امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3766

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

ایران با توانمندی های نظامی و امنیتی خود توانسته در منطقه امنیت تولید کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای پیمان شانگهای مزیت‌های خوبی دارد، گفت: ایران لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه است و همراه با توانمندی های نظامی و امنیتی خود توانسته در منطقه نیز امنیت تولید کند.

دکتر ابراهیم رضایی درباره سفر رییس جمهور به ازبکستان و حضور در اجلاس سران همکاری شانگهای افزود: یکی از اشکالات موجود در سیاست خارجی دولت قبل عدم توازن در روابط دیپلماتیک و غرب گرایی مطلق بود در حالی که یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم رفع این غرب گرایی مطلق و ایجاد توازن در حوزه دیپلماسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور موفق در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی را سبب متوازن سازی دیپلماسی دانست و اظهار داشت: پیمان شانگهای نیمی از جمعیت جهان و یک اقتصاد عظیم را در خود جای داده است که ارتباط و عضویت ایران در این پیمان می‌تواند به گسترده‌تر شدن اقتصاد ایران و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه غرب کمک کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پیمان شانگهای مزیت‌های خوبی دارد. ایران امروز لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه است و همراه با توانمندی های نظامی و امنیتی خود توانسته در منطقه نیز تولید امنیت کند که این عامل سبب شده سازمان همکاری‌های شانگهای از حضور ایران در این پیمان استقبال کنند.

رضایی موقعیت کریدوری ترانزیتی ایران را مزیتی دیگر جهت عضویت ایران در پیمان شانگهای خواند و تاکید کرد: این مزیت سبب اتصال کشورهایی مانند چین در شرق به اروپا و قسمت غربی ایران و ارتباط کشورهای آسیای میانه مانند روسیه به آبهای آزاد خلیج فارس و دریای عمان می شود.

وی گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری تبادلات اقتصادی ایران با اعضای شانگهای ۳۱ درصد رشد کرده و به ۱۸ میلیارد رسیده است. ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی با اعضای شانگهای نیازمند کار دقیق و کارشناسی شده است.

این نماینده مجلس ابزار امیدواری کرد دولت سیزدهم در مسیر توازن گرایی بین همه قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای بتواند از توان این پیمان‌ها در ارتقای سطح اقتصادی کشور و رفع مشکلات موجود قدم بردارد.

منبع خبر: ایرنا

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: