امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16655

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 13 تا 19 آبان ۱۴۰۲)؛

در دیدار نماینده دشتستان با رئیس جمهور چه گذشت؟/ پیگیری تسهیلات کشاورزی در دیدار نماینده دشتستان با وزیر اقتصاد/ بررسی مسائل بهداشت و درمان شهرستان در جلسه با وزير بهداشت/ برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت به دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از در دیدار نماینده دشتستان با رئیس جمهور چه گذشت؟ پیگیری تسهیلات کشاورزی در دیدار نماینده دشتستان با وزیر اقتصاد، بررسی مسائل بهداشت و درمان شهرستان در جلسه با وزير بهداشت، برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار و اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت به دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 13 تا 19 آبان ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: شنبه (۱۳ آبان) توفیق شد تا در راهپیمایی باشکوه روز مبارزه با استکبار در برازجان شرکت کنم.

ابتدای صبح جلسه‌ای در مورد اعتبارات نفت داشتم. قبل از ظهر از درمانگاه فرهنگیان برازجان بازدید کردم، امکانات و محیط خوبی فراهم شده اما برخی مقررات مانع کمک به این مرکز جهت ارائه خدمات بهتر شده است، در تماس با رئیس سازمان نوسازی مدارس و نیز معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد کمک به آنجا رایزنی کردم.

بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب راهی فرودگاه شدم، به‌ناچار برخی قرارها و ملاقات‌ها را در فرودگاه می‌گذارم. آخر شب در تماس با برخی مدیران در مورد اعطای وام به فعالان کشاورزی دشتستان پیگیری کردم.

با بین‌الملل مجلس راجع به دستور کارِ گروه دوستی تماس داشتم. با معاون وزیر کشور در مورد تشکیل جلسه‌ای برای بررسی و پیگیری برخی مشکلات بخش سعدآباد هماهنگی کردم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۴ آبان) مواد الحاقی و نیز مواد ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۵ و ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه بررسي و تصویب شد. ظهر در دفتر جلسه‌ای با موضوع رفع مشکلات ورزش دشتستان داشتم، از برخی دستگاه‌ها پیگیری کردم.

بعد از ظهر در ملاقات با تعدادی از سرمایه‌گذاران شنونده مشکلات ایشان بودم. در تماس با معاون وزیر صنعت در مورد صدور برخی مجوزها برای مجتمع پتروشیمیایی دشتستان پیگیری کردم، قرار بود که با وزیر جلسه ای در این رابطه داشته باشیم که گویا عازم چین شده و در تهران نیست.

با مدیران سازمان بازرسی و آبفا در مورد مشکلات مردم و برخی مصوبات مجلس تماس داشتم.

اول صبح روز دوشنبه (۱۵ آبان) در محل هیأت رئیسه مجلس جلسه گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه برگزار شد و راجع به برنامه‌های آتی همفکری و هماهنگی شد.

در صحن مجلس بخش‌های باقی‌مانده مواد ۲۷، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۸، ۳۹، ۴۰، ۴۱، ۴۴، ۴۶، ۴۷، ۴۸، ۴۹ و ۵۶ برنامه بررسي شد، اراده رئیس مجلس بر اتمام برنامه است. با نمایندگان استان در مورد تخصیص اعتبارات نفت به استان گفتگو کردم، در نهایت قرار شد که جلسه‌ای با استاندار داشته باشیم، هماهنگی کردم.

برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان با استاندار

بعد از ظهر در محل دفتر استانداری بوشهر جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با استاندار در فضایی دوستانه برگزار شد، مشکلات و مسائل مختلف بویژه در رابطه با مطالبات استان از وزارت نفت مطرح و در نهایت مقرر شد که با هماهنگی، برنامه ریزی و اقدام شود.

انصافاً در سالیان اخیر و با تلاش بخش‌های مختلف مبالغ سنگینی به عنوان مسئولیت اجتماعی از صنعت نفت جهت توسعه استان دریافت شده و خواهد شد که قابل قیاس با گذشته نیست اما ما به این میزان راضی نیستیم چرا که معتقدیم صنعت نفت خیلی بیش از اینها بدهکار مردم شریف استان بوشهر است.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت به دشتستان

به مردم شریف دشتستان عرض می‌کنم که با پیگیری های مستمری که فروردین ماه سال جاری انجام گرفت و با دستور مساعد وزیر نفت مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی دشتستان اختصاص یافته است که ان‌شاءالله پس از سیر مراحل اداری در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد، این مبلغ به مصوبه سفر رئیس جمهور نیز اضافه شده تا اهتمام ریاست‌جمهوری هم برای تخصیص آن به کمک بیاید.

بررسی مسائل بهداشت و درمان شهرستان در جلسه با وزير بهداشت

از دفتر استانداری به وزارت بهداشت رفتم و در جلسه با وزير بهداشت مهم‌ترین مسائل شهرستان دشتستان در حوزه آموزش، بهداشت و درمان را پیگیری کردم، تامین نیرو و تجهیزات جهت مراکز جامع سلامت، نیاز به آمبولانس، تخصیص بودجه جهت تکمیل پروژه‌های درمانی، شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت بوشکان، پیگیری احداث بیمارستان شبانکاره و… از عمده‌ترین محورهای جلسه بود.

یک محور اساسی مباحث صدور مجوز جذب دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در دشتستان بود، به آقای دکتر عین‌اللهی گفتم که همه چیز در دشتستان برای پذیرش دانشجو مهیاست اما متاسفانه وزارت بهداشت تعلل می‌‌کند.

وزیر دستوراتی برای بهبود امور مربوط به دشتستان صادر کرد. آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات خرید توافقی خرما را از وزارت جهاد کشاورزی و موضوع برق‌رسانی به منطقه گیسکان را از توانیر پیگیری کردم، با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد برگزاری نمایشگاه خرما در استان تماس داشتم.

ابتدای صبح روز سه‌شنبه (۱۶ آبان) به وزارت کشور رفتم و به همراه جمعی از دهیاران و اعضای شورای دشتستان با معاون استان‌های وزیر کشور ملاقات کرده و مشکلات شهرستان را مطرح و بررسی کردیم، برای ادامه پیگیری‌های دوستان هماهنگی کردم. به مجلس برگشتم.

بخش‌هایی از مواد ۶۸، ۶۹، ۷۰، ۷۱، ۷۳، ۷۵، ۸۳، ۹۱ و ۱۰۸ بررسی و تصویب شد، همچنین مواد ۵۷، ۵۸ و ۵۹ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و ماده ۶۰ حذف شد.

در دیدار نماینده دشتستان با رئیس جمهور چه گذشت؟

قبل از ظهر به همراه چند تن از دوستان نماینده به نهاد ریاست جمهوری رفتیم و ساعتی با رئیس‌جمهور ملاقات کردیم.

عمده مطالب ما در مورد وضعیت کشور، همکاری قوای مقننه و مجریه، مشکلات اقتصادی مردم، برنامه هفتم، آینده اقتصادی کشور، سیاست خارجی، تحریم‌ها و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود.

بنده در مورد اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و راهکارهای کلان آن در سراسر کشور صحبت کردم، نکته‌ای نیز در باب انتصاب برخی مدیران پرمسئله و ناکارآمد در مجموعه‌های اقتصادی دولت گفتم. آقای دکتر رئیسی از جلسه و مطالب استقبال کردند و به قول خودشان با جمع درد دل کردند، تاکید داشتند که همه باید بگونه‌ای حرکت کنند که کسی حمل بر اختلاف نکند و خودم در دو سال گذشته علیه قوای دیگر حرفی نزدم تا کسی حمل بر اختلاف نکند حتی در ماجرای فاطمی امین (وزیر سابق صمت) نگذاشتم که اختلاف به وجود بیاید.

آقای رئیس‌جمهور اشاره‌ای هم به ماجرای رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن و اثراتش کردند. پس از جلسه با ایشان در مورد برخی مشکلات مردم استان و روابط با روس‌ها گفتگویی داشتم. کارهای دیگری از جمله پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هم در نهاد ریاست جمهوری داشتم که بعد از جلسه ماندم و پیگیری کردم.

بعد از ظهر به مجلس برگشتم و در دفتر با تعدادی از دهیاران و شوراها که برای پیگیری امور خود به تهران آمده بودند، ملاقات کردم.

در گفتگو با معاون سازمان راهداری آخرین وضعیت پروژه‌های راهداری دشتستان و تامین مالی آنها را بررسی کردیم. روز چهارشنبه (۱۷ آبان) جلساتی در وزارت دفاع و قوه قضائیه داشتم.

بعد از ظهر به وزارت اقتصاد رفتم و در جلسه با وزير اقتصاد در مورد حمایت از سرمایه‌گذاری در دشتستان، پرداخت تسهیلات به فعالان کشاورزی و کمک به تولید گفتگو کردم. از اینکه علیرغم دستور پیشین وزیر تا کنون تسهیلاتی به فعالان کشاورزی پرداخت نشده انتقاد کردم، آقای دکتر خاندوزی با مديرعامل بانک کشاورزی تماس گرفت و به وی در مورد پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش در دشتستان دستوراتی داد.

از وزارت اقتصاد عازم وزارت نفت شدم و جلسه ای در مورد مسئولیت اجتماعی نفت در دشتستان داشتم. در گفتگو با معاون آب روستایی آبفا وضعیت پروژه‌های آب روستایی دشتستان را بررسی کردیم.

با دوستان در معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری در مورد چگونگی اجرای برخی مصوبات سفر رئیس جمهور گفتگو کردم. مواردی که برخی اعضای شوراها منتقل کردند را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کردم.

آخر هفته در دفتر جلساتی با تعدادی از کارشناسان و نخبگان داشتم، همچنین بر روی برخی الحاقی‌های برنامه هفتم کار کردم. با راهداری در مورد پروژه‌های راه‌های گیسکان و عطیبه، با رئیس سازمان ثبت اسناد در مورد آخرین وضعیت تعیین اسناد زمین‌های مردم، با معاون وزیر ارتباطات در مورد ارسال بسته‌های پستی در دشتستان، با مشاور وزیر نفت در مورد تخصیص بودجه مسئولیت اجتماعی نفت در شهرستان و با وزارت ورزش در مورد کمبودهای ورزش دشتستان گفتگو کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: