امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16977

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 29 اردیبهشت تا 4 خرداد ۱۴۰۳)؛

به یاد شهدای خدمت/ آخرین جلسه مجلس یازدهم/ پیگیری مشکلات دامداران، ملوانان و کشاورزان در جلسه با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق/ آخرین وضعیت ساخت آزادراه بوشهر شیراز

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از به یاد شهدای خدمت، آخرین جلسه مجلس یازدهم، پیگیری مشکلات دامداران، ملوانان و کشاورزان در جلسه با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق و آخرین وضعیت ساخت آزادراه بوشهر شیراز خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 29 اردیبهشت تا 4 خرداد ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۲۹ اردیبهشت) به سازمان برنامه و بودجه استان رفتم و در جلسه با رئیس این سازمان طرح‌های دشتستان و مسائل بودجه‌ای آنها را مرور کردیم، اولویت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است. بعد از ظهر راهی تهران شدم. با وزارتخانه‌های راه، کار، بهداشت و ارتباطات و بانک مرکزی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد تامین مالی پروژه‌های دشتستان گفتگو کردم.

روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در صحن مجلس جدول لایحه بودجه سال۱۴۰۳ اصلاح شد البته نمایندگان بر پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان اصرار کردند. همچنین طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی مجدد به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

از رئیس کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت پروژه آزادراه بوشهر شیراز را پیگیری کردم که خبر داد این پروژه با مشارکت شستا اجرا خواهد شد.

ظهر در دفتر میزبان تعدادی از مدیران اجرایی بودم، موضوع تولید و واردات مرغ را در جلسه ای کارشناسی بررسی کردیم.

بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجدداً طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بررسی و مواردی اصلاح شد البته بعید است که به این مجلس برسد.

مديرعامل بانک صنعت و معدن مهمان کمیسیون اقتصادی مجلس بود، با او در مورد رونق صنایع دشتستان گفتگو کردم. عصر خبر رسید که بالگرد حامل رئیس‌جمهور و جمعی دیگر از دولتمردان در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است، نگران شدیم، به همراه جمعی از همکاران نماینده در جوار گلزار شهدای گمنام مجلس جمع شدیم و برای سلامتی ایشان دعا کردیم، کم‌کم جزئیات بیشتری رسید و مشخص شد که وزير امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هم در بالگرد بوده‌اند. در هیئت رئیسه مجلس جمع شدیم و خبرها را از مراجع مختلف امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و حاکمیتی دنبال کردیم.

شب جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را تشکیل دادیم و تا آخر شب اخبار و ابعاد حادثه را پیگیری کردیم، سئوالات زیاد و بی‌پاسخی در جلسه مطرح شد؛ اینکه چرا رئیس‌جمهور با بالگرد رفته آن هم برای ملاقات با رئیس صهیونیستی کشور آذربایجان؟ چرا با گذشت ساعت‌ها خبر دقیقی نیست و سرنشینان پیدا نشده‌اند؟ و…

از بامداد دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) پیگیر سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور هستم، هر چه جلوتر می‌رویم اخبار بدتری می‌رسد، اندکی از ساعت ۶ صبح گذشته بود که خبر رسید که محل دقیق حادثه شناسایی شده و بعد هم آن خبر تلخ و بد رسید، حضرت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان همگی به شهادت رسیدند، باورش سخت و خیلی سخت است، شوکه شدیم، به یکباره همه خاطراتم از شهدای حادثه از ذهنم گذشت، آخرین بار در شب‌های آخر ماه رمضان آقای رئیسی را حضوری دیدم، او مردی مومن، صبور، انقلابی، باتقوا، ولایتمدار، مردم‌دوست، ساده‌زیست و اهل کار بود و فقدان وی ضایعه‌ای بزرگ است.

آقای امیرعبداللهیان هم وزیری پرکار و انقلابی بود او همه توانش را برای دفاع از مستضعفان و مظلومان گذاشت، هفته گذشته در وزارت خارجه با او جلسه‌ای داشتیم و از وی درخواست کردم که برای آزادی تعدادی از زندانیان ایرانی در خارج از کشور کمک کند و او همچون همیشه با اخلاق نیکو قول مساعد داد.

غم بزرگی بر دلمان نشست و همه ایران را عزادار کرد. ویژگی مشترک شهدای این حادثه اخلاص ایشان بود، رحمت و رضوان الهی بر همه شهیدان. در این شرایط سخت خدا را شکر می‌کنیم که سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای بر سر ما هست، خدایا! به سلامت دارش.

صبح دوشنبه با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وعده داشتم، تماسی گرفتم تاکید کردند که رئیس‌جمهور در راه خدمت به مردم به شهادت رسیده و ما هم نباید کار را تعطیل کنیم لذا جلسه برگزار شد، سه مسئله مدنظر ما لغو ممنوعیت انتقال دام از خوزستان به بوشهر، افزایش سهمیه سوخت تراکتورها و ماشین‌آلات کشاورزی و موضوع ته‌لنجی بود، مذاکرات مفصلی داشتیم در نهایت قرار شد که تجدیدنظر کنند ضمن اینکه آئین نامه قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با همکاری استان بوشهر نوشته شود لذا مقرر شد که رئیس ستاد در آینده نزدیک به استان سفر کند.

ظهر جلسه‌ای در وزارت دفاع داشتم و بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم همچنین با شبکه استانی بوشهر در مورد شهادت رئیس‌جمهور و همراهان مصاحبه تلفنی داشتم.

اول صبح روز سه‌شنبه (اول خرداد) به بانک ملی رفتم و در گفتگو با مدیران آن در مورد حمایت از تولید در دشتستان همفکری و رایزنی کردیم. بلافاصله به مجلس آمدم، صحن مجلس متاثر از شهادت رئیس‌جمهور و همراهان بود، مراسمی به همین منظور در مجلس برگزار شد.

در صحن گزارش‌های تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه، شهرداری آبادان، اتاق بازرگانی، حقوق‌های نجومی، سازمان‌های ایمیدرو و ایدرو قرائت و گزارش آن به قوه قضائیه ارسال شد. بعد از جلسه علنی در جلسه ای با تعدادی از همکاران در مورد آینده کشور با توجه به شرایط جدید همفکری کردیم.

آخرین جلسه مجلس یازدهم بعد از ظهر سه‌شنبه برگزار شد، مهمترین دستور کار این جلسه (علاوه بر مصوبه‌ای با موضوع زنبور عسل!) اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها بود، این مصوبه ناظر به رخداد اخیر و شهادت رئیس‌جمهور و برگزاری بالاجبار انتخابات ریاست جمهوری در ۵۰ روز آینده بود و به موجب آن مقرر شد که انتخابات هفتمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در سال آینده برگزار شود و شورای بعدی ۳ ساله باشد.

این اصلاح از آن جهت صورت گرفت که انتخابات شوراها طبق قانون همزمان با ریاست جمهوری بوده اما با توجه به حادثه اخیر و برگزاری غیرمترقبه انتخابات ریاست جمهوری امکان برگزاری همزمان آن در حال حاضر وجود ندارد. این طرح با رای اکثریت نمایندگان تصویب شد. در پایان عکس یادگاری نمایندگان دوره یازدهم و نیز نمایندگان استان گرفته شد. به دفتر آمدم و با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم، شب به منزل دکتر امیرعبداللهیان وزیر شهید امور خارجه رفتم و شهادت این وزیر مکتبی را به خانواده‌اش تسلیت گفتم.

صبح چهارشنبه (دوم خرداد) در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان شرکت کردم، پایتخت کمتر زمانی چنین جمعیتی به خود دیده بود، سیل جمعیت عزادار دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف را فرا گرفته بود. برخی دوستان دولت خاطرات خود را از شهدا نقل می‌کردند. بعد از ظهر به فرودگاه مهرآباد رفتم و از تعدادی از هیات‌های خارجی که جهت شرکت در مراسم یادبود شهید رئیسی و همراهان به تهران آمده بودند استقبال کردم. از جمله این مهمانان نخست وزیر گرجستان، رئیس مجلس دومای روسیه و رئیس فراکسیون اهل سنت عراق و رئیس مجلس این کشور بود. با رئیس ستاد عراق و نیز سفرای عراق و عربستان و کاردار روسیه در مورد آخرین وضعیت روابط گفتگو کردم.

صبح پنجشنبه (سوم خرداد) عازم بوشهر شدم، در مرکز استان با تعدادی از مدیران اجرایی ملاقات کردم سپس راهی دشتستان شدم. بعد از ظهر در مراسم بزرگداشت شهدای اردیبهشت در گلزار شهدای برازجان شرکت کردم. با معاون توسعه وزیر بهداشت در مورد تامین مالی پروژه‌های دشتستان گفتگو کردم.

روز جمعه (چهارم خرداد) با تعدادی از نخبگان ملاقات کردم، ظهر در نمازجمعه شبانکاره شرکت کردم و پس از پاسخ به مراجعات مردمی با امام جمعه این شهر ملاقات داشتم. بعد از ظهر در برنامه بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در حسینیه اعظم برازجان شرکت کردم، حضور مردم پرشور و ستودنی بود. وظیفه خود می‌دانم که از حضور حماسی مردم عزیزمان بویژه مردم شریف دشتستان در مراسم‌های پاسداشت شهدای خدمت و نیز از دست‌اندرکاران و بانیان این مراسم‌ها تشکر و قدردانی کنم. جای این شهدای عزیز حقیقتاً خالیست.

مجلس یازدهم با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید، در این دوره تلاش کردیم تا از فرصت نمایندگی برای خدمت به مردم استفاده کنیم، قوانین خوبی در این مجلس به تصویب رسید، در بعد نظارتی هم کارهای ارزشمندی صورت گرفت.

در استان و شهرستان نیز اقدامات بزرگ و زیادی انجام یا آغاز شد که همه به مدد همراهی و حمایت مردم بوده است هر چند اگر تاب و توان مدیریت‌های اجرایی بیشتر می‌بود اکنون خیلی جلوتر بودیم. صادقانه اعتراف می‌کنم که اگر حضور و حمایت‌های مردم نبود امروز هیچ بودیم در طی این سال‌ها همواره در همه حال بویژه در شرایط سخت حمایت قوی مردم را پشت خود احساس کردم و این باعث می‌شد که با قدرت بیشتر در مقابل کجی‌ها و آلودگی‌ها و ناتوانی‌ها و در یک کلام مقابل باندهای ثروت و قدرت بایستم.

مردم عزیز! بابت همه این حمایت‌ها ممنون و سپاسگزارم و از خدا می‌خواهم که مدد کند تا در فرصت چهارساله آینده (به شرط حیات) با توان و انگیزه مضاعف خدمتگزاری امین برای شما باشم.

لازم می‌دانم که در اینجا از زحمات همه همکارانم در مجلس بویژه از زحمات نمایندگان استان در مجلس یازدهم علی الخصوص آقایان جمیری و کرمی تشکر کنم همچنین از زحمات همکارانم در دفاتر نمایندگی مردم دشتستان در مجلس در شهرهای برازجان، آبپخش، تنگ ارم، سعدآباد، شبانکاره و کلمه و تهران بویژه برادر و استاد ارجمند استاد حاج خداکرم یزدان‌پناه قدردانی کنم، از زحمات و همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی کشور، استان و شهرستان نیز سپاسگزارم. از آحاد مردم عزیز دشتستان بویژه نیروها و تشکل‌های انقلابی و بسیجی، ائمه جمعه، نهادهای انقلابی، امنیتی، قضایی و امدادی و… کمال امتنان را دارم. دعا کنید که برادر کوچک شما در مجلس آینده بتواند به وظیفه نوکری خود عمل کند و عاقبت بخیر شود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: