امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3234

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۸ تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۱)؛

برگزاری میز ملی خرما/بازدید از مناطق سیل زده علی آباد/اعلام آمادگی وزارت خارجه برای صادرات خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری میز ملی خرما، بازدید از مناطق سیل زده علی آباد برازجان، بازدید از طرح احداث زمین چمن روستای درودگاه، تصویب طرح شفافیت قوای سه گانه، دعوت از وزیر آموزش و پرورش به دشتستان و از اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای صادرات خرما خبر داد.

ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۸ تا ۱۴ مرداد ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته به علت پیگیری وضعیت مناطق سیل‌زده و برگزاری مطلوب میز ملی خرما در اغلب جلسات مجلس حضور نداشتم. از ابتدای هفته میز ملی خرما و مساله بارندگی‌های دشتستان را پیگیری کردم.

روز شنبه (۸ مرداد) از موضوعی باخبر شدم مبنی بر اینکه امسال استان‌های دیگر کشور از جمله استان فارس در زمینه کشت خارج از فصل گوجه‌فرنگی وارد شده‌اند و بیم آن می‌رود که کشاورزان ما متضرر شوند.

از جهاد کشاورزی موضوع را دنبال کردم و قرار شد که پس از اخذ اطلاعات دقیق تصمیم‌گیری شود.

بازدید ازمناطق سیل زده علی آباد برازجان

اواخر شب به همراه دوستان جهادی از مناطق سیل‌زده زده از جمله در محله علی‌آباد برازجان بازدید کردیم. در محله محروم شهر آب وارد تعدادی از خانه‌های محرومان شده بود و حال و روز خوبی نداشتند.

به عنوان یک مسئول پس از مشاهده وضعیت منازل ایشان احساس شرمندگی کردم. یکی از اهالی گفت که بیش از خسارات وارده، ترس و دلهره از سیل و ورود آب به خانه‌ها بیشتر عذابشان می‌دهد.

دره‌ها و رودخانه‌های فصلی برازجان نیاز به دیوار حفاظتی دارد با پیگیری و کمک فرماندار و استاندار بنا شده که مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای احداث آن اختصاص یابد.

در جلسه با تعدادی از بزرگان آبپخش موضوع اخیر زمین‌های مردم را بررسی کردیم.

برگزاری میز ملی خرما

قبل از ظهر یکشنبه (۹ مرداد) در استانداری بوشهر جلسه برگزاری میز خرما برگزار و برای اجرای آن برنامه‌ریزی شد. در تماس با شهردار تهران برای حضور مدیران مرتبط در میز خرما هماهنگی کردیم.

از استانداری به سازمان برنامه و بودجه استان رفتم و در گفت وگو با رییس آن مشکلات دشتستان را مرور کردیم.

با معاون عمرانی استاندار و معاون وزیر راه در مورد طرح‌های بزرگراه دالکی – کنارتخته و راه نمازگاه -ارم – بوشکان و با سازمان توسعه تجارت و وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن وتجارت و جهاد سازندگی برای میز خرما تماس داشتم.

قرار گذاشته بودیم که قبل از برگزاری میز خرما نظرات و دغدغه‌های نخل‌داران را اخذ کنیم این مسئولیت بر عهده بنده بود لذا در هماهنگی با تعدادی از کشاورزان برای نشست با نخل‌داران برنامه‌ریزی کرده و قرار گذاشتیم که دوشنبه‌شب در روستای نظرآقا برگزار شود.

با خبر شدم که راه اهرم – کلمه بر اثر بارندگی مسدود شده است از راهداری پیگیری کردم که گفتند تا دوشنبه بازگشایی می‌شود.

بازدید از طرح احداث زمین چمن روستای درودگاه

صبح روز دوشنبه (۱۰ مرداد) با تعدادی از مدیران در دفتر برازجان ملاقات کردم. همچنان مسائل میز خرما را پیگیری می‌کنم. بعد از ظهر پس از حضور در مراسم تشییع پدر بزرگوار شهید قمیصی، از طرح احداث زمین چمن و چند طرح دیگر روستای درودگاه بازدید کردم.

شب پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه روستای نظرآقا در جلسه هم‌اندیشی با نخل‌داران دشتستان شرکت کردم. اگرچه جلسه تا پاسی از شب طول کشید اما بسیار پربار بود. نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند کشاورزان را شنیده و جمع‌بندی کردم.

تصویب طرح شفافیت قوای سه گانه

صبح سه‌شنبه (۱۱ مرداد) عازم تهران شدم و از فرودگاه به مجلس رفتم. نحوه اجرای «طرح دارویار» در مجلس در حال بررسی بود. اصلاحات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد. امیدواریم که این بار تایید شده و در پروسه اجرا قرار گیرد.

از معاون وزیر علوم در مورد ادامه کار دانشگاه پیام نور شبانکاره پیگیری کردم، قبلاً هم پیگیری‌های زیادی داشتم. عصر مدیر مربوطه در وزارت علوم تماس گرفت و خبر داد که با موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ادامه کار دانشگاه و پذیرش دانشجو در آن واحد موافقت شده و نام دانشگاه پیام نور شبانکاره به دفترچه انتخاب رشته امسال اضافه شده است.

با معاون وزیر کشور در مورد خسارات بارندگی‌های اخیر در دشتستان صحبت کردم و گفتم که منازل برخی افراد که عمدتاً هم از قشر مستضعف جامعه هستند آسیب دیده و باید جبران شود.

مدیرکل ارتباطات استان خبر داد که مشکل اتصال به فیبر نوری در برخی روستاهای بخش سعدآباد حل شده است. با رئیس سازمان نوسازی مدارس در مورد نتایج سفر ایشان به دشتستان صحبت کردم.

دعوت از وزیر آموزش و پرورش به دشتستان

وزیر آموزش و پرورش مهمان کمیسیون آموزش بود، از ایشان برای سفر به دشتستان دعوت کردم. با معاون وزیر بهداشت در مورد اخذ کد بیمارستان شبانکاره صحبت کردم.

دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سئوالات نمایندگان از وزیر امور خارجه بود. حسین امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات توضیحاتی داد و تاکید کرد که خطوط قرمز نظام حفظ شده است.

دیدار با آیت الله حسینی بوشهری

پس از جلسه کمیسیون به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان و نیز استاندار عازم قم شدیم و با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار کردیم. محور اصلی سخنان ایشان «وحدت» بود.

استاندار گزارشی از فرصت‌ها و تهدیدهای استان و اقدامات صورت‌گرفته ارائه کردند. بنده هم اشاره کردم که مردم حال و روز خوبی ندارند، مشکلاتشان حل نشده و انتظارشان از دولت بیش از اینها بوده و هست و چاره کار، اتحاد و فعالیت شبانه‌روزی با پرهیز از تفرقه، باندبازی، قوم گرایی، همشهری‌بازی و کینه‌توزی است.

چهارشنبه (۱۲ مرداد) تهران و مجلس نماندم و عازم استان شدم. در فرودگاه مهرآباد یکی از مدیران انقلابی معزول و مغضوب را دیدم. توضیح داد که به جرم مبارزه با فساد برکنار شده است، روزگار عجیبی است.

پس از ورود به استان همه برنامه‌هایم را لغو کرده و بر روی برگزاری مطلوب میز خرما متمرکز شدم.

ظهر در جلسه‌ای در دفتر فرماندار دشتستان برای برگزاری میز خرما برنامه‌ریزی نهایی کردیم. همه بخش‌ها و دستگاه‌ها برای برگزاری شایسته آن بسیج شده‌اند و پای کار بودند.

از عصر تا آخر شب با دستگاه‌های مختلف از سازمان هواپیمایی و وزارت راه وشهرسازی، صنعت، معدن وتجارت و جهاد سازندگی گرفته تا بخش‌های مختلف استان در تماس برای پیشبرد کارها و حل مشکلات پیش‌آمده بودم.

اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای صادرات خرما

رئیس سازمان توسعه تجارت تماس گرفت و خبر داد که معاونان ایشان در میز خرما حضور می‌یابند. با وزیر امور خارجه تماس گرفتم، قرار شد که برای میز خرما پیام بدهند و نماینده خود را به برنامه اعزام کنند. امیرعبداللهیان اعلام کردند که وزارت امور خارجه آماده همکاری در زمینه صادرات خرما است.

اول صبح پنجشنبه (۱۳ مرداد) عازم بوشهر شدم و به همراه جمعی از مدیران استان در صبحانه کاری با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی موضوع خرید و قیمت تضمینی خرما را بررسی کردیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی قول دادند که پای کار بیایند و در تنظیم قیمت خرما کوتاهی نکنند از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر در فرمانداری دشتستان میز ملی خرما با موضوع بررسی قیمت خرما برگزار شد.

بیش از ۳۰ تن از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نمایندگان نخل‌داران صحبت کردند، سفیر ایران در روسیه و تعدادی از رایزنان کشورمان در خارج هم به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند.

همه مسائل موثر بر قیمت خرما از جمله خرید تضمینی، صادرات، خریداران عمده داخلی و… در جلسه بررسی شد. مقرر شد که سازمان تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی تعاونی‌ها در بازار خرما مداخله کرده و در زمینه خرید توافقی و خرید تضمینی اقدام کنند.

روند صادرات خرما تسهیل شود

مقرر شد که شهرداری تهران و نیز خریداران بزرگ خرما از جمله سازمان اتکا و شرکت فروشگاه‌های شهروند نسبت به خرید خرمای استان بوشهر اقدام کنند، مقرر شد که پایانه صادرات خرما در دشتستان راه‌اندازی و روند صادرات خرما با کمک وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت تسهیل شود همچنین نسبت به اخذ مجوز تهاتر خرما اقدام شود. توسعه سردخانه و اعطای تسهیلات دو محور دیگر میز ملی خرما بود.

با همت و همراهی بخش‌های مختلف استان و شهرستان دشتستان الحمدلله میز ملی خرما آبرومندانه برگزار شد، در این مجال وظیفه خود می دانم که از تک‌تک عوامل دست‌اندرکار این برنامه از جمله معاونت امور اقتصادی استانداری، فرمانداری دشتستان، اداره کل صنعت، معدن وتجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان، تعاون روستایی و نیز اتاق بازرگانی، تشکل‌های فعال حوزه خرما و جامعه نخل‌داران استان قدردانی کنم.

میز خرما آغاز یک راه برای ساماندهی این حوزه است

تاکید می‌کنم که میز خرما آغاز یک راه برای ساماندهی مسائل حوزه خرما و نخل است و تحقق مصوبات آن در گرو پیگیری مجدانه در مرکز است.

بعد از ظهر پنجشنبه به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی به دالکی رفتیم و ضمن بازدید از چند واحد بسته‌بندی و تبدیلی و نگهداری خرما از خسارات وارده به باغات در بارندگی‌های اخیر بازدید کردیم، سپس ایشان را راهی تنگستان کردیم. شب رئیس سازمان جهاد پیام داد که به دستور رئیس سازمان تعاون روستایی خرماهای ترش نیز خریداری خواهد شد.

به برازجان برگشتیم و به همراه معاونان سازمان توسعه تجارت از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی برازجان بازدید کردیم، در جلسه‌ای در آنجا مطرح شد که دو پایانه صادراتی یکی ویژه خرما و دیگری برای سایر محصولات کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شود. شب به شبانکاره رفتم.

روز جمعه (۱۴ مرداد) در دفتر میزبان تعدادی از نخبگان بودم و نظرات ارزشمند ایشان را شنیدم. با معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد رفع مشکل مدارس غیرانتفاعی تماس داشتم. ظهر به نمازجمعه برازجان و شب به بخش سعدآباد رفتم. در این شب‌ها از همه شما التماس دعا دارم

 

 

 

 

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: