امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3549

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور ماه ۱۴۰۱)؛

برگزاری میز صادرات خرما/ امضای ۱۶۰ نماینده مجلس برای قیمت خرما/ اولویت‌های وزارت نفت و مسئولیت اجتماعی نفت نرگسی/ افتتاح و آغاز طرح‌ها در دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری میز صادرات خرما، امضای ۱۶۰ نماینده مجلس برای قیمت خرما، اولویت‌های وزارت نفت و مسئولیت اجتماعی نفت نرگسی و افتتاح و آغاز طرح‌ها در دشتستان خبر داد.

ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۲۹ مرداد) عازم تهران شدم. یک سری هماهنگی‌هایی را برای میز صادرات خرما انجام دادم. بعد از ظهر میز صادرات خرما در سازمان توسعه تجارت ایران با حضور رئیس و مدیران این سازمان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، بانک مرکزی و جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان خرما برگزار شد.

دوستان سازمان توسعه تجارت سنگ تمام گذاشتند، مطالب خوبی مطرح شد و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد، امید که سبب بهبود اوضاع خرما شود. بنده هم عرض کردم که بالاخره گره صادرات خرما باید گشوده شود و صادرات آن ضمن ارزآوری برای کشور، مشکل صدها هزار خانوار را حل خواهد کرد، ضمن اینکه ادامه وضعیت فعلی معیشت نخل‌داران را تهدید می‌کند.

در حاشیه میز صادرات خرما فرصتی شد تا از برخی صادرکنندگان برای بازدید از نخیلات دشتستان و حضور در بازار خرمای استان بوشهر دعوت کنم.

شب مدیرکل ارتباطات استان خبر داد که روستاهای شول و بنه عباس به اینترنت پرسرعت وصل شده‌اند، تشکر کردم.

روز یکشنبه (۳۰ مرداد) طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در صحن مجلس بررسی شد. با این روال احتمالاً هفته بعد مجلس در دو نوبت فعالیت کند. در کمیسیون امنیت ملی مسائل افغانستان و در کمیسیون اصل نود گزارش انتشار اوراق قرضه در سال ۱۳۹۹ و تبعات ناشی از آن بررسی شد.

پیگیری اخراج جمعی از کارگران در پارس جنوبی

موضوع اخراج جمعی از کارگران در پارس جنوبی را پیگیری کردم. با دفتر رئیس مجلس درباره سفر ایشان به استان صحبت کردم. تعدادی ملاقات در دفتر داشتم، به نامه‌های وارده رسیدگی کردم و در انتهای جلسه فراکسیون دانشگاهیان شرکت کردم.

شب به یکی از مراکز آموزش و پرورش رفتم و به همراه نماینده محترم بوشهر در جلسه با مدیران آموزش و پرورش استان شرکت کردم. جلسه تا پاسی از شب طول کشید و مطالب مفیدی در آن مطرح شد. تاکید کردم که باید شکاف آموزشی به‌وجود آمده را کم کنیم و سهم استان را در جامعه نخبگانی کشور افزایش دهیم.

روز دوشنبه (۳۱ مرداد) از صبح تا ظهر در جلسه فراکسیون توسعه جنوب که با حضور رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز استانداران و برخی مدیران استان‌های جنوبی برگزار شد، حضور داشتم. اغلب استانداران خواستار تفویض اختیارات لازم بودند. با رئیس سازمان تعاون روستایی در مورد قیمت تضمینی خرما صحبت کردم.

با راهداری در مورد مشکلات راه‌های دشتستان گفت وگو داشتم، همچنین مشکلات تعدادی از واحد‌های تولیدی را پیگیری کردم. تعدادی ملاقات در دفتر داشتم.

اول صبح روز سه‌شنبه (اول شهریور) به جلسه روسای گروه‌های پارلمانی با نایب رئیس مجلس رفتم. موضوع جلسه فعال‌سازی ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی بود. برخی فکر می‌کنند که فعال‌سازی به معنی سفر خارجی رفتن است! تاکید کردم که باید دستور کار داشته باشند و به حل مسائل فی‌مابین با استفاده از ابزارهای قوه مقننه کمک کنند. نگرانی‌هایمان در مورد خرما و تعلل وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه باعث شد که نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی بنویسیم و در آن خواستار خرید تضمینی خرما شویم.

از ۱۶۰ نماینده برای تایید نامه امضا گرفتم و رئیس مجلس را نیز در جریان موضوع قرار دادم. قرار شد که هیات رئیسه مجلس هم دنبال کنند. برای تبیین نامه که الحمدلله بازتاب خوبی داشت با تعدادی از رسانه‌ها مصاحبه کردم. ظهر انتخابات هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی بود. بعد از ظهر وزیر نفت مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود. گزارشی امیدوارکننده از وضعیت و ماموریت‌های وزارت نفت دادند.

اولویت مهم امروز کشور بهره برداری از میادین مشترک در پارس جنوبی است

به ایشان عرض کردم که اولویت مهم امروز کشور در حوزه نفت بهره‌برداری از میادین مشترک و تدبیر برای افت فشار چاه‌های گاز از جمله در پارس جنوبی است. رسیدگی به وضعیت کارکنان و تبدیل وضعیت ایشان، پرونده کرسنت، تدبیر برای جلوگیری از قطع گاز صنایع، تهاتر نفت خام با قرارگاه خاتم به منظور پیشبرد پروژه‌ها، بکارگیری نیروهای انقلابی و بومی و… از نکات دیگری بود که گوشزد کردم.

با مدیرعامل شرکت ملی نفت در مورد مسئولیت اجتماعی نفت نرگسی صحبت و بخاطر عدم پاسخگویی آنها گلایه کردم. قول دادند که در آینده نزدیک پای کار بیایند. بعد از جلسه کمیسیون، جلسه کمیته جنگ نرم را با حضور فعالان این حوزه از موسسه افق نو برگزار کردیم.

در کمیسیون اصل نود هم نگرانی‌هایی راجع به توافق در مذاکرات برجامی مطرح شد. در نهایت به همراه جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با هدف بررسی مفاد توافق شدیم.

تعدادی از مدیران در تماس‌هایی برای افتتاح یا آغاز طرح های خود دعوت کردند که در برنامه‌شان حضور یابم. تعدادی از اعضای شوراهای دشتستان شوراهای دشتستان تماس گرفتند و مشکلات خود را مطرح کردند.

افتتاح چند طرح در دشتستان

بامداد چهارشنبه (دوم شهریور) راهی بوشهر و دشتستان شدم. به همراه استاندار محترم، معاون عمرانی ایشان و فرماندار دشتستان و تعدادی دیگر از مدیران در بخش‌های مرکزی، سعدآباد، آبپخش، شبانکاره و ارم، فاز ۲ شهرک صنعتی برازجان، مسکن ملی برازجان، پل درودگاه، آبیاری تحت فشار شبانکاره، آزمایشگاه برازجان و راه گیسکان کلنگ‌زنی شد و پست برق میاندشت، پمپاژ سعدآباد و کلینیک برازجان افتتاح شد.

هر کدام از طرح هایی که افتتاح یا کلنگ‌زنی شد تاثیر قابل توجهی در بهبود روند رشد و پیشرفت دشتستان خواهد داشت. برنامه‌ها از اول صبح آغاز و تا مغرب ادامه داشت.

آخر هفته فرصتی دست داد تا به برخی تماس‌ها و نیز همه پیامک‌ها پاسخ دهم. متاسفانه به علت کثرت حضور در جلسات و برنامه‌ها فرصت پاسخگویی به همه تماس‌ها را ندارم اما معمولاً تلاش می‌کنم که به همه پیامک‌ها پاسخ دهم.

موضوع توقف طرح بهسازی و تعریض راه سعدآباد – وحدتیه و لکه‌گیری مسیر دالکی – سه‌راهی وحدتیه را از راهداری پیگیری کردم. موضوع برگزاری آزمون رانندگی در سعدآباد را هم از فراجا پیگیری کردم که الحمدلله با مساعدت فرماندهان استان و شهرستان حل شد.

تعدادی از کشاورزان و نخل‌داران در تماس با بنده از وضعیت بازار خرما ابراز نگرانی کردند. به ایشان عرض کردم که با توجه به برنامه جامعی که طراحی شده با همراهی بخش‌های دولتی و خصوصی وضعیت بازار خرما بهتر خواهد شد ان‌شاءالله.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: