امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=6225

دکتر ابراهیم رضایی در گفتگو با مهر:

تامین اعتبار سد دالکی با جدیت دنبال می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اعتبارات مورد نیاز سد دالکی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد دالکی نقش بسیار مهمی را در تأمین آب در دشتستان دارد و پیگیری‌های بسیار زیادی را برای تکمیل این پروژه بسیار مهم داشته‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری مسائل آب استان و شهرستان دشتستان در نشست با معاون آب وزیر نیرو بیان کرد: دغدغه اصلی در تکمیل و بهره برداری رسیدن سد دالکی بخصوص تأمین مالی آن بود و هست.

نماینده دشتستان در مجلس افزود: البته مسائلی دیگر همانند آب‌شیرین‌کن‌های برازجان و آب‌پخش، مخزن برازجان و دهقاید، بازسازی و نوسازی شبکه‌های آبرسانی، لایروبی کانال‌های زهکشی، انتقال آب سدهای آرم و ارغون و حل مسئله دیون آن و… مورد بحث قرار گرفت و قول‌هایی داده شد.

وی ادامه داد: همچنین در نشستی با دکتر محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه، پیمانکار سد، خواستم که به طور جدی و شبانه روزی کار ساخت سد ادامه یابد و به بهانه نبود بودجه متوقف نشود.

رضایی بیان کرد: در مجلس از وزیر نیرو خواستم که به‌طور ویژه روند ساخت سد دالکی را پیگیری و مشکلات مالی آن را حل کند. برای وزیر نیرو توضیح دادم که بهره برداری از سد دالکی تأثیر قابل توجهی بر کشاورزی اشتغال و اقتصاد شهرستان دشتستان خواهد داشت و ایشان هم قول مساعد دادند.

وی گفت: روز یکشنبه تونل‌های انحراف آب سد دالکی به بهره‌برداری می‌رسد. این خبری خوب برای عموم مردم بخصوص کشاورزان دشتستان است. اگرچه تا افتتاح نهایی سد راهی طولانی در پیش داریم اما انصافاً ساخت سازه بتنی به طول بیش از ۷۰۰ متر کاری بزرگ در مسیر احداث سد است که با همت مهندسان و کارگران جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه به اینجا رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: حقیقتاً ادامه کار سد دالکی با اعتبارات موجود باعث نگرانی است. روی قول جهادگران سپاه و قرارگاه حساب می‌کنیم اما این عزیزان هم بدون تأمین مالی دچار مشکل می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در این روزهای بی پولی وظیفه ما مسئولان استان است که دوشادوش دست اندرکاران سد، برای حل مشکلات آن کمر همت ببندیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: