امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16631

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 15 تا 21 مهر ۱۴۰۲)؛

دستورات وزیر جهاد برای حل مشکلات کشاورزی دشتستان؛ دستور وزیر برای تجدیدنظر در الگوی کشت دشتستان/ دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفت/ آغاز پروژه تعریض راه روستاهای عطیبه و چهل‌زرعی/ پیگیری مشکل صادرات خرما از سازمان استاندارد/ مجلس نسبت به بازنشستگان بی‌تفاوت نخواهد بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دستورات وزیر جهاد برای حل مشکلات کشاورزی دشتستان؛ دستور وزیر برای تجدیدنظر در الگوی کشت دشتستان، دیدار با مدیر عامل شرکت ملی نفت، آغاز پروژه تعریض راه روستاهای عطیبه و چهل‌زرعی، پیگیری مشکل صادرات خرما از سازمان استاندارد و مجلس نسبت به بازنشستگان بی‌تفاوت نخواهد بود خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 15تا 21 مهر ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: فضای روز شنبه (۱۵ مهر) مجلس فضای مقاومت و حمایت از فلسطین بود. اقدام بیادماندنی مقاومت فلسطین و غزه، مجلس را به خروش آورد و همه نمایندگان یکصدا فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

در صحن مجلس مواد ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ و ۳۳ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، همچنین ماده ۳۲ به کمیسیون ارجاع شد و مواد ۲۸ تا ۳۱ مراعا ماند. موضوع تعیین تکلیف اسناد املاک مردم را از سازمان ثبت اسناد و موضوع کمبود معلم را از آموزش و پرورش پیگیری کردم.

در مورد مشکل پیش آمده برای معدن یکی از شهرداری‌ها با مدیران صنعت و معدن گفتگو کردم. برای برخی جلسات و برنامه‌های هفته جاری هم هماهنگ کردم. در گفتگو با تعدادی از دانشجویان در جریان مشکلات برخی دانشگاه‌های استان قرار گرفتم، قرار شد که ضمن بررسی متقن و دقیق‌تر بصورت مشترک پیگیری کنیم.

ابتدای صبح روز یکشنبه (۱۶ مهر) و پیش از جلسه علنی، دستور کار روز مجلس را به همراه تعدادی از همکاران بررسی کردیم و به اجماع نظر رسیدیم. در جلسه علنی صبح و عصر مواد ۳۴ و ۳۶ تا ۴۰ لایحه برنامه هفتم بررسی و ماده ۳۵ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

ظهر جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع بررسی حوادث اخیر غزه و عملیات رزمندگان مقاومت و با حضور نماینده جهاد اسلامی برگزار شد. با معاون وزیر صنعت در مورد حل مشکلات اداری مجتمع پتروشیمیایی دشتستان و با معاون وزیر اقتصاد در مورد تسریع در اعطای تسهیلات کشاورزی و با معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد اجرایی شدن خرید توافقی خرمای دشتستان گفتگو کردم.

آغاز پروژه تعریض راه روستاهای عطیبه و چهل‌زرعی

مدیران راهداری استان خبر دادند که پروژه تعریض و بهسازی راه روستاهای عطیبه، چهل‌زرعی و… آغاز شده است، الحمدلله، مطالبه خانه به خانه آن روستاها بود و از جمله محورهایی بود که دغدغه زیادی برای آن داشتیم، حالا باید پیگیری کنیم که در کمترین زمان به افتتاح برسد.

ظهر به نمایشگاه «روستا آباد» در مصلای تهران رفتم و از غرفه‌های استان بوشهر بازدید کردم، دیدنی بود، تعدادی از هنرمندان و کارآفرینان روستایی و عشایری استان محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند.

با وزارت دفاع، هلدینگ غدیر و بیمارستان شهید گنجی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای واریز هزینه و تامین مبلغی برای تکمیل پانسیون بیمارستان شهید گنجی هماهنگی کردم.

پیگیری مشکل صادرات خرما از سازمان استاندارد

با وزارت کشور، بهداشت و جهاد کشاورزی در مورد مسائل مردم تماس داشتم. شب با رئیس سازمان استاندارد در مورد سخت‌گیری‌های اخیر بر صادرات خرمای دشتستان گفتگو و تاکید کردم که برخی از شاخص‌ها و استانداردها حتی در اروپا هم اعمال نمی‌شود و اصرار بر اجرای آن مانع صادرات می‌شود، قرار شد که بررسی و اصلاح کنند.

اساساً معتقدم که یکی از گرفتاری‌های کشور ما همین افتادن در استانداردها و پروتکل‌ها و پیمان‌هایی است که بیگانگان نوشته اند و عده‌ای غربگرا در داخل اصرار دارند که به آن تمکین کنیم، از محیط زیست و آموزش و پرورش گرفته تا سازمان استاندارد و… در این بازی افتاده‌اند، یک نفر از ایشان هم تاریخ توسعه غرب را نخوانده است، بگذریم؛ حرف بسیار است.

روز دوشنبه (۱۷ مهر) طبق معمول جلسه کارشناسی و سپس صحن علنی صبح و عصر داشتیم و مواد ۴۲ تا ۴۶ لایحه بررسی و ماده ۴۱ به کمیسیون ارجاع شد، از جمله مصوبات خوب و آینده‌ساز امروز مجلس تصویب تشکیل «سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی» بود، یکی از چالش‌های اساسی کشور ما عدم مدیریت صحیح انرژی است و تشکیل این سازمان بدین منظور ضروری است.

قبل از ظهر به همراه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و معاون نیروی انتظامی به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با تعدادی از دانشجویان افسری دانشگاه امین فراجا دیدار و از خدمات این نیرو تجلیل کردیم.

دیدار با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران

ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. عصر و کمی قبل از پایان جلسه علنی به وزارت نفت رفتم و در جلسه با مدیرعامل شرکت ملی نفت در مورد مسئولیت اجتماعی و تعهدات این شرکت در دشتستان گفتگو کردم، از جمله درخواست‌های ما از شرکت نفت مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهرستان در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و راه بود. آقای خجسته مهر استقبال کرد و قول حمایت داد.

با تعدادی از کارشناسان دانشگاهی و اندیشکده‌ها در مورد موادی از لایحه برنامه هفتم توسعه گفتگوهایی داشتم. با دانشگاه آزاد، بهزیستی، فراجا، آب منطقه‌ای، پست بانک و نفت در مورد مشکلات مردم تماس داشتم. مشکلات یکی از تیم‌های ورزشی را از فدراسیون فوتبال پیگیری کردم.

دستورات وزیر جهاد برای حل مشکلات کشاورزی دشتستان؛ دستور وزیر برای تجدیدنظر در الگوی کشت دشتستان

در جلسه روز سه‌شنبه (۱۸ مهر) ماده ۴۶ و بخشی از ماده ۴۸ بررسی شد و ماده ۴۷ به کمیسیون ارجاع شد. از دیروز پیگیر جلسه با وزیر جهاد بودم اما چون تقاضایم اضطراری و خارج از نوبت بود شب خبر دادند که به وزارتخانه بروم. پیش از جلسه با تعدادی از کشاورزان، نخل‌داران و مدیران و فعالان کشاورزی مشورت کردم.

از اواسط تا اواخر شب در وزارتخانه با وزیر جهاد کشاورزی در مورد مهمترین مسائل کشاورزی دشتستان از جمله تسریع در ارائه تسهیلات به فعالان کشاورزی و خریداران خرمای دشتستان، عرضه خرمای دشتستان در بازارها و میادین میوه و تره بار کشور، حل مشکلات صادرات خرما، تغییر الگوی کشت در زمین‌های زراعی دشتستان، تامین مالی طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین، حل مشکلات مرغداری‌ها، توسعه صنایع کشاورزی، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشاورزی و… گفتگو کردم.

آقای نیکبخت همان‌جا در تماس با رئیس سازمان تعاون روستایی دستور داد که در اعطای تسهیلات تسریع شود، به معاون برنامه ریزی خود برای تامین مالی طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین و حمایت از صنایع کشاورزی ماموریت داد، با رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری تماس گرفت و تصریح کرد که به مسائل این حوزه در دشتستان بصورت ویژه رسیدگی کند و اعتبار بگذارد، به معاون امور دام برای رسیدگی به مشکلات مرغداری های دشتستان دستور داد و تاکید کرد که مکرراً موضوع خرمای دشتستان را پیگیری می کند.

وقتی در مورد اجرای پرمسئله و اجباری الگوی کشت در دشتستان برای ایشان استدلال کردم که این الگو اولاً غیرکارشناسی است و در دشتستان جواب نمی‌دهد و ثانیاً معیشت تعداد زیادی از کشاورزان ما را در بخش‌های شبانکاره، سعدآباد، مرکزی، ارم و بوشکان با مخاطره روبرو می کند و ثالثاً مورد نقد کشاورزان است دستور تجدیدنظر صادر کرد و قول داد که از منافع کشاورزان دشتستان حمایت کند، درگوشی به وی گفتم که بعضی وقت‌ها شما دستور می دهید اما دیگران اجرا نمی کنند و لازم است که شخصاً موضوع را دنبال کنید.

بلافاصله پس از جلسه رئیس سازمان جنگل‌ها تماس گرفت و تاکید کرد که به دستور وزیر طرح‌های خود برای دشتستان را ارائه خواهد کرد.

مشکلات دانشگاه فرهنگیان برازجان را از برخی دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم، با معاون وزیر بهداشت در مورد تامین اعتبار چند پروژه درمانی و تخصیص تجهیزات، با مدیرعامل شرکت گاز در مورد دادخواهی تعدادی از نیروهای شرکتی زیرمجموعه و با مدیران فدراسیون فوتبال در مورد سهمیه دشتستان در لیگ برتر گفتگو کردم.

مجلس نسبت به بازنشستگان بی‌تفاوت نخواهد بود

روز چهارشنبه (۱۹ مهر) در صحن مجلس بخش‌های دیگری از ماده طولانی ۴۸ لایحه برنامه هفتم که در حوزه صنعت، معدن و تولید است، بررسی شد. بحث مفصلی نیز در ارتباط با حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه شد که رئیس مجلس توضیح داد که توافقی در رابطه با حقوق بازنشستگان مابین دولت و مجلس انجام شده و مجلس از کنار این موضوع بی‌تفاوت رد نخواهد شد.

با مدیران وزارت خارجه و صنعت در مورد مسائل مردم تماس داشتم. برای راه‌اندازی آنتن موبایل روستای ارغون با وزارت نفت گفتگو کردم.

روز پنجشنبه (۲۰ مهر) از صبح تا شب در دفتر مجلس پیگیر برخی امور و نامه‌های رسیده بودم همچنین ملاقات‌هایی با برخی نخبگان و کارشناسان داشتم. جمعه (۲۱ مهر) نیز بر روی لایحه برنامه کار کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: