امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=15010

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 2 تا 8 اردیبهشت ۱۴۰۲)؛

جزئیات دیدار نماینده دشتستان با وزیر راه/ راه‌های دشتستان توسعه می‌یابد/ دستور وزیر برای حل فوری مشکلات مسکن مهر/ بازدید از نخلستان‌های دشتستان و ملاقات با مردم در بخش‌ها/ توضیحات دکتر رضایی در مورد شایعه دریافت خودرو توسط نمایندگان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از جزئیات دیدار خود با وزیر راه، راه‌های دشتستان توسعه می‌یابد، دستور وزیر برای حل فوری مشکلات مسکن مهر، بازدید از نخلستان‌های دشتستان و ملاقات با مردم در بخش‌ها و توضیحات خود در مورد شایعه دریافت خودرو توسط نمایندگان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 2 تا 8 اردیبهشت ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته با عید سعید فطر آغاز شد، با اندکی تاخیر به همه شما تبریک عرض می کنم.

شرکت در نماز عید فطر 

صبح شنبه (دوم اردیبهشت) در نماز عید فطر در برازجان شرکت کردم همچنین به زیارت گلزار مطهر شهدا رفتم. مهمان یکی از گروه‌های جهادی بودم. تماس‌های زیادی با موضوع تبریک عید داشتم و شرمنده مردم عزیز شدم.

روز یکشنبه (سوم اردیبهشت) در جلسه ای با تعدادی از فعالان و هیات ورزشی شنونده مشکلات ایشان بودم. قبل از ظهر به بیمارستان تامین اجتماعی برازجان رفتم و به همراه فرماندار و معاون این سازمان از بخش‌های مختلف آن بازدید و در نشستی مشکلات و کمبودهای آن را بررسی کردیم، اشاره کردم که از عملکرد سازمان تامین اجتماعی راضی نیستیم و علیرغم منفعتی که استان ما به این سازمان رسانده، خیر خاصی از آن به استان و شهرستان نرسیده است.

گفت وگو با معاون وزیر ارشاد برای حمایت از تشکل های خودجوش فرهنگی

بعد از ظهر تا پاسی از شب در دفتر ملاقات مردمی داشتم. با معاون وزیر ارشاد برای حمایت از تشکل‌های خودجوش فرهنگی گفتگو کردم، قول حمایت دادند.

بررسی حوزه های راه آهن، راه و مسکن در دیدار با وزیر راه

صبح روز دوشنبه (چهارم اردیبهشت) عازم تهران شدم، جلساتی در قوه مقننه و قضائیه داشتم. عصر به وزارت راه و شهرسازی رفتم و در جلسه‌ای مفصل با حضور وزیر و معاونان ایشان عمده مسائل استان و دشتستان در حوزه‌های راه‌آهن، راه و مسکن را بررسی کردیم.

از کندی پیشرفت برخی پروژه‌ها و نیز باز نشدن گره پروژه‌های مسکن گلایه کردم. در مجموع جلسه خوبی بود و مصوبه‌های خوبی داشت از جمله: تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای آغاز پروژه‌های راه‌های روستایی (کلمه – برازجان، بوشکان – کلمه و راه روستایی)، تخصیص بودجه و در اولویت قرار گرفتن محور دالکی – کنارتخته، تسریع در اجرای راه گیسکان، آبپخش- رودحله، سعدآباد – نظرآقا – برازجان، سعدآباد – سه‌راهی وحدتیه و نیز در صدور مجوز ماده ۲۳ پروژه‌های راه نمازگاه – ارم، وحدتیه – سعدآباد و محور اهرم – برازجان – گناوه، دستور فوری برای اتمام پروژه های پرگان، آبرسانی و… و رسیدگی به مطالبات ساکنان آن.

تماس هایی با وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری تهران و چند دستگاه دیگر برای عرضه خرمای دشتستان داشتم. مقدار قابل توجهی خرما در سردخانه ها و انبارها و روی دست کشاورزان مانده و به فروش نرفته است، به دنبال راهی هستیم تا در فرصت باقی‌مانده انبارها خالی و همه محصول وارد بازار شود.

تماس‌های زیادی از سوی شهروندان داشتم که درخواست داشتند چاه‌های غیرمجاز جمع شود، حرف درستی است، از دستگاه‌های متولی پیگیری کردم.

صبح روز سه‌شنبه (پنجم اردیبهشت) عازم بوشهر شدم، ابتدای صبح مهمان نشست بازنشستگان سپاه در منطقه دوم دریایی بودم، تحلیلی از وضعیت کشور ارائه کردم، اغلب نسبت به وضعیت اقتصادی بویژه در حوزه خودرو شاکی بودند.

گفت وگو با رئیس دیوان محاسبات برای حل مشکلات تخصیص بودجه

با رئیس دیوان محاسبات جهت حل مشکلات تخصیص بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی گفتگو کردم، قرار شد که با رعایت قانون مشکل حل شود. با معاون اقتصادی استاندار در مورد شرایط سرمایه‌گذاری در دشتستان گفتگو کردم.

بعد از ظهر تا پاسی از شب در دفتر با جمعی از مردم، سرمایه‌گذاران و مدیران واحد‌های تولیدی و خدماتی ملاقات داشتم، مسائل ایشان را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم.

با قوه قضائیه، وزارت بهداشت، وزارت نفت و سازمان کتابخانه‌ها در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

صبح چهارشنبه (ششم اردیبهشت) مهمان نشست فرماندهان سابق سپاه در بوشهر بودم، در ارتباط با مسائل کشور گفتگو کردیم. جلسه‌ای با مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در ارتباط با مسائل و مشکلات مدارس دشتستان، مشکلات مدارس عشایری و مستقل شدن نمایندگی آموزش و پرورش ارم و بوشکان داشتیم. قرار شد که برخی مسائل را در پایتخت پیگیری کنیم.

بعد از ظهر به همراه فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از کشاورزان از نخلستان‌های دالکی، سرقنات، وحدتیه و چهاربرج بازدید کردیم، درخواست کشاورزان عمدتاً بتنی کردن کانال‌ها، احداث پل و کانال، رفع مشکلات طرح تحول نخیلات و تامین آب لازم بود.

در پایان نشستی با دامداران در روستای زیارت داشتیم و شنونده مشکلات ایشان بودیم، برای بخشی از مطالبات قول داده شد و برای بخشی دیگر قرار شد که بررسی‌های کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

شب به روستای سرکره رفتم و در جمع بانوان این روستا مسائل و مشکلات ایشان بررسی شد، همچنین پاسخگوی مراجعات مردمی بودم. نشستی هم با جمعی از نخبگان و شورای روستا داشتم.

آقای دکتر نوری وزیر سابق آموزش و پرورش تماس گرفت، علیرغم برکناری ناگهانی از وزارت روحیه خوبی داشت و کینه‌ای به دل نداشت. صبح پنجشنبه (هفتم اردیبهشت) پس از حضور در نشست گروه موشکی ظفر، راهی بخش ارم شدم و در دفتر تنگ ارم با جمعی از مردم و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. در جلسه ای با حضور شهردار و شورای شهر مسائل آنجا را بررسی و پیگیری کردیم.

موضوع دیوار حفاظتی تنگ ارم را از استانداری و راه ورودی آن را از راهداری، موضوع آب بخش را از آبفا و برخی مطالبات عشایر را از منابع طبیعی پیگیری کردم. توضیحاتی به مردم در رابطه با راه نمازگاه – ارم دادم و گفتم که منتظر ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هستیم تا ان‌شاءالله پس از آن عملیات اجرایی پروژه آغاز شود. از ارم راهی بوشکان شدم و تا شب در دفتر کلمه با تعدادی از مردم و مسئولان بخش ملاقات کردم.

در جلسه با شورای شهر کلمه متوجه شدم که چمن شهر از بین رفته است، گرچه بارها و بارها در این مورد تذکر دادیم اما توجهی نشد. شورای بوشکان هم نگران آب این دهستان در سال جاری بودند، از آبفا خواستم که در احداث چاه جدید تسریع کنند. مطالبه مشابهی را نیز شورای خون داشت.

شرکت در جلسه مجمع انقلابیون بخش بوشکان در فاریاب

در تماس با مرکز آمار ایران موضوع کد روستایی تنگ خون را پیگیری کردم. برخی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش بوشکان هم مشکلات خود را مطرح کردند که از صمت و جهاد و بانک پیگیری کردم. اواخر شب در جلسه مجمع انقلابیون بخش بوشکان در فاریاب شرکت کردم.

روز جمعه (هشتم اردیبهشت) در دفتر برازجان ملاقات مردمی داشتم. در گفتگو با مدیران کل راهداری و ورزش و جوانان آخرین وضعیت پروژه‌های راهداری و ورزشی در دشتستان را بررسی کردیم. این روزها هر جا می‌روم مسئله خودرو مطرح است، مردم نسبت به این وضعیت شاکی هستند. بنده هم توضیح می دهم که اولاً حل معضل خودرو نیازمند اصلاحات ساختاری در صنایع خودروسازی و چند حوزه دیگر و نیز سیاستگذاری صحیح در این عرصه است، ثانیاً آخرین اقدام مجلس در این زمینه طرح استیضاح وزیر صنعت بوده و علت استیضاح هم این بود که وزیر قول داده بود تا آخر سال گذشته موضوع خودرو را حل کرده و سامان دهد ولی کاری صورت نگرفته است.

هیچ خودرویی از شرکت‌های خودروسازی یا جاهای دیگر دریافت نکرده‌ام

در مورد حاشیه‌ای که اخیراً در مورد دریافت خودرو از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده باید عرض کنم که بنده در طول دوره نمایندگی هیچ خودرویی از شرکت‌های خودروسازی یا جاهای دیگر دریافت نکرده‌ام و اساساً با این‌گونه رانت‌ها مخالف هستم، در مجلس هم پیشنهاد کردم که اسامی دریافت‌کنندگان ادعایی خودرو منتشر شود تا بی‌گناهان متهم نشوند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: