امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16645

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 22 تا 28 مهر ۱۴۰۲)؛

جلسه با هیأت مدیره شرکت نفت/ پیگیری مسئولیت اجتماعی نفت و سیمان/ تلاش برای آزادی زندانیان ایرانی در قطر/راه نمازگاه و سد دهرود ساخته خواهد شد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از جلسه با هیأت مدیره شرکت نفت، پیگیری مسئولیت اجتماعی نفت و سیمان، تلاش برای آزادی زندانیان ایرانی در قطر و راه نمازگاه و سد دهرود ساخته خواهد شد خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 22 تا 28 مهر ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: همه هفته مشغول برنامه هفتم توسعه و نیز مسائل منطقه بودیم.

در جلسه روز شنبه (۲۲ مهر) مواد ۴۸ تا ۵۳ لایحه برنامه هفتم بررسی شد. ماده مفصل ۴۸ وقت زیادی از مجلس گرفت.

ظهر و عصر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. موضوع خرید خرمای دشتستان را از معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی پیگیری کردم، آنها می‌گویند وام تخصیص داده شده اما وام‌گیرندگان می‌گویند چیزی پرداخت نشده است!

آخرین وضعیت پروژه‌های راه دشتستان و دانشگاه فرهنگیان برازجان را از مدیران مربوطه پیگیری کردم. با وزارت نفت و صنعت و قرارگاه خاتم در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

روز یکشنبه (۲۳ مهر) مواد ۵۵ تا ۵۹ بررسی و ماده ۵۴ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. ظهر در جلسه با مدیران هلدینگ خلیج فارس در مورد مسئولیت اجتماعی این مجموعه در استان گفتگو کردم.

پس از جلسه بعد از ظهر مجلس به شرکت ملی نفت رفتم و در جلسه با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت در مورد مسائل کلان نفت در ساختار اداره کشور و چگونگی اداره شرکت ملی نفت گفتگو کردیم.

دوستان از برخی تصمیمات مجلس شاکی بودند که توضیحاتی دادم. هنوز هم معتقدم که ضرر نفت برای ما بیش از منفعت آن بوده است، واقعیت این است که تقریباً کل اقتصاد ما نفتی است، حتی آن بخش‌هایی که فکر می کنیم ربطی به نفت ندارد هم نفتی است، نیروگاه‌های تولید برق در کشور با گاز مجانی، برق تولید می‌کنند، همه راه‌ها، ریل‌ها، فرودگاه‌ها، سدها، مدارس، بیمارستان‌ها و… با پول نفت ساخته شده‌اند، حتی بخش عمده درآمدهای مالیاتی متعلق به مالیات شرکت‌های نفتی و پتروشیمی است، بیش از نیمی از نفت و گاز تولیدی کشور در داخل مصرف می شود آن هم پایین‌تر از قیمت تمام‌شده تولید! مابه‌ازای این‌همه تخفیف سنگین و نجومی بر روی نفت و فرآورده‌های نفتی تقریباً هیچ بوده است، این نوع حکمرانی انرژی اشتباه است و باید فکری کرد.

با معاون فراجا در مورد رفع مشکل مرکز پلاک‌گذاری برازجان و بازگشایی آن صحبت کردم، متاسفم که تاکنون مسئله به این کوچکی حل نشده و مردم گرفتار شده‌اند.

اول صبح روز دوشنبه (۲۴ مهر) جلسه کارشناسی برنامه هفتم را در کمیسیون شوراها داشتیم سپس در صحن در نوبت صبح و بعد از ظهر مواد ۵۹ تا ۶۷ بررسی شد، مجلس مصوبات خوبی در حمایت از کسب‌وکارها و اقتصاد دیجیتال داشت و تصویب کرد که سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفتم به ۱۵ درصد کل اقتصاد برسد.

ظهر در کمیسیون امنیت میزبان مدیران وزارت امور خارجه و نماینده جنبش حماس در ایران بودیم. آقای قدومی نماینده حماس که به فارسی مسلط بود نکات امیدوارکننده‌ای در مورد وضعیت فلسطین و غزه گفت.

تعدادی از اعضای شوراها تماس گرفتند و مشکلاتی را مطرح کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

در جلسه روز سه‌شنبه (۲۵ مهر) مواد ۶۹ تا ۷۱ لایحه برنامه بررسی و ماده ۶۸ به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. از جمله مصوبات خوب مجلس تصویب یک درصد از درآمد فروش خودرو و موتورسیکلت جهت خرید آمبولانس بود.

ظهر وزیر امور خارجه در فراکسیون انقلاب اسلامی در مورد تحولات منطقه و سفر خود به چهار کشور منطقه توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که مقاومت برای همه سناریوها آماده است، او از قول سید حسن نصرالله گفت که طوفان‌الاقصی ارتش اسرائیل را له کرد و دیوارهای آنها را فرو ریخت و یک لشکر آنها را نابود کرد. صحن مجلس بشدت ضد صهیونیستی است.

تلاش برای آزادی زندانیان ایرانی در قطر

پس از جلسه سراغ آقای امیرعبداللهیان رفتم و در مورد آزادی تعدادی از ملوانان بازداشت‌شده ایرانی در قطر از وی سئوال و پیگیری کردم، گفت که در سفر اخیر در مورد آنها با مقامات قطری صحبت کرده و خواستار آزادی ایشان شده است.

در سفر خردادماه امسال به همراه وزیر امور خارجه به قطر در مورد آزادی ایشان با امیر و نخست‌وزیر قطر صحبت کردم که منجر به آزادی تعدادی از ملوانان بازداشتی شد، چند نفر دیگر همچنان در زندان قطر هستند که در ماه‌های اخیر پیگیر آزادی آنها بوده‌ام از جمله اینکه قبل از ملاقات وزیر خارجه کشورمان با امیر قطر اسامی را فرستادم و درخواست کردم که در جلسه با امیر درخواست آزادی ایشان را مطرح کنند.

یکی از دوستان در مورد سد دالکی و مشکلات آن نکاتی گفت، با وزیر نیرو و معاون وی در مورد پروژه تماس گرفتم و منتقل کردم، از آب منطقه‌ای استان هم جویا شدم که گفتند سد در حال فعالیت است و حتی تعداد ماشین آلات فعال در آن افزایش یافته است.

شب با مدیران سازمان استاندارد در مورد تأییدیه‌های مربوط به صادرات خرما تماس داشتم، خبر دادند که در حال حل شدن است و بزودی اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه (۲۶ مهر) و به دنبال جنایت صهیونیست ها در بیمارستان المعمدانی غزه، به همراه نمایندگان و کارکنان مجلس در اطراف پارلمان راهپیمایی ضدصهیونیستی برگزار کردیم.

در صحن مواد ۷۱ تا ۷۳ بررسی شد. بعد از ظهر در جلسه ای به همراه تعدادی از همکاران نماینده در مورد نقاط قوت و ضعف برنامه هفتم توسعه بحث و گفتگو کردیم.

عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. با معاون وزیر دفاع در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت سیمان دشتستان در سال مالی جدید و با مدیران وزارت نفت در مورد مسئولیت اجتماعی ایشان در استان بوشهر گفتگو کردم.

موضوع کمبود معلم در شهرستان و استان را از وزارت آموزش و پرورش پیگیری کردم، گفتند که بزودی حل خواهد شد.

با وزیر ارتباطات و معاون وی در مورد مشکل پیش‌آمده برای تولیدکنندگان و فروشندگان خرما در دشتستان در زمینه ارسال پستی محصولات گفتگو کردم و گفتم که تصمیم اخیر مشکلات بسیاری برای کسب‌وکارهای خرد به وجود آورده است و دولت وظیفه دارد که از ایشان حمایت کند، قول پیگیری دادند.

صبح روز پنجشنبه (۲۷ مهر) عازم بوشهر و از آنجا راهی روستای دهرود سفلی در بخش ارم شدم و در مراسم اهدای آمبولانس به مرکز جامع سلامت دهرود شرکت کردم.

راه نمازگاه و سد دهرود ساخته خواهد شد خبر داد

در دهرود تاکید کردم که راه نمازگاه – ارم – بوشکان به عنوان اولویت اول منطقه ارم و نیز سد دهرود قطعاً ساخته خواهد شد و اکنون در مرحله انجام فرآیندهای اداری آن است.

ظهر جلسه‌ای با تعدادی از همکاران داشتم و شب در مراسم ارزشمند و خلاقانه حمایت از مردم مظلوم غزه در جنب کاروانسرای مشیر برازجان شرکت کردم.

در اینجا وظیفه خود می دانم که از اقدام مبتکرانه جوانان مومن، انقلابی و خوش‌فکر دشتستان در طراحی و اجرای این برنامه‌های فاخر قدردانی کنم.

از ابتدای صبح تا شب روز جمعه (۲۸ مهر) در محل حسینیه الزهرا برازجان برنامه ملاقات مردمی داشتم. آخر شب عازم تهران شدم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: