امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16224

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 13 تا 19 خرداد ۱۴۰۲)؛

دادگاه بخش ارم راه‌اندازی می‌شود/ پیگیری مشکلات متصدیان نانوایی/ ملاقات مردمی و بازدید از مناطق دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از دادگاه بخش ارم راه‌اندازی می‌شود، پیگیری مشکلات متصدیان نانوایی و ملاقات مردمی و بازدید از مناطق دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 13 تا 19 خرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته مجلس تعطیل بود و همه وقت حقیر در استان و دشتستان گذشت.

روز شنبه (۱۳ خرداد) در دفتر با تعدادی از مدیران و مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. جلسه‌ای با تعدادی از متصدیان نانوایی‌های برازجان داشتم، مسائل و اشکالات طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را بررسی کردیم و دوستان نقدهای کارشناسی خود به طرح را مطرح کردند.

اشکالات طرح همچون توزیع معیوب آرد و عدم اختیار به نمایندگان دولت در استان و شهرستان باعث شده تا دوباره صف‌های طولانی نان پشت نانوایی‌ها شکل بگیرد که زیبنده نیست.

با مشاور وزیر اقتصاد و مسئول اجرای طرح تماس گرفتم و دغدغه‌های متصدیان نانوایی را منتقل کردم، قول دادند که اصلاحات مدنظر در طرح اعمال شود.

با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد اختصاص برخی امکاناتی که پیشتر قول داده بودند گفتگو کردم. کماکان پیگیر موضوع مجوز بیمارستان شبانکاره هستم. با تعدادی از اعضای شوراها و نیز مدیران اجرایی تماس داشتم.

روز یکشنبه (۱۴ خرداد) و در سالروز رحلت امام خمینی (ره) به سعدآباد رفتم، ابتدا از پروژه تعریض و بهسازی راه سعدآباد – وحدتیه بازدید کردم و سپس در مسجد حضرت صاحب‌الزمان در جمع مردم شریف منطقه در مورد «خط امام» نکاتی عرض کردم.

بعد از ظهر در دفتر با جمعی از نخبگان ملاقات کردم و شنونده نظرات و دیدگاه‌های ایشان بودم. عصر و شب به سعدآباد و شبانکاره رفتم. موضوع آب مناطق مختلف دشتستان را از آبفا پیگیری کردم، نگران تابستان هستم.

از اول صبح تا پاسی از شب دوشنبه (۱۵ خرداد) در حسینیه حضرت سیدالشهدا (آل حاجی) برازجان ملاقات مردمی داشتم. همچنین شوراهای چند روستای دشتستان و فعالان محلات برازجان نیز مشکلات حوزه خود را مطرح کردند.با دستگاه‌های مختلف در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۱۶ خرداد) به مرکز استان رفتم، ابتدا در جلسه با مدیران آموزش و پرورش استثنایی استان مسائل و مشکلات دانش‌آموزان مظلوم استثنایی دشتستان را بررسی کردیم، قول دادم که مشکلات ایشان را پیگیری کنم.

دادگاه بخش ارم راه‌اندازی می‌شود

سپس در جلسه با رئیس کل دادگستری استان در مورد تحقق حقوق عامه در دشتستان و صیانت از بیت‌المال گفتگو کردیم. موضوع مهم دیگر راه‌اندازی دادگاه در بخش ارم دشتستان بود، از آنجا که در سایر بخش‌ها دادگاه مستقر است و نیز با توجه به اینکه بخش ارم پهناورترین بخش دشتستان بوده و فاصله قابل توجهی با مرکز شهرستان دارد ضرورت دارد که دادگاه در این بخش راه‌اندازی شود تا مراجعات مردم تسهیل و وضعیت امنیت بهتر شود،

رئیس کل محترم دادگستری استان ضمن استقبال از این پیشنهاد برای راه‌اندازی آن اعلام آمادگی کردند، تاکید کردم که با همه توان برای ایجاد دادگاه ارم همکاری خواهیم کرد.

شرکت در مراسم قرآنی مسجد امام هادی (ع) برازجان

بعد از ظهر جلساتی در برازجان داشتم. شب در محفل قرآن کریم با قرائت استاد کریم منصوری در حسینیه اعظم و نیز در مراسم قرآنی مسجد امام هادی (ع) برازجان شرکت کردم. در حاشیه مراسم اهالی، مشکلات‌ محله را مطرح کردند.

صبح چهارشنبه (۱۷ خرداد) از برخی پروژه‌ها در مناطق مرکزی و سعدآباد بازدید کردم، از ظهر تا شب در دفتر با تعدادی از مدیران و مردم ملاقات داشتم. تعدادی از دهیاران آمدند و مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند، از بنیاد مسکن، دانشگاه علوم پزشکی و آبفا مسائل ایشان را پیگیری کردم.

موضوع تعمیر آمبولانس‌های دشتستان را در گفتگو با رئیس سازمان اورژانس کشور پیگیری کردم، خلف وعده کرده‌اند و قرار شد که جبران کنند.

صبح پنجشنبه (۱۸ خرداد) عازم مرکز استان شدم و در جلسه هیئت حل اختلاف استان با حضور استاندار و نماینده بوشهر در مجلس و… شرکت کردم. تصمیماتی در مورد اختلافات پیش‌آمده در برخی شوراها گرفته شد. ساختار معیوب برخی قوانین بگونه‌ای است که وقت مدیران ارشد برای امور کم‌اهمیت گرفته می‌شود.

در حاشیه جلسه با تعدادی از مدیران کل استان در مورد مسائل شهرستان گفتگو کردم. بعد از ظهر جلسه‌ای در سعدآباد با جمعی از نخبگان این شهر داشتم. شب در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

روز جمعه (۱۹ خرداد) مهمان یکی از هیئات شهر آبپخش بودم، ساعتی در مورد مسائل کشور و شهرستان گفتگو کردیم، نظرات دوستان در مورد برون‌رفت از مشکلات سازنده بود.

بعد از ظهر از شبانکاره بازدید کردم، عصر در مراسم تشییع یکی از دانشجویان جان‌باخته در حوادث اخیر شرکت کردم. این نخبگان سرمایه جامعه هستند و وظیفه داریم که در حفاظت از آنها کوشا باشیم. شب عازم تهران شدم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: