امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=6331

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

حوادث اوکراین نشان داد نباید امنیت و استقلال کشور را به وعده‌های غرب پیوند زد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حوادث اوکراین گفت: غربی‌ها خصوصا آمریکا نشان داده اند که هیچ وقت به تعهدات خود پایببند نیستند و نمی توان امنیت و استقلال کشور را به وعده های آنها پیوند زد.

دکتر ابراهیم رضایی با اشاره حوادث اوکراین اظهار داشت: جنگ یک پدیده زشت و نفرت انگیز است و ما هم یکی از کشورهایی بوده ایم که سالها طعم و آثار مخرب جنگ را دیده چشیده ایم. اما نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که مسبب جنگ فعلی چه کسانی هستند.

وی افزود: وقتی غربی ها برخلاف تعهد خودشان مبنی بر عدم گسترش ناتو به شرق شروع به شیطنت می کنند و ۱۴ کشور جدید به اعضای ناتو اضافه می شود آیا سایر کشورها نباید به امنیت خود حساس باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: غربی ها خصوصا آمریکا نشان داده اند که هیچ وقت به تعهدات خود پایببند نیستند و نمی توان امنیت و استقلال کشور را به وعده های آنها پیوند زد.

رضایی گفت: از سویی ما شاهد اشک تمساح آمریکایی برای حقوق بشر و مردم اوکراین هستیم که سال‌هاست مردم بی‌دفاع فلسطین و یمن زیر سلطه دو رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آل سعود در حال جان دادن هستند. لذا این جنگ یک تایید بزرگ بر معیارهای دوگانه غربی ها در مواجهه با حقوق بشر است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که این روزها باید در رسانه های انقلاب به آن پرداخته شود تیزبینی و فراست امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که هیچ وقت نگذاشتند کسانی با دوقطبی کاذب موشک-گفتمان یا مسائلی مانند برجام موشکی بدنبال از بین بردن مولفه های قدرت ساز نظام بودند و هستد موفق شوند و الحمدلله امروز ما دارای یک قدرت عالی بر پایه های بومی هستیم.

وی اظهار داشت: فراست و تیزبینی رهبر معظم انقلاب در تقویت توان دفاعی ما یکی از مولفه هایی است که در جهاد تبیین باید بر آن تاکید شود. قطعا اگر این فراست و تیزبینی نبود شاید ما هم با شرنوشتی شبیه سرنوشت اوکراین و عراق مواجه می شدیم./فارس

منبع خبر: فارس

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: