیر نیرو و معاون وی در مورد وضعیت آب شهرستان دشتستان و تامین مالی سد دالکی داشتم، آقای محرابیان خبر داد که اخیراً حدود ۳۰ میلیارد تومان جهت پروژه سد دالکی تخصیص یافته است. موضوع درخواست دهیاری سرکره را از مخابرات پیگیری کردم.

با مدیران وزارت جهاد کشاورزی در مورد خرما و با آموزش و پرورش در مورد مشکلات مدارس تماس داشتم. شب جلسه ای با تعدادی از نمایندگان در مورد دستور کار مجلس داشتیم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (اول مرداد) مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مجدداً در دستور کار قرار گرفت و در نهایت مجلس جهت رفع ایراد هیات عالی نظارت، با حذف ماده ۵۳ طرح (انتخابات تناسبی) موافقت کرد، حیف شد، انتخابات تناسبی در تهران به عدالت نزدیک‌تر بود و مجلس را بیش از گذشته تبدیل به خانه ملت می کرد، در ساختار فعلی حتی اقلیت‌های دینی که جمعیت چندانی هم ندارند نماینده دارند اما بخش‌هایی از جامعه -که در اقلیت هستند- نماینده ای در خانه ملت ندارند.

سئوال از وزرای نفت و دفاع

پیش از ظهر بصورت مجازی در جلسه هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس شرکت کردم. بعد از ظهر در کمیسیون امنیت ملی، معاون وزیر دفاع گزارشی از اقدامات در حوزه سایبری و جنگ نرم ارائه کرد.

با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در مورد اعتبارات استانی گفتگو کردم. در تماس با رئیس انجمن خرمای ایران در مورد فروش باقی‌مانده خرمای دشتستان همفکری و برنامه‌ریزی کردیم. عصر انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود برگزار شد.

در جلسه روز دوشنبه (دوم مرداد) مجلس وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از آخرین وضعیت سیاستگذاری در حوزه کالاهای استراتژیک ارائه کرد و وزیر کار به سئوال یکی از نمایندگان پاسخ گفت. با وزیر جهاد در مورد مشکلات واحدهای مرغداری دشتستان گفتگو کردم، دستوراتی صادر کرد.

با نمایندگان استان در مورد برنامه هفته آینده مجمع نمایندگان استان هماهنگی کردم. در سال چهارم مجلس مسئولیت مجمع نمایندگان استان به حقیر سپرده شده است.

در جلسه با رئیس پارک علم و فناوری استان در مورد اقدامات و برنامه های پارک گفتگو کردیم. در تماس با وزارت بهداشت در مورد کمبودهای مراکز درمانی دشتستان پیگیری کردم.

سئوالی را از وزیر نفت در مورد برنامه های این وزارتخانه برای ساماندهی رانندگان صنعت نفت مطرح و ثبت کردم. تعداد قابل توجهی از رانندگان در صنعت نفت در ضعیف‌ترین وضعیت معیشتی و در شرایط آب و هوایی نامساعد و امکانات ضعیف بسختی کار می کنند و از حداقل‌ها هم برخوردار نیستند، رانندگانی که حتی آنها را به رسمیت هم نمی‌شناسند و نه با خودشان بلکه با خودروشان قرارداد می‌بندند!  سئوال دیگری را در مورد مشکلات زیرمجموعه های اقتصادی وزارت دفاع از وزیر مربوطه پرسیدم.

حضور در مناطق مختلف دشتستان

صبح روز سه‌شنبه (سوم مرداد) عازم بوشهر شدم. جلساتی در برخی دستگاه‌های اجرایی در مورد مشکلات و پروژه‌های دشتستان داشتم. بعد از ظهر از ستاد مرزبانی استان بازدید کردم، فرزندان ملت ایران در کاری سخت بصورت شبانه‌روزی از مرزهای دریایی میهن پاسداری می‌کنند، تا جایی که اطلاع دارم حدود ۹۶ درصد مرزهای کشور در اختیار مرزبانی فراجا است و الحمدلله بخوبی حفاظت می‌شود.

با استاندار در مورد جلسه مجمع نمایندگان استان هماهنگی کردم. تماس هایی با وزارت نفت در مورد ابلاغ تعهدات ایشان به استان داشتم.

روز چهارشنبه (چهارم مرداد) در دفتر برازجان با تعدادی از مدیران و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

روزهای پنجشنبه و جمعه (پنجم و ششم مرداد) مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی توفیقی شد تا در مراسم‌های چند هیأت مذهبی شرکت کنم. حقاً و انصافاً جوانان مومن انقلابی و هیئات و گروه‌های مذهبی دشتستان در این ایام کاری کردند کارستان، استقبال کم‌نظیر مردم از برنامه‌های عزاداری حسینی نشانگر عاشورایی بودن این ملت است.

جمعه شب پس از شرکت در برنامه عزاداری شام غریبان در بوشکان در جلسه بررسی مشکلات این شهر شرکت کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: