امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16844

در دیدار با همتای روسی خود؛

دکتر رضایی: توافقات تهران – مسکو سریع‌تر عملیاتی شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد: توافقات تهران - مسکو سریع‌تر عملیاتی شود.

دیمیتری واسیلینکو رئیس گروه همکاری شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه که در رأس هیاتی برای گفتگو با مقامات پارلمانی کشورمان به تهران سفر کرده است،  با دکتر ابراهیم رضایی همتای خود در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

 رضایی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای گروه همکاری شورای فدراسیون روسیه در ایران، از ماهیت سودمند همکاری‌های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه استقبال و در خصوص آخرین تحولات و همکاری‌های دو کشور و اجرای پروژه‌های فی ما بین به صورت مفصل با همتای خود گفتگو کرد.

وی در ادامه نقش و جایگاه مجالس ایران و روسیه را در پیشبرد اهداف تهران – مسکو مهم خواند و اظهار داشت: باتوجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، معتقدیم رایزنی و ارتباطات موثر نمایندگان مردم ایران و روسیه می‌تواند کمک شایانی به اجرایی شدن توافقات و اهداف مسئولین عالی رتبه دو کشور کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست اخیر گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در مسکو بیان کرد: خوشبختانه توافقات خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌الملل و همچنین تقویت مواضع مشترک حاصل شده است، لذا باید مسئولین دو کشور تلاش کنند تا هرچه سریعتر این توافقات عملیاتی شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس تلاش می‌کند تا اسناد همکاری مشترک بین دو کشور با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

وی بیان کرد: رفع موانع احتمالی اجرای اسناد همکاری مشترک بین دو کشور را از طریق وزارتخانه های ذیربط پیگیری می‌کنیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: