امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16958

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 15 تا 21اردیبهشت ۱۴۰۳)؛

بازدید از پروژه‌های عمرانی دشتستان/ ملاقات مردمی در مناطق مختلف/ پیگیری مجوز ماده ۲۳ سد دهرود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از بازدید از پروژه‌های عمرانی دشتستان، ملاقات مردمی در مناطق مختلف و پیگیری مجوز ماده ۲۳ سد دهرود خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 15 تا 21 اردیبهشت ۱۴۰۳) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) در دفتر جلسه‌ای با دست‌اندرکاران پویش ۴۸-۴۸ داشتم و شیوه اجرای این پویش در دور جدید نمایندگی را بررسی کردیم. تا شب در دفتر ملاقات داشتم، شب مهمان نشست شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان بودم.

با معاون عمرانی استاندار راجع به بازدید وی از دشتستان و جاهایی که باید بازدید می‌شد هماهنگی کردم. با مدیران سازمان برنامه و بودجه در مورد تخصیص برخی ردیف‌های بودجه، با مدیران آبفا در مورد مشکلات آب برخی نقاط دشتستان، با رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد مشکل نبود پزشک در برخی مراکز جامع سلامت و با مديرعامل شركت گاز درباره گازرسانی به روستای جمیله گفتگو کردم.

با معاون کنسولی وزیر امور خارجه در مورد رسیدگی به درخواست‌های تعدادی از ایرانیان زندانی در کشورهای همسایه تماس داشتم.

روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) به همراه معاون عمرانی استاندار و همچنین فرماندار و مدیران جهاد کشاورزی، راهداری و آب منطقه‌ای و تعدادی از مديران شهرستان از برخی پروژه‌ها و بخش‌های شهرستان بازدید کردیم، ابتدا از پروژه راه نمازگاه ارم بوشکان بازدید کردیم، پروژه پیشرفت خوبی داشته اما از زمان مورد انتظار عقب است، مشکلاتی دارد که در حال رفع است. سپس از سه‌راهی وحدتیه بازدید شد، تاکید کردم که این سه‌راهی نیازمند تقاطع غیرهمسطح است.

در ادامه از دو جاده بین مزارع در اطراف وحدتیه بازدید کردیم. برنامه بعدی بررسی پروژه تعریض و بهسازی جاده سعدآباد وحدتیه بود پروژه ای که در چند سال اخیر وقت زیادی برای آن گذاشته ام اما پیشرفت مطلوبی نداشته و موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده است، در نهایت مقرر شد و پیمانکار و کارفرما تعهد دادند که تا تیرماه قطعه اول به بهره‌برداری برسد.

بازدید بعدی از تاسیسات پمپاژ سعدآباد بود، سپس از کانال‌های آبرسانی در دورودگاه و نیز پل دورودگاه بازدید شد، کشاورزان از وضعیت آب و آبرسانی و توزیع آب شاکی بودند. عصر در بخش مرکزی از جاده بین مزارع در مجاورت روستای سرکره و راه گیسکان بازدید کردیم، بازدیدها تا شب طول کشید.

برخی پروژه‌ها علیرغم اینکه سال‌هاست شروع شده‌اند اما هنوز اندر خم یک کوچه هستند، این نوع مدیریت موجب شِکوه مردم می‌شود. در پایان راجع به میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرستان جمع‌بندی کردیم، قرار شد که این بازدیدها ادامه پیدا کند.

شب در مراسم بزرگداشت روز معلم در پژوهش‌سرای متقین برازجان به میزانی سپاه ناحیه دشتستان شرکت کردم. با معاون وزیر بهداشت در مورد سفر وی به دشتستان و با معاون وزیر نیرو در مورد تخصیص بودجه پروژه مخزن دالکی و با مدیر دفتر کشاورزی سازمان برنامه و بودجه درباره طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین گفتگو کردم.

اول صبح روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) راهی بخش ارم شدم، پس از دیدار با خانواده معظم شهدا، در حسینیه شهید یحیایی با مردم و مسئولان بخش دیدار کردم، نمایندگان مردم، شوراها، دهیاران و بخشدار مشکلات مردم و بخش را بیان کردند. در حاشیه برنامه به مراجعات مردمی پاسخ دادم. بعد از ظهر به بخش بوشکان رفتم و در دفتر کلمه با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

سپس در مراسم بزرگداشت روز معلم در سالن اجتماعات کلمه شرکت کردم. شب به بوشهر و صداوسیمای مرکز استان رفتم و ضمن حضور در برنامه شونشینی از بخش‌های مختلف سازمان بازدید کردم و جلسه‌ای با هیات رئیسه صداوسیمای استان داشتم، همیشه گفته‌ام که از جمله دستگاه‌های مظلوم صداوسیماست، معمولاً دولت‌ها صداوسیما را عامل ناکامی خود معرفی می‌کنند و در دادن بودجه به آن سخت‌گیری می‌کنند این باعث افت کیفیت برنامه‌های رسانه ملی می‌شود و این در حالی است که رسانه ملی یک‌تنه در مقابل انبوه رسانه‌های بیگانه و معاند ایستاده و در خط مقدم رزم فرهنگی است البته این منافی اشکالات درونی صداوسیما و بعضاً سیاستگزاری‌های اشتباه در پایتخت نیست.

از بین‌الملل مجلس پیرامون سفر نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق تماس گرفتند تا در برنامه ملاقات‌ها و مذاکرات حضور یابم، گفتم برنامه‌ریزی کرده‌ام و نمی‌توانم به تهران بیایم.

با رئیس سازمان بنادر در مورد تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر این سازمان گفتگو و بر لزوم اجرای قانون تاکید کردم.

روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) به سعدآباد رفتم و تا ظهر در دفتر سعدآباد برنامه ملاقات مردمی داشتم همچنین در مراسم بزرگداشت روز معلم در سعدآباد شرکت کردم، تعدادی از مدیران مدارس آمدند و مشکلات مدرسه خود را مطرح کردند که در تماس با مدیران آموزش و پرورش و نوسازی پیگیری کردم. همین برنامه در نوبت بعد از ظهر در دفتر برازجان تکرار شد، آخر شب در مراسم روز معلم در محل باشگاه پارس برازجان شرکت کردم، در صحبت کوتاهی تاکید کردم که همه کمک کنند تا زمین و امکانات لازم برای باشگاه پرافتخار پارس تامین شود.

با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد صدور مجوز ماده ۲۳ برای اجرای پروژه سد دهرود گفتگو و تاکید کردم که از آنجا که این پروژه دستور مستقیم رئیس‌جمهور است و منابع مالی آن نیز تامین شده، ضرورت دارد که در اسرع وقت کارهای اداری آن انجام گیرد، قول مساعدت و تسریع دادند.

روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) جلسه کاری با همکاران در دفتر داشتم از بعد از انتخابات تا به امروز راجع به بالا رفتن بهره‌وری و کیفیت کار در دوره آتی خدمت در مجلس و نیز کارکرد بهتر دفتر در دور آینده با افراد و صاحبنظران مختلف مشورت می‌گیرم، شما هم اگر نظری دارید لطف کنید و به بنده منتقل کنید.

بعد از ظهر تا شب در دفتر شبانکاره پاسخگوی مراجعات از جمله تعدادی از اعضای شوراها و دهیاران بخش بودم، شب در مراسم تجلیل از شوراهای بخش شبانکاره شرکت کردم.

با مدیران آب منطقه‌ای، آبفا، راه، بهداشت، گاز، فراجا، هلال احمر، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، صنعت، ساتا، بنیاد مسکن، تامین اجتماعی، ثبت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در ارتباط با مشکلات مردم تماس داشتم که تشریح آن فرصت زیادی می‌طلبد.

با همکار عزیزم آقای دکتر بانکی‌پور نماینده محترم اصفهان جهت حضور در همایش جمعیت در استان هماهنگی کردم. آخر هفته بر روی دستور کار هفته آینده مجلس کار کردم همچنین با مشورت حقوق‌دانان چند نامه پیرامون موضوع خرید تیم پایتخت توسط هلدینگ خلیج فارس به مراجع مربوطه تنظیم کردم، بنا دارم این موضوع را تا انتها و با جدیت از مجاری مختلف قانونی، حقوقی و نظارتی پیگیری کنم.

با تعدادی از منتخبان جدید مجلس در رابطه با ترکیب و وضعیت مجلس دوازدهم گفتگو و جلساتی داشتم. با مدیران دانشگاه آزاد، وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، ارتباطات و میراث فرهنگی در مورد مسائل شهرستان تماس داشتم.

همچنین برای جلسه با تعدادی از مدیران کشور و نیز تشکیل جلسه کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته بعد برنامه‌ریزی و هماهنگی کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: