امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4470

دکتر رضایی فرشته نجات کشاورزان استان بوشهر

انقلابیون استان بوشهر در بیانیه ای تصریح کردند: در ماه‌های اخیر موضوع عوارض ۱۲۰۰۰ تومانی صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر به چالشی جدی در بین کارشناسان، مسئولان جهاد کشاورزی، کشاورزان و صادرکنندگان بدل شد.

انقلابیون استان بوشهر در این بیانیه تاکید کردند: در ماه‌های اخیر موضوع عوارض ۱۲۰۰۰ تومانی صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر به چالشی جدی در بین کارشناسان، مسئولان جهاد کشاورزی، کشاورزان و صادرکنندگان بدل شد. با این حال وزارت جهاد کشاورزی در اقدامی عجیب در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در بخشنامه‌ای محرمانه، عوارض صادراتی ۱۲ هزار تومانی بر گوجه فرنگی مزرعه ای را تعیین کرد. اقدامی که با اعتراض کشاورزان رو به رو شد.

صادرات گوجه‌فرنگی از ابتدای تیر تا آخر مهر ماه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹۶ هزار تن به ارزش ۱۰۷ میلیون دلار بوده که در سال ۱۴۰۱ و پس از اعمال عوارض صادراتی در بازه زمانی مشابه، صادرات این محصول به ۹۰ هزار تن به ارزش ۵۱ میلیون دلار کاهش داشته است. یعنی صادرات گوجه‌فرنگی پس از اعمال عوارض صادراتی در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۴ درصد در وزن و ۵۲ درصد در ارزش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

کشاورزان دشتیاتی و دشتستانی با وجود در میدان بودن اغتشاشگران در کف خیابان های کشور مجبور به تجمع در مقابل استانداری بوشهر شدند که در این تجمع مسالمت آمیز و مطالبه گری تمیز عده ای قصد به انحراف کشیدن این مطالبه به حق کشاورزان داشتند ولی متأسفانه استاندار بوشهر با وجود پیگیری ها مکرر مطالبات کشاورزان در تهران ولی در جمع کشاورزان حاضر نشد که مورد انتقاد جدی خبرگزاری سوک و سایر رسانه‌های انقلابی استان بوشهر قرار گرفت.

اما در بین مسئولان استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دشتستان جناب آقای دکتر رضایی بصورت انقلابی وارد میدان شد. به طوری که رسانه دکتر رضایی موضوع را با پیگیری شبانه روزی برای رفع مشکل گوجه فرنگی کاران را تیتر زد.

دکتر رضایی روز شنبه (۲۸ آبان) تهران را به مقصد بوشهر جهت بررسی مشکلات کشاورزان ترک نمود و به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان مستقیم به جمع گوجه کاران بخش‌های بوشکان و ارم رفتند

در همان روز دکتر رضایی در مسجد بخش های ارم و بوشکان پای درد دل کشاورزان گوجه‌فرنگی نشست. همه دغدغه قیمت پایین محصول را داشتند و از مشکلات فراوان تولید گوجه‌فرنگی خارج فصل گفتند. دکتر رضایی اطمینان داد که تا آخر در کنار کشاورزان زحمتکش هستیم.

دکتر رضایی در کنار مزارع گوجه‌فرنگی در جمع کشاورزان ، همان‌جا با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفت و دغدغه کشاورزان مبنی بر حذف عوارض صادرات گوجه‌فرنگی را از ایشان مطالبه کرد. با یک تماس وزیر جهاد کشاورزی بالاخره کوتاه آمد و قرار شد که در جلسه جمع‌بندی در مرکز استان در این مورد تصمیم‌گیری شود.

پس از تماس با وزیر ، دکتر رضایی بلافاصله به بوشهر رفت و در جلسه‌ای به همین منظور جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نموده و به وزارت جهاد اعلام کردند، وزارت جهاد کشاورزی هم قول داد که به سازمان توسعه تجارت ابلاغ میکنند

دکتر رضایی در جلسه پایانی به انبوه مشکلات کشاورزان برای تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل اشاره کرد و گفتند که این انصاف نیست که انتظار داشته باشیم که قیمت گوجه‌فرنگی خارج از فصل با آن همه مشقت برای تولید آن همانند سایر فصول باشد.

دکتر رضایی دست بردار قضیه نبود و شب مجدداً با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفتند و خواستار تسریع در انجام کار شدند

دکتر رضایی روز یکشنبه (۲۹ آبان) پس از اطلاع از ابلاغ نامه بازگشت عوارض صادرات گوجه‌فرنگی در تماس با سازمان توسعه تجارت بر تسریع در ابلاغ نهایی آن به گمرک تاکید کرد

یکی از اقدامات خاص دکتر رضایی این بود که در تماس با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از ایشان برای خرید گوجه‌فرنگی استان بوشهر و عرضه آن در تهران دعوت و توافق نمودند.

پیگیری های شبانه روزی دکتر رضایی نماینده جوان انقلابی هدیه ای برای کشاورزان تمام استان بود که نشان داد تفکر جوان انقلابی همچون دفاع مقدس همچنان میتواند حماسه ها را بیافریند.

دکتر رضایی این روزها بعنوان فرشته نجات در بین کشاورزان شهره یافته زیرا عوارض صادرات گوجه فرنگی این قشر زحمتکش صفر شده است.

نویسنده: انقلابیون استان بوشهر

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: