امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16821

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 2 تا 8 دی ۱۴۰۲)؛

جلسات مجمع نمایندگان استان با استاندار، فرمانده سپاه، رئیس کل دادگستری و مدیرکل اطلاعات/ پیگیری حل مشکل آبرسانی به کشاورزان/ ملاقات با مردم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از جلسات مجمع نمایندگان استان با استاندار، فرمانده سپاه، رئیس کل دادگستری و مدیرکل اطلاعات، پیگیری حل مشکل آبرسانی به کشاورزان و ملاقات با مردم خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 2 تا 8 دی ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (دوم دی) در جلسه با کشاورزان شبانکاره مسائل و مشکلات ایشان مطرح و بررسی شد. کشاورزان ما شریف و نجیب هستند و برای کسب روزی حلال عرق می‌ریزند، انتظارات زیادی ندارند فقط امکانات اولیه همچون آب می‌خواهند که متاسفانه گهگاه با بی‌مهری برخی مسئولان روبرو می‌شوند.

در تماس با مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی موضوع تامین آب کشاورزی را پیگیری کردم. جلسات دیگری در برخی دستگاه‌های اجرایی داشتم.

با مدیرعامل شرکت ملی گاز در مورد گازرسانی به برخی نقاط باقی‌مانده دشتستان و با مدیران وزارت ارتباطات در مورد تقویت آنتن تلفن همراه در برخی بخش‌ها گفتگو کردم.

برنامه روز یکشنبه (سوم دی) بنده ملاقات مردمی بود که تا شب طول کشید. تعدادی از اعضای شوراها در تماس‌هایی مشکلات خود را مطرح کردند که از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

در تماس با معاون وزیر بهداشت موضوع تامین مالی پروژه‌های درمانی دشتستان و در تماس با معاونان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موضوع مطالبات کارآفرینان شهرستان را پیگیری کردم.

موضوع توسعه شبکه برق در برخی روستاها را در گفتگو با مدیران توانیر مطرح کردم، قول مساعدت دادند. همچنان پیگیر آبرسانی به کشاورزان شبانکاره هستم، با معاونان استاندار و دیگر مدیران در این باره گفتگو و بر دادن آرامش به مردم تاکید کردم.

روز دوشنبه (چهارم دی) جلساتی پیرامون مسائل شهرستان با تعدادی از مدیران داشتم. بعد از ظهر جلسه‌ای با مدیران مراکز مثبت زندگی داشتم، قول دادم که در بررسی لایحه بودجه سال آینده از پیشنهادهای ایشان حمایت کنم. آخرین هماهنگی‌ها را با استاندار، رئیس کل دادگستری استان و همچنین سپاه و اطلاعات جهت برگزاری جلسه مشترک انجام دادم.

با رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در مورد حل اختلاف مرتع‌داران بوشهر و فارس و با مشاور اجتماعی وزیر نفت در مورد ابلاغ تعهدات وزارت نفت به استان گفتگو کردم.

مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی چهار جلسه با مدیران استان در روز سه‌شنبه (پنجم دی) در مرکز استان داشت، این جلسات به ترتیب با رئیس کل دادگستری استان و شورای قضایی استان، مدیرکل اطلاعات، فرمانده سپاه استان و استاندار و معاونین و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بود.

روال این جلسات بدین گونه بود که مدیران گزارشی از عملکرد و اقدامات و نیز انتظارات خود ارائه و نمایندگان نیز نظرات خود را بیان کردند.

در جلسه با رئیس کل دادگستری و مدیران قضایی عمده اقدامات و مسائل مردم در حوزه دستگاه قضایی و در جلسه با مدیرکل اطلاعات مهم‌ترین مسائل حوزه امنیتی استان بررسی شد.

همچنین در نشست با فرمانده سپاه استان موضوع تقویت بسیج در لایحه بودجه مورد بحث قرار گرفت. در جلسه آخر، استاندار، معاونان و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گزارشی از پروژه‌های انجام‌گرفته و در حال اجرا در استان از جمله پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه بوشهر شیراز و نیز پروژه‌های آب ارائه دادند، بنا شد که در اقدامی مشترک در تهران پیگیری کنیم.

روز چهارشنبه (ششم دی) به سعدآباد و شبانکاره رفتم و در دفاتر این شهرها پاسخگوی مراجعات مردم بودم. ظهر به زمین‌های کشاورزی شبانکاره در اطراف روستای عطیبه رفتم و از آخرین وضعیت آبرسانی به زمین‌های زراعی بازدید کردم، کشاورزان شاکی بودند، در گفتگو با مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی مسئله را پیگیری کردم، قول دادند که با افزایش ورودی آب جبران کنند.

شب جلسه‌ای با متقاضیان طرح مسکن در برازجان داشتم و نظرات و انتظارات ایشان را شنیدم.

در گفتگو با مدیران راهداری آخرین وضعیت پروژه‌های راه و در گفتگو با مدیران نوسازی آخرین وضعیت پروژه‌های ساخت مدرسه در دشتستان را پیگیری کردم، همچنین در تماس با مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواستار حل مشکل کاهش سهمیه سوخت کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی شدم، قرار شد که مساعدت کنند.

صبح پنجشنبه(هفتم دی) در مراسم “اجتماع فرزندان حاج قاسم” که با حضور دانش آموزان و فرهنگیان استان در جنب کاروانسرای مشیر برازجان برگزار شد، شرکت کردم. سپس به دفتر رفتم و با جمعی از مدیران و نخبگان ملاقات داشتم. مسائل و مشکلات کارآفرینان شهرستان را از وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنعت و اقتصاد پیگیری کردم.

همچنان در ارتباط با مدیران آب و جهاد پیگیر تامین آب کشاورزان هستم، گرچه ورودی آب را افزایش داده‌اند اما هنوز هم مشکل بطور کامل حل نشده است، تماس‌های زیادی با کشاورزان داشتم و همه را دعوت به آرامش کردم و گفتم که از طرف ایشان مجدانه پیگیر حل مسئله هستم.

روز جمعه نیز با تعدادی از مردم و مدیران ملاقات داشتم، شب مهمان نشست شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان بودم. آخر شب به همراه معاون عمرانی استاندار از رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس استقبال کردیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: