امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=15415

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 16 تا 22 اردیبهشت ۱۴۰۲)؛

دستور وزیر نفت برای گازرسانی به روستای جمیله/ دستور سرپرست وزارت جهاد به سازمان تعاون روستایی در مورد خرمای دشتستان/ پیگیری برای رفع مشکل کمبود سیلندر گاز/ درخواست از رئیس مجلس برای افشای اسامی دریافت کنندگان خودرو/ دیدار با معاونان وزرای صمت، ارشاد و نفت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دستور وزیر نفت برای گازرسانی به روستای جمیله، دستور سرپرست وزارت جهاد به سازمان تعاون روستایی در مورد خرمای دشتستان، پیگیری برای رفع مشکل کمبود سیلندر گاز، درخواست از رئیس مجلس برای افشای اسامی دریافت کنندگان خودرو و دیدار با معاونان وزرای صمت، ارشاد و نفت خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 16 تا 22 اردیبهشت ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدای صبح روز شنبه (۱۶ اردیبهشت) به مناسبت هفته سلامت به شبکه بهداشت دشتستان رفتم و در جمع کارکنان این دستگاه از خدمات ایشان تشکر کردم. سپس راهی سعدآباد شدم، ابتدا به هنرستان پروین اعتصامی رفتم و از نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌آموزان هنرمند سعدآبادی بازدید کردم، جالب بود، گمان نمی کردم که کارهای فاخری در این سن و سال تولید کنند.

در ادامه در مراسم بزرگداشت مقام معلم در آموزش و پرورش سعدآباد شرکت کردم. ظهر راهی تهران شدم. از فرودگاه مهرآباد به هلدینگ امید رفتم و در جلسه با مدیران آن در مورد سرمایه‌گذاری در دشتستان گفتگو کردم.

روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت) در نوبت صبح و بعدازظهر صحن علنی مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و نیز فوریت طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی بررسی شد.

در ماده ۱۳ و در مورد زمان استعفای مدیران برای حضور در انتخابات پیشنهاد «حذف کل» مطرح شد، توضیح اینکه در قانون گذشته آمده که مدیران برای حضور در انتخابات مجلس باید شش ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند، در قانون جدید پیشنهاد شده بود که این مدت دو ماه شود، بنده هم موافق دو ماه بودم به این دلیل که کشور بتواند حداکثر استفاده را از توان مدیران بکند. متاسفانه پیشنهاد جدید رای نیاورد.

از هفته گذشته به دنبال حل معضل کمبود سیلندر گاز در شهرستان و استان بودم، فرماندار خبر داد که ماجرا مشکل‌ساز شده است، در گفتگو با مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی موضوع را دنبال کردم و از وی خواستم که مسئله را حل کند، تاکید کردم که این معضل نتیجه سوء مدیریت است، بعد از ظهر خبر داد که مشکل حل شده است.

عصر به شرکت ملی گاز ایران رفتم و در جلسه با مدیرعامل آن در مورد گازرسانی به روستای جمیله از توابع بخش ارم شهرستان و نیز مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز گفتگو کردم.

به این دلیل که هزینه گازرسانی بالا بود منوط به دستور وزیر نفت شد. شب در جلسه با تعدادی از نمایندگان مسائل این روزهای قوه مقننه را بررسی کردیم.

در جلسه علنی روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) مواد دیگری از قانون انتخابات مجلس بررسی و تصویب شد. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. بعد از ظهر در جلسه با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مورد مشکل این روزهای نخل‌داران یعنی خرمای باقیمانده در انبارها و سردخانه ها گفتگو و درخواست کردم که وزارت جهاد ورود کند. آقای آقامیری دستوراتی برای ورود تعاون روستایی به موضوع صادر کردند.

عصر به همراه مجمع نمایندگان استان به وزارت نفت رفتیم و در جلسه با وزیر در مورد مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان گفتگو کردیم، جلسه خوبی بود و امیدوارم که مردم در آینده نزدیک اثر آن را ببینند، ترجیح می دهم به جای برخی مدیران اجرایی که فریاد زدند که پول آوردیم اما یک هزار تومانی وارد استان نکردند فعلاً جزئیات را منتشر نکنیم و بگذاریم برای زمان اجرا. با وزیر نفت در مورد ضرورت گازرسانی به روستای جمیله صحبت و درخواستی را به وی دادم، بلافاصله دستور گازرسانی به این روستا را صادر کرد.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) مجلس رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی در مورد تامین و تخصیص ارز ارائه کرد، همه نسبت به شیوه فعلی شاکی هستند.

بعد از ظهر به همراه شهردار و رئیس شورای شهر وحدتیه به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفتیم و در جلسه با معاون معدنی وزارتخانه در مورد مشکل پیش‌آمده برای معدن شهرداری وحدتیه گفتگو کردیم، قول مساعدت و حل مشکل دادند.

از وزارت صنعت به وزارت ارشاد و سازمان سینمایی رفتم و به همراه دوستان متولی یادواره شهید گنجی با رئیس سازمان سینمایی در مورد ساخت مستند شهید شهید گنجی گفتگو کردیم، اعلام آمادگی کردند که به پروژه کمک کنند.

در گفتگو با مدیران منابع طبیعی از ایشان خواستم که مشکل پیش‌آمده برای زمین ناحیه صنعتی اسلام آباد را حل کنند.

با مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

صبح چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) به همراه معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل حمایت از سرمایه‌گذاری و مدیرانی از صمت از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌ها بازدید کردم.

به غرفه استان بوشهر و تعدادی از غرفه‌های تولیدکنندگان موفق استان بوشهر و شهرستان دشتستان در حوزه مواد غذایی، گردشگری و بازرگانی رفتم، کارشان عالی بود و آبروداری کرده بودند.

فرصتی شد تا شنونده مشکلات ایشان باشم. بلافاصله به مجلس آمدم و به همراه رئیس مجلس با رئیس قوه قضائیه عراق ملاقات کردیم.

آقای قالیباف مباحث مهمی در مورد محاکمه و مجازات عوامل ترور شهید سلیمانی مطرح کرد. رئیس قوه قضائیه عراق هم تاکید کرد که همه کسانی که مستقیم و غیر مستقیم در این جنایت دست داشته‌اند محاکمه و مجازات خواهند شد. جلسه دیگری با رئیس مجلس داشتم و مجدداً تاکید کردم که اسامی دریافت‌کنندگان ادعایی خودرو منتشر شود.

آقای قالیباف توضیحات مفصلی دادند و اشاره کردند که بلافاصله پس از اطلاع از ماجرا جلوی آن را گرفته است ضمن اینکه این ماجرا مربوط به دو سال قبل بوده و هیچ ارتباطی با موضوع استیضاح وزیر صنعت نداشته است.

ظهر در دفتر ملاقات داشتم. در تماس با معاونت اجرایی رئیس‌جمهور موضوع ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور را پیگیری کردم، گفتند بزودی ابلاغ می‌شود. مسائل شهرستان در حوزه آب، بهداشت و راه را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

اول صبح روز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) عازم بوشهر شدم، از فرودگاه راهی بخش آبپخش شدم. با حضور استاندار و مدیران استان و شهرستان پروژه لایروبی کانال‌های زهکشی نخیلات کلنگ‌زنی شد.

پس از این برنامه به بوشهر رفتم و در مراسم تودیع و معارفه مدیران ورزش و جوانان استان شرکت کردم. در حاشیه مراسم تعدادی از مدیران باشگاه ها آمدند و از بی‌پولی گلایه داشتند.

عصر و شب در برنامه تجلیل از جهادگران گروه جهادی افسران ولایت و نیز مراسم بزرگداشت مقام استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تجلیل از اساتید نمونه آن شرکت کردم.

روز جمعه (۲۲ اردیبهشت) در دفتر برازجان با تعدادی از مردم و مدیران ملاقات داشتم. ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم.

بعد از ظهر از یکی از باشگاه‌های ورزشی برازجان بازدید کردم و در جلسه‌ای شنونده مشکلات و مطالبات ایشان بودم. شب در مسجد امام هادی (ع) با تعدادی از مردم و نمازگزاران دیدار داشتم.

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: