امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4071

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 23 تا 29 مهر ماه ۱۴۰۱)؛

دستورات مخبر برای حل مشکلات دشتستان/ تصویب لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان/ روایت بازدید از یک سازمان راهبردی/ چالش جدی آینده کشور/ پیگیری مشکل کمبود دارو در استان/ باید قدرت فرهنگی شویم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور؛ دستورات مخبر برای حل مشکلات دشتستان، تصویب لایحه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، روایت بازدید از یک سازمان راهبردی، چالش جدی آینده کشور، پیگیری مشکل کمبود دارو در استان و باید قدرت فرهنگی شویم، خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح روز شنبه (۲۳ مهر) در دفتر تهران با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم و برخی مسائل شهرستان از جمله موضوع کاهش ورودی آب را تلفنی پیگیری کردم. عصر به دانشگاه امام حسین (ع) رفتم و در جمع دانشجویان این دانشگاه درباره حوادث و اغتشاشات اخیر صحبت کرده و به سئوالات پاسخ دادم.

حوادث اخیر نیازمند ریشه‌یابی دقیق و تحول در ساختار فرهنگی کشور و نیز آرایش جدید رسانه‌ای است. شب به صندوق بازنشستگی کشوری رفتم و در گفت وگو با مدیر عامل آن اهم مطالبات و خواسته‌های مردم از جمله پرداخت کامل حقوق بازنشستگان مطابق با فیش واریزی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌های زیرمجموعه، استخدام نیروهای بومی و سپرده‌گذاری منابع در استان مطرح و بررسی شد.

قول‌هایی هم داده شد که امیدواریم رنگ اجرا بگیرد. در مورد یکی از مشکلات شهرداری وحدتیه با معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردم. با کمیسیون امنیت ملی درباره جلسه آتی کمیته جنگ نرم هماهنگ کردم. با دانشگاه خلیج فارس، بسیج، امور مالیاتی، نفت، بنیاد علوی، استانداری و سازمان برنامه راجع به مشکلات مردم تماس داشتم.

ابتدای روز یکشنبه (۲۴ مهر) طرح ساماندهی کارکنان دولت را مطالعه کرده و چند پیشنهاد روی آن ثبت کردم، تلاش می‌کنیم که زودتر در دستور کار صحن قرار گیرد. در صحن علنی مجلس کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد.

نگرانی هایی پیرامون افزایش شکاف حقوقی وجود داشت که به رئیس مجلس منتقل کردم. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارشی از جلسه اخیر کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی ارائه کردم. بخش‌هایی از طرح تشکیل سازمان حفاظت قوه قضائیه بررسی و تصویب شد.

عصر در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شرکت کردم. یکی از همکاران وقت صحبتش را به بنده داد. اشاره کردم که طی سالیان اخیر از مقوله فرهنگ غفلت کرده‌ایم و از آن طرف سرمایه‌گذاری دشمن چندین برابر شده است، حالا اثرش را می‌بینیم.

برای مقابله با حمله فرهنگی دشمن باید تبدیل به یک قدرت فرهنگی از طریق افزایش و جهش تولیدات فرهنگی فاخر شویم، باید موشک‌های فرهنگی بسازیم. با معاون وزیر راه، توانیر، هلال احمر، مرکز پژوهش‌های مجلس، ثبت اسناد، بانک و… تماس داشتم.

صبح روز دوشنبه (۲۵ مهر) به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مهمان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بودیم و از نمایشگاه و آخرین دستاوردهای این سازمان راهبردی بازدید کردیم. ای کاش خطر سوء استفاده دشمن نبود تا آحاد مردم از افتخارات ارزشمند فرزندان ملت ایران بازدید می کردند و در این احساس غرور شریک می‌شدند.

سپند میراث بزرگ شهید فخری‌زاده است که ماموریت حرکت در مرزهای دانش را دارد و تا کنون در بسیاری از حوزه‌های علوم و فناوری توانسته جایگاه ایران را در ردیف برترین‌های دنیا بنشاند. وقتی کارهای بزرگ سپند را دیدم متوجه اهمیت ترور شهید فخری‌زاده برای دشمنان ایران شدم.

اگر چه این سازمان زیرمجموعه نیروهای مسلح است اما دستاوردهای آن تنها به حوزه دفاعی خلاصه نشده بلکه در سایر حوزه‌ها نیز به فتوحات شگرفی دست یافته که از جمله آن تولید موفق واکسن کرونای فخرا است و اگر دولت همراهی کند قادر به حل مشکلات اساسی کشور همچون مسئله بی‌آبی است.

سال گذشته قانون تشکیل این سازمان در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد و هم‌اکنون در انتظار تصویب در صحن است. بعد از ظهر به همراه دو تن از همکاران کمیسیون امنیت ملی به وزارت کشور رفتیم و در جلسه با معاون امنیتی و انتظامی وزیر حوادث اخیر را بررسی کردیم. سپس در وزارت اطلاعات جلسه مشابهی داشتیم.

شب به همراه تعدادی از نمایندگان وضعیت گزینه پیشنهادی وزارت کار را بررسی کردیم. با توجه به بلاتکلیفی چند ماهه وزارت کار، جمع‌بندی، رای اعتماد به آقای مرتضوی بود. تعدادی از اعضای شوراهای دشتستان تماس گرفتند و مشکلاتی را مطرح کردند که از وزارت راه، بنیاد مسکن، کمیته امداد، نفت، علوم پزشکی و سازمان برنامه پیگیری کردم.

اول صبح روز سه‌شنبه (۲۶ مهر) وزیر پیشنهادی کار مهمان فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در ارتباط با وزارت کار همواره نگران دخالت برخی عناصر فرصت‌طلب بوده‌ایم. در صحن مجلس گزارش کمیسیون انرژی در مورد ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور قرائت شد. نگرانی جدی است.

۷۵ درصد از سبد انرژی کشور به گاز طبیعی اختصاص یافته با این حال برنامه‌ریزی مناسبی برای مهار رشد افسارگسیخته تقاضا و مصرف گاز صورت نگرفته است. چالش جدی آینده کشور امنیت انرژی است و خطر بازگشت به دهه ماقبل ۷۰ شمسی وجود دارد.

طبق گزارش کمیسیون انرژی افت فشار مخازن میدان پارس جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است و بحران‌های محتمل نظیر از دست رفتن تولید برق، توقف فعالیت صنایع سنگین، توقف خدمات عمومی، اختلال در گرمایش مردم، توقف صادرات گاز و نارضایتی عمومی وجود دارد.

وزیر نفت مهمان مجلس بود، با او در مورد تعهدات نفت به استان صحبت کردم. در ادامه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ قرائت شد. با معاون وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره و کمبود دارو در استان صحبت کردم. لیست داروهای کمیاب و نایاب در استان را به ایشان دادم، در تماس مشترک با رئیس سازمان غذا و دارو بنا شد که رسیدگی کنند.

با معاون سازمان برنامه و بودجه در مورد تخصیص بودجه امسال سد دالکی صحبت کردم. حوادث اخیر موجب دغدغه برای بسیاری از نمایندگان شده، برخی از ایشان با بنده در میان گذاشتند، قرار گذاشتیم که با استفاده از ظرفیت مجلس اقدام کنیم، یک برکت حوادث این بود که مسئولان عالی کشور هشدارهای رهبر معظم انقلاب در چند دهه اخیر درباره ناتوی فرهنگی را جدی بگیرند.

در کمیسیون امنیت ملی استاندار تهران و فرمانده انتظامی تهران گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی تهران و نیز حادثه زندان اوین ارائه کردند. عصر جلسه کمیته جنگ نرم مجلس با حضور استادان و کارشناسان خبره ارتباطات و رسانه و تعدادی از نمایندگان برگزار شد. نظرات ارزشمند خبرگان رسانه کارگشاست. با تعدادی از مدیران از جمله شهردار برازجان ملاقات داشتم.

روز چهارشنبه (۲۷ مهر) جلسه‌ای در معاونت برون‌مرزی صداوسیما داشتم و با تاخیر به صحن مجلس رسیدم. نمایندگان به آقای سید صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد دادند. در آخرین دقایق جلسه علنی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، امیدوارم که این استیضاح ربطی به باج‌خواهی‌ها نداشته باشد!

بعد از ظهر به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف حوادث اخیر را ریشه‌یابی کردیم، مفید بود. به مجلس برگشتم و در اداره کل بین‌الملل مجلس جلسه‌ای با موضوع بررسی تحولات اخیر حوزه بین‌الملل داشتیم.

از دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تماس گرفتند و برای جلسه پنجشنبه هماهنگی کردیم. با تعدادی از مدیران از جمله استاندار تماس داشتم و جمع‌بندی کردیم. تا آخر شب دفتر ماندم و به همراه همکاران عمده مسائل استان و دشتستان را مکتوب کردیم.

صبح پنجشنبه (۲۸ مهر) به همراه فرماندار دشتستان با آقای مخبر دزفولی معاون اول رئیس‌جمهور ملاقات و عمده مسائل و مشکلات از جمله راه‌آهن را مطرح کردیم. از ایشان برای سفر به دشتستان دعوت کردم که ابراز علاقه برای سفر کردند. در مورد محرومیت‌های شهرستان توضیح دادم و اینکه اولویت ما آب و راه و اشتغال است. دستوراتی جهت حل مطالبات شهرستان همچون بزرگراه دالکی کنارتخته، راه نمازگاه، سدهای دالکی و دهرود و عنبری و تنگ‌رود، آبیاری نوین و طرح تحول نخیلات و بیمارستان ۱۷ شهریور دادند.

روز جمعه (۲۹ مهر) فرصتی شد تا به بسیاری از تماس‌ها و پیامک‌ها پاسخ دهم. با تعدادی از اعضای شوراهای دشتستان تماس داشتم. در تماس با فرماندهان فراجا در استان و شهرستان از زحمات و خدمات این مجموعه ایثارگر بویژه طی یک ماه اخیر قدردانی کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: