امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16240

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 20 تا 26 خرداد ۱۴۰۲)؛

دستورهای وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر در حوزه آب و برق دشتستان/ پیگیری مشکلات خرما در دیدار وزیر آینده جهاد/ پیگیری مطالبات گندم‌کاران از دستگاه‌های مختلف/ ارزیابی عملکرد وزیر کشور/ گلایه از وزیر راه بخاطر راه سعدآباد وحدتیه/ هشدار درباره رابطه‌بازان متملق

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دستورهای وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر در حوزه آب و برق دشتستان، پیگیری مشکلات خرما در دیدار وزیر آینده جهاد، پیگیری مطالبات گندم‌کاران از دستگاه‌های مختلف، ارزیابی عملکرد وزیر کشور، گلایه از وزیر راه بخاطر راه سعدآباد وحدتیه و هشدار درباره رابطه‌بازان متملق خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 20 تا 26 خرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۲۰ خرداد) به وزارت جهاد کشاورزی رفتم و در گفتگو با مدیران این دستگاه مسائل کشاورزی شهرستان را بررسی کردیم.

بعد از ظهر در دفتر با جمعی از نخبگان و نیز مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم، عصر در جلسه ای پیرامون طرح‌ها و لوایح مهم مطرح در مجلس شرکت کردم و سخنان کارشناسان را شنیدم. مسائل و مشکلات روستاهای خون، طلحه، موردخیر و فاریاب و شهر سعدآباد را از مدیران مربوطه پیگیری کردم.

در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه (۲۱ خرداد) گزینه پیشنهادی وزارت صمت معرفی شد. دستور کار تقنینی مجلس بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی بود که موادی از آن تصویب شد.

پیگیری مطالبات گندم‌کاران از دستگاه‌های مختلف

در نطقی یک دقیقه‌ای نسبت به عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران تذکر دادم، عصر در تماس با مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی (که متولی پرداخت مطالبات گندم‌کاران است) از تاخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران انتقاد کردم، توضیحاتی داد و مشکل را به سازمان برنامه حواله داد و در عین حال قول داد که در هفته‌ها و روزهای آینده مشکل حل شود، گفتم کشاورزی که همه سرمایه خود را در زمین ریخته و حتی پول برداشت محصول هم نداشته نمی‌توان معطل نگه داشت. با سازمان برنامه هم تماس گرفتم و خواستار واریز اعتبار لازم شدم.

ظهر در جلسه با معاونان درمان و توسعه وزارت بهداشت در مورد نیازمندی‌های دشتستان بویژه تجهیزات مورد نیاز برای برخی مراکز صحبت کردم، قول‌هایی داده شد. معاون وزیر اطلاعات در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارشی از اقدامات و روند آزادی برخی ایرانیان در کشورهای غربی ارائه کرد، امیدوارکننده بود.

عصر در جلسه کمیسیون اصل نود شرکت کردم. جلسه کوتاهی با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتم و عمده مطالبات شهرستان را مطرح کردم، قرار شد که در جلسه‌ای بصورت کامل آنها را بررسی کنیم.

شرایط خودرو در کشور بشدت نامطلوب و همراه با نارضایتی و اعتراض عمومی است

در جلسه روز دوشنبه (۲۲ خرداد) مجلس بالاخره کلیات لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده (الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو) با رای بالا تصویب شد. شرایط خودرو در کشور بشدت نامطلوب و همراه با نارضایتی و اعتراض عمومی است و باید فکری کرد.

واردات خودروهای کارکرده که روشی مرسوم در دنیاست، یکی از راهکارها برای شکستن انحصار داخل، تامین نیاز مردم و تعدیل قیمت‌هاست، انتظار می‌رود که جزئیات آن نیز در آینده نزدیک تصویب و تایید شود.

پیگیری مشکلات خرما در دیدار وزیر آینده جهاد

ظهر به همراه فرماندار دشتستان به سازمان تعاون روستایی رفتیم و در جلسه با رئیس این سازمان مسئله فروش نرفتن بخشی از خرمای دشتستان را مطرح و درخواست کردیم که تعاون روستایی جهت خرید تضمینی خرما ورود کند.

آقای نیکبخت رئیس سازمان تعاون روستایی که خود جنوبی است، به تازگی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شده است. او در جریان مسائل و مشکلات خرما است و سال گذشته دو بار به دشتستان سفر کرد، قول داد که مسئله را حل کند.

ارزیابی عملکرد وزیر کشور

وزیر کشور و معاونان مهمان جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودند. او گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور ارائه کرد، ضمن ارائه ارزیابی خود از عملکرد آقای وزیر، از او خواستم که اولاً از بدنه جریان انقلابی کارآمد برای پیشبرد موفق امور استفاده کند و ثانیاً به دنبال تدوین بسته‌ای جامع برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده باشد چرا که با این سبک، مشارکت مردم مطلوب نخواهد بود.

رایزنی با مدیر عامل توانیر درباره احداث سه ایستگاه برق در سعدآباد، کلمه و برازجان

عصر به همراه فرماندار شهرستان به توانیر رفتیم و در جلسه‌ای مفصل با مدیرعامل آن در مورد مشکلات برق شهرستان از جمله لزوم احداث سه ایستگاه در سعدآباد، کلمه و برازجان، تامین برق خورشیدی برخی نقاط، برق‌رسانی به گیسکان و برقی کردن چاه‌های کشاورزی گفتگو کردیم.

برای همه موارد قول‌های خوبی داده شد، همان‌جا با مدیریت برق منطقه‌ای فارس و نیز استان تماس گرفته شد و مقرر شد که در احداث ایستگاه‌های برق تسریع شود، بودجه‌ای برای برق‌رسانی به منطقه گیسکان و نیز برای برق خورشیدی نقاط دیگر در نظر گرفته شد و مقرر شد که برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی نیز مساعدت شود. نارضایتی کشاورزان در مورد قطع برق مزارع و باغات را منتقل و تاکید کردیم که تجدیدنظر کنند.

دیدار با وزیر نیرو درباره نیازمندی های حوزه آب و برق دشتستان

از توانیر عازم ساختمان وزارت نیرو شدیم و در جلسه با وزیر نیرو عمده نیازمندی‌های دشتستان در حوزه آب و برق را مطرح کردیم. ابتدا مشکلات سد دالکی را با حضور پیمانکار (مدیرعامل شرکت سپاسد) و مدیر پروژه بررسی کردیم و وزیر دستوراتی در این باره داد سپس سایر موضوعات همچون مخزن دالکی، دهقاید و برازجان، لایروبی کانال‌های زهکشی، راه‌اندازی ایستگاه‌های دهقاید و چم‌تنگ، نوسازی شبکه، افزایش سهم شهرستان از خط کوثر، احداث شبکه پایاب سد دالکی و آبرسانی به روستاهای فاقد کد آب بررسی شد، وزیر همان‌جا با مدیران مربوطه تماس گرفت و دستوراتی برای حل آنها صادر کرد. موضوع دیگری که مطرح شد لزوم احداث آب‌شیرین‌کن بر روی سد دالکی برای تامین آب آینده دشتستان بود.

قبل از جلسه با تعدادی از دوستان در مناطق مختلف دشتستان تماس گرفتم و آخرین وضعیت کمیت و کیفیت آب را جویا شدم، وضعیت را به وزیر منتقل کردم و گفتم که نگران تابستان هستیم. جلسه به اواخر شب کشید.

دستور کار روز سه‌شنبه (۲۳ خرداد) مجلس رای اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. در حاشیه جلسه با وزرای کار و ارتباطات و رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد مسائل مختلف کشور و استان صحبت کردم.

سعودی‌ها از این به بعد باید در حمایت خود از گروه‌های افراطی و حامیان تروریسم در داخل کشور تجدید نظر کنند

پیش از ظهر در جلسه دیگری در کمیسیون امنیت ملی ابعاد مختلف رابطه با عربستان بررسی شد، تاکید کردم که سعودی‌ها از این به بعد باید در حمایت خود از گروه‌های افراطی و حامیان تروریسم در داخل کشور تجدید نظر کنند.

انتقاد از عدم اجرای ماده پنج قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها 

بعد از ظهر معاون سازمان انرژی اتمی در کمیسیون امنیت ملی گزارشی از آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای ارائه کرد. ضمن قدردانی از پیشرفت‌های هسته‌ای، از عدم اجرای ماده پنج قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انتقاد کردم، قرار بود که رآکتور ۴۰ مگاواتی در اراک راه‌اندازی شود اما تا کنون انجام نشده است.

گلایه از وزیر راه بخاطر راه سعدآباد وحدتیه

پس از جلسه کمیسیون امنیت به کمیسیون اصل نود رفتم، وزیر راه با موضوع سامانه املاک و نیز تلفات جاده‌ای مهمان کمیسیون بود. با آقای بذرپاش در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های وزارت راه در دشتستان گفتگو کردم و بابت کندی پروژه راه سعدآباد – وحدتیه گلایه کردم، دستوری برای تزریق مالی به پروژه داده شد که امیدوارم اجرایی شود.

شرکت در مراسم روز ملی روسیه

عصر با تعدادی از نخبگان ملاقات داشتم. شب به سفارت روسیه در تهران رفتم و در مراسم روز ملی این کشور شرکت کردم، سفیرشان رسماً از بنده دعوت کرده بود. وزیر راه و رئیس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم دعوت بودند، بعد از مراسم جلسه ای با سفیر روسیه داشتیم و مسائل دوجانبه بررسی شد، تاکید کردم که هم‌اکنون راه‌اندازی کشتی رورو در دریای خزر اولویت دارد و به نفع هر دو کشور است، در سفری که سال گذشته میلادی با رئیس‌جمهور به روسیه رفتیم هم بر این موضوع تاکید کردم و آقای رئیسی نیز پذیرفتند و مطرح کردند اما همچنان بخاطر برخی موانع اجرایی نشده است.

در گفتگو با مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای برنامه هفته آینده کمیته جنگ نرم برنامه‌ریزی کردیم.

مکاتبه با قوه قضائیه برای راه‌اندازی دادگاه بخش ارم

صبح روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) به وزارت ارشاد رفتم و برخی مسائل شهرستان از جمله ساخت سه مجتمع فرهنگی هنری را پیگیری کردم. ظهر در دفتر ملاقات‌هایی داشتم، تا عصر طول کشید. مکاتبه ای با قوه قضائیه برای راه‌اندازی دادگاه بخش ارم کردم.

با وزارت دفاع، اوقاف، وزارت جهاد، بنیاد شهید، بنیاد مسکن و راهداری در ارتباط با مسائل و مشکلات دشتستان تماس داشتم.

صبح روز پنجشنبه (۲۵ خرداد) در جلسه‌ای در هلدینگ خلیج فارس موضوع سرمایه‌گذاری در دشتستان را پیگیری کردم، ان‌شاءالله در آینده بتوانیم خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

قبل از ظهر از نمایشگاه «آبادیران» در مصلای امام خمینی (ره) بازدید کردیم، جوانان دانای ایران آثار و توانمندی‌های ارزشمند خود را به نمایش گذاشته بودند، از برخی کارآفرینان برای توسعه فعالیت در دشتستان دعوت کردم.

بعد از ظهر تا شب جلساتی در مجلس با موضوع مباحث تخصصی کمیسیون داشتم. مسائل دشتستان در حوزه اورژانس را از مدیران آن پیگیری کردم، پایگاه اورژانس بوشکان به مناقصه رفته و در آینده امکانات دیگری نیز به شهرستان تزریق خواهد شد.

پیگیری عدم شماره‌گذاری خودرو در دشتستان

موضوع عدم شماره‌گذاری خودرو در شهرستان را از فراجا پیگیری کردم، قرار شد که رفع مشکل کنند. راجع به سایر مسائل با آموزش و پرورش، ارشاد، جهاد و نفت تماس داشتم.

عمده وقتم در روز جمعه صرف مطالعه و کار بر روی دستور هفتگی مجلس و کمیسیون های امنیت ملی و اصل نود شد. به تماس‌های مردمی نیز پاسخ دادم.

هشدار درباره رابطه‌بازان متملق

باخبر شدم که مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های ثروتمند دولتی بازداشت شده است، (ضمن تشکر از اقدام انقلابی قوه قضائیه) متاسف شدم، خیلی متاسف شدم، به هنگام انتصاب به وزیر و معاون مربوطه تذکر و حتی هشدار دادم، راجع به افراد ناکارآمد اما رابطه‌باز متملق هشدار دادم، راجع به افرادی که به دنبال بازی و جیب خود هستند و هیچ فهمی از کار و کارآمدی ندارند تذکر دادم، صریحاً راجع به افراد بازداشتی و عاقبت انتصاب آنان تذکر دادم و پیش‌بینی امروز را کردم حتی برای اینکه کاری کنند وزیر را تهدید به استیضاح کردم شاید عقب بنشینند اما کو گوش شنوا؟!

آن حرف‌های دلسوزانه دیروز شنیده نشد تا امروز خدشه و حاشیه برای جایی که نباید بدنام شود بیاید. حالا هم تصریح می‌کنم که اگر با شبکه و سرشبکه برخورد نشود و اگر جلوی انتصابات محفلی و رابطه‌ای و غیرتخصصی گرفته نشود باید منتظر اتفاقات بدتری باشیم، والسلام.

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: