امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4836

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۳ تا ۹ دی ماه ۱۴۰۱)؛

خبر وزیر نیرو از تامین مالی سد دالکی/ میزبانی از گروه دوستی پارلمانی روسیه/ پیگیری وضعیت ایثارگران موظفی/ ادامه ملاقات‌های مردمی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از خبر وزیر نیرو از تامین مالی سد دالکی، میزبانی از گروه دوستی پارلمانی روسیه، پیگیری وضعیت ایثارگران موظفی و ادامه ملاقات‌های مردمی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۳ تا ۹ دی ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (سوم دی) را به پیگیری امور شهرستان گذراندم. با برق منطقه‌ای فارس، تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، بیمه، وزارت نفت و تعدادی از اعضای شوراها در مورد مشکلات دشتستان تماس داشتم. مشغول هماهنگی‌های سفر گروه دوستی پارلمانی روسیه به ایران بودم.

ابتدای روز یکشنبه (چهارم دی) به همراه تعدادی از همکاران به وزارت اقتصاد رفتیم. وزیر اقتصاد گزارشی تحلیلی از لایحه بودجه سال آینده ارائه کرد، به نظرم باز هم کسری بودجه خواهیم داشت،

با وزیر در مورد کمک به ورزش دشتستان صحبت و گلایه کردم. ساعت هشت به مجلس رسیدم، نامم در قرعه‌کشی نطق اضطراری درآمد و پنج دقیقه نطق داشتم.

از مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی خرمای بوشهر دعوت کردم. با وزارت نفت، هلدینگ غدیر، وزارت جهاد، وزارت کار و دانشگاه آزاد راجع به مسائل مردم تماس داشتم.

بعد از ظهر در ابتدای جلسه کمیسیون امنیت ملی شرکت کردم و سپس عازم فرودگاه امام خمینی (ره) شدم و از آقای ولادیمیر واسیلیف رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه با ایران و دو تن دیگر از نمایندگان مجلس دومای روسیه استقبال کردم.

در فرودگاه از آقای آلکسی ددوف سفیر روسیه در ایران برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خرمای بوشهر و اعزام هیات های تجاری روسی به ایران دعوت کردم.

از فرودگاه راهی وزارت امور خارجه شدم و شب به همراه وزیر امور خارجه با گروه دوستی پارلمانی روسیه ملاقات کردیم. جلسه خوبی بود، روس‌ها علاقه زیادی به کار با ایران دارند. در گفتگویی با وزیر خارجه چند مسئله حوزه سیاست خارجی کشور را در میان گذاشتم.

صبح روز دوشنبه (پنجم دی) وزرای نفت و نیرو مهمان مجلس بودند. با وزیر نیرو در مورد تامین مالی سد دالکی صحبت کردم، گفت که بزودی سد دالکی تامین مالی خواهد شد و بودجه‌ای به آن تخصیص داده خواهد شد.

با وزیر نفت هم در مورد تعهدات این وزارتخانه صحبت کردم. در جلسه غیرعلنی مجلس بحث‌های مهمی در مورد ناترازی گازی کشور مطرح شد، خطر جدی است.

جلسه مشترک گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه را در مجلس برگزار کردیم، مباحث مهمی مطرح شد و توافق کردیم که با استفاده از ظرفیت پارلمان‌های دو کشور برای حل مسائل فی‌مابین تلاش کنیم.

سپس به همراه اعضای گروه دوستی پارلمانی روسیه با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نایب رئیس مجلس ملاقات‌هایی داشتیم.

بعد از ظهر ایشان را بدرقه کردیم و به مجلس آمدم. با تعدادی از شوراها تماس داشتم و وضعیت بودجه‌ای ایشان را بررسی کردیم. با مدیران وزارت راه، آموزش و پرورش و نفت تماس داشتم.

آخر هفته در دشتستان بودم، صبح چهارشنبه (هفتم دی) در بوشهر جلساتی در استانداری، سپاه و بانک کشاورزی داشتم. عصر هم با تعدادی از مردم ملاقات داشتم.

در تماس با رئیس دانشگاه پیام نور استان آخرین وضعیت دانشگاه پیام نور مرکز شبانکاره را بررسی کردیم، به دنبال اضافه کردن رشته‌های جدید و مفید در این واحد هستیم. با مدیران سازمان انرژی اتمی، هلدینگ خلیج فارس و جهاد کشاورزی تماس داشتم.

همه صبح تا شب پنجشنبه (هشتم دی) در برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتم و مسائل و مشکلات برخی نقاط و اقشار را پیگیری کردم.

با مدیران آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، شرکت برق، پلیمر، نیروی انتظامی، سازمان برنامه، کمیته امداد، محیط زیست، سازمان تبلیغات، دادگستری، جهاد کشاورزی، وزارت دفاع، دامپزشکی، آبفا، ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و… در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

موضوع ایثارگران موظفی را از وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کردم، گفتند که در کمیسیون اجتماعی دولت و در نوبت تصویب است.

موضوع برق برخی محلات شهر برازجان را از شرکت توزیع برق استان دنبال کردم، قرار شد که راه حلی برای آن بیابند. رئیس کل دادگستری استان خبر امیدوارکننده‌ای در مورد حل معضل قدیمی اسناد املاک و زمین‌های مردم آبپخش و سعدآباد و… داد.

روز جمعه (نهم دی) ضمن شرکت در نمازجمعه و مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی، پاسخگوی مراجعات مردمی بودم همچنین در دفتر با تعدادی از مدیران جلسه داشتم.

تعدادی از کشاورزان زحمتکش دالکی آمدند، از بی‌توجهی‌ها گلایه داشتند، با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی مواجه هستند اما مشکل‌شان حل نشده است همچنین ناچار به تهیه گازوئیل غیریارانه‌ای به قیمت گزاف هستند،

کانال‌ها و جداول انتقال آب آنها نیز کیفیت مطلوبی ندارد، در تماس با استاندار و رئیس جهاد استان، مشکلات ایشان را منتقل کردم، ان‌شاءالله که کاری انجام دهند. شب به دهقاید رفتم. با مدیران راه، تامین اجتماعی و انرژی اتمی در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: