امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16473

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 14 تا 20 مرداد ۱۴۰۲)؛

دستور وزیر نیرو برای پرداخت ۷۰ میلیارد تومان به سد دالکی/ پیگیری مشکلات مناطق محروم دشتستان در دیدار با مدیرعامل بنیاد علوی/ ابعاد جدید فساد یک کلان‌سرمایه‌دار

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دستور وزیر نیرو برای پرداخت ۷۰ میلیارد تومان به سد دالکی، پیگیری مشکلات مناطق محروم دشتستان در دیدار با مدیرعامل بنیاد علوی و ابعاد جدید فساد یک کلان‌سرمایه‌دار خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 14 تا 20 مرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۴ مرداد) پس از جلسه ای در سپاه استان، به تیپ عملیاتی حضرت امام صادق (ع) رفتم و در جمع فرماندهان، مسئولان و پاسداران دلاور و پرافتخار این تیپ، پاسخگوی سئوالات و مطالبات این عزیزان بودم.

بعد از ظهر عازم تهران شدم. از سازمان برنامه و وزارت جهاد کشاورزی موضوع پرداخت مطالبات گندم‌کاران را پیگیری کردم، ظاهراً یک اشکال قانونی هم وجود دارد.

روز یکشنبه (۱۵ مرداد) در صحن مجلس لایحه ایجاد چند منطقه آزاد جدید بررسی و تصویب شد، بنده مخالف بودم. مناطق آزاد تجربه موفقی برای کشور نبوده است، دروازه واردات و محلی برای زدوبندهای غیرشفاف.

پیگیری مشکلات مناطق محروم دشتستان در دیدار با مدیرعامل بنیاد علوی

ظهر در جلسه با جمعی از نمایندگان در مورد مسائل کشور گفتگو و همفکری کردیم. بعد از ظهر به بنیاد علوی رفتم و در جلسه با مدیرعامل این بنیاد در مورد مسائل و مشکلات دشتستان گفتگو کردم.

از تاخیر در اجرای تعهدات بنیاد علوی در دشتستان بویژه در بخش‌های بوشکان و ارم گلایه کردم و درخواست کردم که در مشکلات اساسی شهرستان همچون حل مسئله بی‌آبی، تکمیل پروژه‌های بیمارستان شهید گنجی، حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و… و همچنین اختصاص آمبولانس برای برخی مراکز کمک کنند.

آقای خاوه‌ای تاخیر در اجرای تعهدات را پذیرفت و قول داد که بزودی پروژه ها فعال شود، در سایر موارد هم قول مساعد داده شد.

دستور وزیر نیرو برای پرداخت ۷۰ میلیارد تومان به سد دالکی

روز دوشنبه (۱۶ مرداد) در صحن طرح تامین مالی تولید بررسی و موادی از آن تصویب شد. بعد از ظهر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو طرح و لایحه بررسی شد. وزیر نیرو مهمان کمیسیون اصل نود بود.

بعد از جلسه در دفتر رئیس کمیسیون با او در مورد تامین مالی سد دالکی و احداث پست جدید برق در برازجان، سعدآباد و کلمه و نیز احداث شبکه پایاب سد دالکی گفتگو کردم. آقای محرابیان دستور داد که ۷۰ میلیارد تومان به سد دالکی تخصیص داده شود، در مورد شبکه پایاب هم قرار شد که از معاونت اجرایی رئیس‌جمهور جهت گنجاندن پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور پیگیری کنند.

انتقاد از قطع برق صنایع و چاه های کشاورزی

از اینکه در این ماه‌ها به بهانه‌هایی برق صنایع و چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود انتقاد کردم و گفتم که این سیاست ضد تولید و ضد اقتصاد ملی است و شایسته نیست در شرایطی که تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی در حال مبارزه هستند برق ایشان بطور مکرر قطع شود، پاسخی نداشتند.

در جلسه ای با رئیس سازمان نوسازی مدارس در مورد تعهدات و قول‌های وی در سفر به دشتستان گفتگو کردم، تاکید کرد که تعهدات اجرا می‌شود. یک به یک پروژه‌ها در بخش‌های شش‌گانه دشتستان را برشمردم و گفتم که برخی قول‌ها در حضور خانواده معظم شهدا داده شده و سزاوار نیست که بر زمین بماند.

ابعاد جدید فساد یک کلان‌سرمایه‌دار

تعدادی از شاکیان سازمان سنجش به دفتر آمدند و از عملکرد این سازمان شکایت کردند. عصر جلسه‌ای در هیأت رئیسه مجلس در مورد فساد یک کلان‌سرمایه‌دار در استان‌های همدان و مرکزی داشتم، ابعاد جدیدی از پرونده برایم روشن شد.

طرف آنقدر گستاخ بوده که معاون وزیر صنعت را ترور کرده بود. سال‌ها به اسم تولید ملت را غارت کرده و چند برابر قیمت جهانی کالایش را با انحصار به مردم فروخته است، با ارتباطاتی که با مقامات بالای دولت سابق داشته، واردات برخی کالاها را ممنوع کرده تا بتواند با انحصار کالای خود را (که در زمان کرونا بشدت مورد نیاز مردم بوده) به اجبار و به چند برابر قیمت روانه بازار کند.

وقتی قوه قضائیه با او برخورد می کند از زمین و زمان و حتی در حد وزیر واسطه می‌شوند که طرف یک شب هم در کلانتری نخوابد! حالا البته عزم دستگاه قضایی برای برخورد جزم است.

روز سه‌شنبه (۱۷ مرداد) در صحن مجلس سئوال یکی از نمایندگان از وزیر دادگستری مطرح شد که در نهایت وزیر کارت زرد گرفت، مجلس بخاطر طرح یک پرونده فساد کمی ملتهب شد. سئوالی را از وزیر علوم درباره سوداگری در بازار چاپ مقاله در سامانه مجلس ثبت کردم.

بعد از ظهر در جلسه کمیسیون تلفیق شرکت کردم. در مورد مسائل خرما با چند تن از مدیران وزارت جهاد کشاورزی گفتگو کردم. چند مشکل مربوط به راه‌اندازی مجتمع پتروشیمیایی دشتستان را از وزارت صنعت پیگیری و بر حل آن تاکید کردم.

روز چهارشنبه (۱۸ مرداد) در جلسه ای با حضور تعدادی از تولیدکنندگان بومی و مدیران بانکی شرکت کردم، گرچه به درازا کشید اما مفید بود. عصر تا شب در دفتر پذیرای مراجعه‌کنندگان بودم. با وزارت کشور و آموزش و پرورش، آبفا، فراجا و سازمان ثبت برای جلسات هفته آینده و پیگیری مسائل بخش‌های مختلف دشتستان گفتگو و هماهنگی کردم.

آخر هفته بر روی برنامه هفتم توسعه متمرکز بودم، در چند جلسه کارشناسی در این مورد شرکت کردم و نظرات کارشناسان بویژه مرکز پژوهش‌های مجلس را مطالعه کردم، برنامه هفتم خیلی کار دارد. با تعدادی از مدیران نفتی در مورد مسئولیت اجتماعی نفت در استان و دشتستان رایزنی کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: