امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16646

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 29 مهر تا 5 آبان ۱۴۰۲)؛

دیدار با فرمانده انتظامی کشور؛ دستور سردار رادان برای تجهیز مراکز انتظامی دشتستان/ ملاقات با وزیر علوم/ پیگیری مشکلات سد دالکی در گفتگو با وزیر نیرو

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دیدار با فرمانده انتظامی کشور؛ دستور سردار رادان برای تجهیز مراکز انتظامی دشتستان، ملاقات با وزیر علوم و پیگیری مشکلات سد دالکی در گفتگو با وزیر نیرو خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 29 مهر تا 5 آبان ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: در ابتدا لازم می‌دانم که از بذل محبت و لطف مردم سراسر نقاط دشتستان بزرگ نسبت به حقیر بویژه در روزهای اخیر سپاسگزاری نمایم. جلسات این هفته مجلس در سه نوبت صبح، بعد از ظهر و شب برگزار شد و تا حدود ساعت ۲۱ ادامه داشت.

در جلسه روز شنبه (۲۹ مهر) مجلس مواد ۷۳ تا ۸۰ لایحه برنامه هفتم توسعه بررسي شد. با وزارت ارتباطات در مورد تقویت آنتن موبایل در برخی نقاط دشتستان تماس داشتم. با معاون وزیر علوم برای جلسه با وزير هماهنگی کردم.

در ابتدای صبح یکشنبه (۳۰ مهر) جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع بررسي مشکلات آموزش و پرورش و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزير آموزش و پرورش و نیز رئیس سازمان امور استخدامی برگزارشد. همه نمایندگان شاکی بودند و توضیحات وزیر آموزش و پرورش چیزی را عوض نکرد، به واسطه موضع‌گیری نامعقول رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تنشی هم در جلسه پیش آمد. مواد ۸۱ تا ۹۱ لایحه برنامه هفتم در صحن علنی مجلس بررسی شد.

با معاون وزیر صنعت در مورد مشکلات دشتستان تماس داشتم. مسائل حوزه آموزش عالی در دشتستان را در گفتگو با تعدادی از دانشگاهيان و مدیران دانشگاهی بررسی و جمع‌بندی کردم، آخرین وضعیت دانشگاه پيام نور شبانکاره را از مدیران مربوطه گرفتم.

روز دوشنبه (اول آبان) مواد ۹۱ تا ۹۸ برنامه هفتم بررسی شد. ظهر به دیدار سردار رادان فرمانده انتظامی کشور رفتم و مسائل عمده دشتستان در حوزه انتظامی را با وی در میان گذاشتم. مهم‌ترین خواسته ما ایجاد پاسگاه انتظامی جدید در بخش‌های ارم، بوشکان و سعدآباد بود. تأمین تجهيزات و امکانات هم درخواست دیگر بود. سردار برای تأمین خودروهای انتظامی دشتستان دستوراتی دادند.

از اینکه بعد از مدت‌ها پیگیری، همچنان مرکز پلاک‌گذاری خودرو دشتستان تعطیل است و بازگشایی نشده، گلایه کردم و گفتم که مردم مکرر مطالبه می کنند و این موضوع مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است. سردار دستوراتی برای حل مسئله داد. قرار بود که عصر به وزارت علوم بروم و با وزیر ملاقات کنم اما خبر دادند که وزير برای برنامه هفتم به مجلس می آید و وزارتخانه نیست.

با آقای زلفی‌گل صحبت کردم و قرار گذاشتیم که بعد از صحن راجع به مسائل استان و دشتستان گفتگو کنیم. پس از صحن به همراه رئیس دانشگاه خلیج فارس و یکی از اعضای شورای شهر شبانکاره با وزیر علوم ملاقات کردیم. تقویت دانشگاه خلیج فارس و ادامه فعالیت دانشگاه پيام نور شبانکاره دو موضوع اصلی جلسه بود، وزیر دستورات خوبی داد.

با نوسازی مدارس در مورد تأمین تجهيزات مدارس دشتستان تماس داشتم. با معاون وزیر امور خارجه در مورد آزادی تعدادی از ایرانیان در زندان‌های امارات و قطر گفتگو کردم.

اول صبح روز سه‌شنبه (دوم آبان) در مجلس با وزیر نیرو در مورد سد دالکی گفتگو کردم، آقای محرابیان گفت که اخيراً در توافق با قرارگاه خاتم بودجه قابل توجهی به پروژه اختصاص داده اند. بر لزوم اجرای هرچه زودتر پروژه سد دهرود تاکيد کردم. در جلسه علنی مجلس مواد ۹۸ تا ۱۰۶ بررسی شد.

با معاون وزير جهاد کشاورزی در مورد حمایت از صنايع کشاورزی دشتستان، با مدیرکل ارتباطات در مورد راه‌اندازی آنتن موبایل روستای ارغون و تقویت چند نقطه دیگر شهرستان و با تعدادی از اعضای شوراها در مورد مشکلات مناطق ایشان گفتگو کردم.

صبح چهارشنبه (سوم آبان) عازم بوشهر شدم. نماینده رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا در پرواز و مهمان استان بود. دقایقی با وی در مورد لزوم تدبیر در بحث کالای ملوانی و همراهی با مردم در این موضوع گفتگو کردم. به دشتستان آمدم و تا ظهر تعدادی ملاقات داشتم. بعد از ظهر به گلزار مطهر شهدای برازجان رفتم و با شهدای عزیزمان تجدید ميثاق کردیم. جهت ملاقات تعدادی از اعضای شوراها با مدیران وزارت راه و نیرو هماهنگی کردم.

روز پنجشنبه (چهارم آبان) جلسات جداگانه‌ای با جمعی از نخبگان و مردم داشتم. ظهر از یکی از پروژه‌های کشاورزی دشتستان در بخش مرکزی بازدید کردم.

روز جمعه (پنجم آبان) عمدتاً در ملاقات‌ها گذشت. برای ملاقات‌ها و جلسات فردا در تهران هماهنگی‌هایی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه کردم. شب عازم تهران شدم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: