امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3829

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 9 تا 15 مهر ماه ۱۴۰۱)؛

تشکر رئیس‌جمهور از نماینده دشتستان/ سئوال نماینده دشتستان از وزرای اطلاعات و نفت/ پیگیری مشکلات مردم در گفتگو با وزرای راه، اقتصاد، نیرو و آموزش و پرورش/ رایزنی با معاون اول رئیس‌جمهور در مورد پرداخت خسارت‌ به کشاورزان

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۹ تا ۱۵ مهر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: ابتدای صبح شنبه (۹ مهر) با وزیر امور اقتصادی و دارایی تماس گرفتم و خواستار حمایت صنایع و بنگاه‌های بزرگ از ورزش دشتستان شدم، موافق بود و قول پیگیری داد.

در طول روز در دفتر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بودم و به نامه‌های رسیده پاسخ دادم، بیش از یکصد نامه مردمی را مطالعه کردم، اغلب مسائل و مطالبات مردمی حول محور اشتغال و مشکلات معیشتی است، بخشی هم مربوط به درخواست‌های اداری همچون درخواست انتقالی و تبدیل وضعیت و… است.

معمولاً نامه‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و حتی اگر کاری هم نتوانیم انجام دهیم به نویسنده پاسخ حداقلی می‌دهیم. بعد از ظهر در تماس با معاون توسعه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تامین مالی پروژه توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان صحبت کردیم، خبرهای خوبی مبنی بر شارژ مالی پروژه دادند.

در تماس با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد توسعه صنایع کشاورزی در دشتستان گفت وگو کردیم. عصر در جلسه‌ای به همراه تعدادی از نمایندگان آخرین وضعیت امنیتی کشور را بررسی کردیم. بر لزوم بر خورد هوشمندانه، مدبرانه و قاطعانه تاکید شد.

شب به صداوسیما رفتم و به همراه دکتر مرندی در برنامه «کنکاش» وقایع اخیر را بررسی و تحلیل کردیم. با مدیران ارتباطات و صمت پیرامون پیشرفت برخی پروژه‌ها در دشتستان تماس داشتم.

اول صبح روز یکشنبه (۱۰ مهر) در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار بررسی شد و او از برنامه‌های خود دفاع کرد. جلسه مجلس ابتدا به صورت غیرعلنی و با حضور وزیر کشور، فرمانده فراجا و معاون عملیات سپاه پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر برگزار شد.
هر کدام گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات دادند. بسیجیان مظلومانه و با دستان خالی از امنیت مردم دفاع کرده‌ و تلفات داده‌اند و البته اگر مدیریت مدبرانه‌ای در دولت می‌بود هزینه‌ها کمتر بود. جلسه علنی مجلس با شعارهای انقلابی نمایندگان آغاز شد.
در نطق دو دقیقه‌ای ضمن تشکر از حافظان امنیت و لزوم برخورد با آمران ایجاد ناامنی، از عدم تحقق مطلوب مصوبات سفر دولت به استان انتقاد کردم. در مجلس از معاون وزیر ورزش بخاطر عدم تحقق وعده‌اش جهت بازسازی سالن بوشکان گلایه کردم، ساعتی بعد خبر داد که پیگیری کرده و انجام خواهد شد.
با معاون وزیر نیرو در مورد سفر وزیر به استان و بازدید از پروژه‌ها به‌ویژه سد دالکی و دشت دهرود صحبت کردم. با معاون وزیر اقتصاد در مورد حمایت از ورزش دشتستان، پیرو مذاکره روز قبل با وزیر، صحبت کردم. با معاون اقتصادی استاندار در مورد واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده در دشتستان تماس داشتم.
ظهر به کمیسیون عمران رفتم و در جلسه‌ای با ریاست آن مصوبات سفر اعضای کمیسیون به دشتستان را مرور و پیگیری کردیم. یک مسیر جدید برای این پروژه دنبال خواهد شد. وزیر نیرو مهمان کمیسیون انرژی بود، بعد از جلسه به سراغش رفتم و ضمن تشکر بخاطر سفر به استان، دعوت کردم که از سد دالکی بازدید کنند، در مورد ادامه برق‌رسانی به روستاهای گیسکان و باغتاج هم صحبت کردم که یادداشت کرد تا دنبال کند.
در جلسه کمیسیون امنیت ملی اغتشاشات اخیر بررسی شد و سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه گزارشی از آمار تخریب‌ها و… ارائه کرد. در کمیسیون اصل نود گزارش عدم استفاده از خطوط اعتباری برقرارشده برای امور ضروری از سوی بانک‌ مرکزی توسط بانک‌ها قرائت و بررسی شد. شب در جلسه فراکسیون شهید دیالمه (مبارزه با فساد) با وزیر پیشنهادی کار شرکت کردم. جلسه حول موضوع شفافیت و توضیحات وزیر پیشنهادی در مورد اموالش گذشت. با بنیاد شهید، سازمان بنادر و قوه قضائیه تماس داشتم.
صبح روز دوشنبه (۱۱ مهر) جلسه مجمع نمایندگان استان با موضوع سفر وزیر نیرو به استان برگزار شد و راجع به سفر برنامه‌ریزی کردیم، پیشنهاد بنده برای بازدید از دشتستان، سد دالکی بود چرا که این پروژه بزرگترین پروژه عمرانی استان است و در صورت تکمیل آب کشاورزی بخش عمده‌ای از دشتستان را تامین خواهد کرد.
فرصتی شد تا در مجلس ملاقات کوتاهی با وزیر راه و شهرسازی داشته باشم. از کوتاهی وزارتخانه نسبت به راه‌های دشتستان گلایه کردم. از آقای قاسمی خواستم که نسبت به تعریض و بهسازی راه‌های «سعدآباد – وحدتیه»، «نمازگاه – ارم – بوشکان»، «بوشکان – کلمه»، «کلمه -نی‌نیزک – برازجان»، «آبپخش – جاده ساحلی» و «سعدآباد – نظرآقا – برازجان» دستور اقدام دهند، ایشان هم بلافاصله دستور «رسیدگی سریع و اقدام» دادند.
توضیحاتی هم در مورد کندی ساخت پروژه‌های بزرگراهی در دشتستان دادم. از رئیس و معاون سازمان راهداری هم بخاطر غفلت از دشتستان گلایه کردم، قول پیگیری دادند. مذاکره‌ای نیز با رئیس هواپیمایی کشوری در مورد قلّت پروازهای فرودگاه بوشهر به‌ویژه به تهران داشتم و درخواست کردم که تعداد پروازها افزایش یابد، قرار شد که پس از پیگیری ایشان، مجدداً جلسه‌ای داشته باشیم.
ظهر در دفتر جلسه‌ای با مسئولان بسیج سازندگی استان داشتم، برنامه‌های مبتکرانه‌ای داشتند. بعد از ظهر ملاقاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل جهت تامین مالی پروژه‌ «راه نمازگاه – ارم – بوشکان» داشتم.
در جلسه بعد از ظهر کمیسیون انرژی سئوال بنده از وزیر نفت پیرامون عدم توسعه میادین مشترک گازی از جمله میدان فرزاد مطرح شد. ماجرا به بازدید چند ماه قبل حقیر از جزیره فارسی و بازدید از میدان فرزاد برمی‌گردد، جایی که غصه‌ام گرفت وقتی دیدم که سعودی‌ها دکل‌های متعددی مستقر کرده‌اند اما دریغ از یک دکل ایرانی! وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت توضیحاتی فنی درباره وضعیت میدان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه آن دادند.
در یک خیانت آشکار در دولت قبل و در آستانه حضور هندی‌ها برای توسعه میدان، غربگرایان مانع عقد قرارداد و اجرا می‌شوند. وزیر امور خارجه مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود، توضیحات مفصلی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و تحولات اخیر داد. شب با تعدادی از نمایندگان پیرامون مسائل کشور جلسه داشتیم. با صمت، جهاد، علوم پزشکی، بنیاد شهید و بنیاد علوی تماس داشتم.
روز سه‌شنبه (۱۲ مهر) جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار در صحن علنی برگزار شد. رئیس‌جمهور هم به همین منظور به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت به مجلس آمد. نزد ایشان رفتم و از عدم اجرای مصوبات سفر سال گذشته ایشان از جمله عدم اجرای راه «نمازگاه – ارم – بوشکان» و سد دهرود و نیز پرداخت نشدن خسارت به کشاورزان ناشی از بارندگی‌های مردادماه گلایه کردم.
آقای رئیسی قول پیگیری دادند و از مواضع بنده در حوادث و اغتشاشات اخیر تشکر کردند. موضوع پرداخت خسارت‌ را به معاون اول رئیس‌جمهور هم که به مجلس آمده بود، گوشزد کردم و توضیح دادم. قول داد که پرداخت کنند.
به معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در مورد عدم اجرای مصوبات سفر گلایه کردم، قرار شد که در جلسه‌ای مشترک دنبال کنیم. از وزیر ارتباطات در مورد بازگشت کسب و کارهای اینترنتی سئوال کردم که گفتند در اختیار شورای امنیت کشور است، به ایشان توضیح دادم که بسیاری از کسب و کارها بخاطر محدودیت های اخیر (ناشی از اغتشاشات) تعطیل شده و باید فکری به حال آن کرد.
از وزیر آموزش و پرورش در مورد اجرای رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین سئوال کردم که گفتند در جریان برای اجراست. از معاون وزیر بهداشت در مورد مجوز بیمارستان شبانکاره پیگیری کردم، نمی‌دانم چرا امروز و فردا می‌کنند.
در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سئوال بنده از وزیر اطلاعات در مورد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد، توضیحاتی دادند. در ادامه وزیر و معاونان وزارت اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی کشور ارائه دادند، الحمدلله اشراف سربازان گمنام امام زمان (عج) ستودنی است، آسیب‌شناسی دقیقی نیز داشتند که قابل تامل بود.
با سازمان برنامه، شرکت پتروشیمی و آموزش و پرورش تماس داشتم. شب مهمان شبکه افق بودم و به همراه آقای سهیل کریمی حوادث اخیر را تحلیل رسانه‌ای کردیم.
روز چهارشنبه (۱۳ مهر) تماس‌ها و مذاکراتی برای نهایی شدن برنامه سفر وزیر نیرو به استان و دشتستان داشتم. با معاون پارلمانی وزیر، معاون عمرانی استاندار و مدیران مرتبط در استان و شهرستان صحبت کردم. با تعدادی از دهیاران و اعضای شوراها نیز در مورد مشکلات‌شان صحبت و پیگیری کردم.
آخر هفته عمدتاً به پاسخگویی به تماس‌های مردم، مطالعه دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس و کمیسیون و برنامه‌ریزی برای هفته بعد گذشت. با مدیران آب، برق، مخابرات، بانک و… پیرامون مسائل استان و دشتستان تماس داشتم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: