امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16625

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 8 تا 14 مهر ۱۴۰۲)؛

دفاع از حقوق مردم استان بوشهر در لایحه برنامه هفتم/ دیدار با وزیر کار و انتقاد از عدم تکمیل بیمارستان مهر برازجان/ پیگیری تعیین تکلیف اسناد املاک مردم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دفاع از حقوق مردم استان بوشهر در لایحه برنامه هفتم، دیدار با وزیر کار و انتقاد از عدم تکمیل بیمارستان مهر برازجان و پیگیری تعیین تکلیف اسناد املاک مردم خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 8 تا 14 مهر ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (هشتم مهر) در صحن مجلس مواد ۸ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۳ و ۱۵ لایحه برنامه هفتم بررسی و ماده ۱۲ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد همچنین ماده ۱۴ مراعا ماند.

به سراغ آقای قالیباف رفتم و در مورد اشکالات ماده ۱۴ توضیح دادم و درخواست کردم که برای اصلاح به کمیسیون ارجاع شود.

با نمایندگان استان هم در این زمینه صحبت کردم، همه هم‌نظر هستیم، همه مسئله بر سر یک کلمه (خالص) است.

آخرین وضعیت راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان را از مدیران مربوطه پیگیری کردم. موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در صنایع پتروشیمی را از مدیران این صنایع دنبال کردم.

با مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با تعامل با جمعی از نخبگان استان هماهنگی کردم. با نهاد کتابخانه‌ها در مورد مشکلات کتابخانه‌های دشتستان، با میراث فرهنگی در مورد طرح اخیر واگذاری سواحل و با مجموعه ورزش و جوانان در مورد مسائل ورزش شبانکاره گفتگو کردم، در مورد خرما هم با سازمان ملی استاندارد جهت سختگیری نکردن برای اعمال استانداردهای بیجا و با شهرداری تهران جهت خریداری بخشی از خرمای دشتستان گفتگو کردم.

اول صبح روز یکشنبه (نهم مهر) در جلسه کارشناسی دستور کار صحن مجلس شرکت کردم، مواد مختلفی که قرار است در جلسه علنی مطرح شود را مرور می‌کنیم و به فهم مشترک برای تایید یا رد آنها می رسیم.

در جلسه علنی صبح و بعدازظهر مواد ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۸ ، و ۱۹ بررسی شد همچنین ماده ۱۴ که مورد اعتراض ما بود برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، در این ماده که قرار است ریل‌گذار پنج سال آینده بودجه کشور باشد، اینچنین آمده که دولت موظف است یک‌سوم از سه درصد درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و… و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان به آن استان تخصیص دهد (ماده طولانی است و بنده خلاصه کردم)، ما نمایندگان استان بوشهر نسبت به کلمه «خالص» اعتراض داریم، تا این لحظه موفق شده‌ایم که جلوی تصویب آن را بگیریم حالا باید کمیسیون تلفیق را مجاب کنیم.

بند الحاقی ماده ۱۸ محل اختلاف در مجلس شد، این بند مربوط به سقف و محدودیت دریافت حقوق و مزایای کارکنان دولت بود برخی نمایندگان اصرار داشتند که سقفی برای دریافت حقوق در دولت وجود نداشته باشد، ما مبتنی بر تجربه پیشین دولت قبل معتقد بودیم که برای عدم تکرار حقوق‌های نجومی و نیز کاهش فاصله طبقاتی باید سقف دریافت حقوق و مزایا وجود داشته باشد.

با شرکت توانیر در مورد آخرین وضعیت برق‌رسانی به منطقه گیسکان و با وزارت ورزش جهت تجهیز مجموعه‌های ورزشی دشتستان گفتگو کردم.

شکایت‌های مردمی از برخی دستگاه‌های اجرایی رسیده بود که به مراجع نظارتی ارجاع دادم. برخی مسائل سرمایه‌گذاری در شهرستان را از مدیران مربوطه پیگیری کردم.

ابتدای صبح روز دوشنبه (دهم مهر) جلسه کارشناسی بررسی برنامه هفتم توسعه را داشتیم سپس در صحن مواد ۲۰ تا ۲۴ لایحه برنامه بررسی شد.

ظهر به صداوسیما رفتم، مهمان برنامه «صف اول» با موضوع مسائل استان بودم.

عصر به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رفتم و در جلسه با وزیر کار در مورد عمده مسائل و مطالبات شهرستان دشتستان با این وزارتخانه از جمله تجهیز و توسعه ورزشگاه کارگران برازجان، اختصاص امکانات لازم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دشتستان، کمک به مددجویان و توسعه اورژانس اجتماعی گفتگو کردم.

از عدم پیشرفت پروژه تکمیل بیمارستان مهر تامین اجتماعی برازجان انتقاد کردم و گفتم علیرغم اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور را دارد اما کاری صورت نگرفته است و دوستان بداخلاقی کرده‌اند، وزیر هم پذیرفت! در مورد سایر موارد هم دستوراتی داد.

با سازمان ثبت اسناد و املاک در مورد بازدید معاون این سازمان از املاک و اراضی دشتستان هماهنگی کردم. در تماس با برخی اعضای شوراها و نیز تعدادی از دستگاه‌ها برای جلسات هفته آینده هماهنگی کردم.

با مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای خرید خرمای دشتستان گفتگو کردم، قرار شد که با شهردار تهران هم در این زمینه صحبت کنیم که صحبت کردم.

صبح روز سه‌شنبه (۱۱ مهر) و در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به دفتر مقام معظم رهبری و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) رفتم و در مراسم دیدار با رهبر خوبان حضرت امام خامنه‌ای شرکت کردم.

در حاشیه مراسم با برخی وزرا در مورد مسائل شهرستان گفتگو کردم. از آنجا عازم فرودگاه و راهی استان شدم.

روز چهارشنبه (۱۲ مهر) در دفتر برازجان با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مدیران ملاقات کردم. در تماس با سازمان ثبت اسناد در مورد برنامه‌های سفر معاون این سازمان به دشتستان هماهنگی کردیم.

با رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در مورد چگونگی خرید توافقی خرما و لزوم تسریع در روند آن گفتگو کردم، کُند حرکت می‌کنند. با مجموعه های مختلف برای حمایت از زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفتگوهایی داشتم.

برخی اعضای شوراها تماس داشتند و مشکلات روستا یا شهر خود را اعلام کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

صبح روز پنجشنبه (۱۳ مهر) در دشتستان میزبان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بودیم، ابتدا از بخش‌های قدیمی شهر آبپخش بازدید شد و سپس در جلسه‌ای موضوع تعیین تکلیف اسناد املاک مردم را بررسی کردیم، جلسه پیشرفت داشت.

واقعیت این است که در دوره‌ای در گذشته نه چندان نزدیک غفلت شده و اسناد زمین‌ها و املاک مردم به نام منابع طبیعی و سپس راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن زده شده است و حال باید این رویه از اساس اصلاح شود، تاکید کردم که این مشکل در نقاط مختلف دشتستان وجود دارد و مسئله همگی باید حل شود.

بعد از ظهر تا شب در مسجد حضرت مسلم بن عقیل برازجان ملاقات عمومی داشتم که تا پاسی از شب طول کشید.

روز جمعه (۱۴ مهر) نیز به همین روال بود و از صبح تا شب در همان مکان مقدس ملاقات مردمی داشتم. شب عازم تهران شدم. در اینجا لازم می‌دانم که از زحمات و همکاری‌های همه عوامل و نمازگزاران شریف مسجد حضرت مسلم بویژه امام جماعت مومن و انقلابی آن در برنامه‌های ملاقات تشکر و قدردانی کنم.

با توانیر، هلدینگ خلیج فارس، وزارت ورزش، شرکت گاز، صندوق بیمه کشاورزی، وزارت جهاد، وزارت نفت و وزارت کار در ارتباط با مشکلات مردم تماس داشتم.

موضوع آماده سازی دانشگاه فرهنگیان برازجان را از نوسازی مدارس و موضوع محدودیت ارسال بسته‌های پستی را از وزارت ارتباطات پیگیری کردم.

همچنین با دبیر سفارت ایران در قطر در مورد آزادی تعدادی از هم‌استانی‌ها از زندان قطر گفتگو کردم.

با راهداری در مورد جاده‌های بخش‌های ارم و بوشکان و با توانیر در مورد برق‌رسانی به برخی نقاط بخش ارم و با آبفا در مورد هزینه انشعاب مشترکین روستای بنداروز و نیز با بنیاد شهید در مورد مشکلات رزمندگان معسر تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: