امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4628

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۶ آذر تا ۲ دی ماه ۱۴۰۱)؛

بازدید از نقاط مختلف دشتستان/ پیگیری مشکلات مردم از دستگاه‌های مختلف/ سفر مشاور وزیر نفت به دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از بازدید از نقاط مختلف دشتستان، پیگیری مشکلات مردم از دستگاه‌های مختلف و سفر مشاور وزیر نفت به دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۶ آذر  تا ۲ دی ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۲۶ آذر) به همراه یک گروه سرمایه‌گذاری از هلدینگ خلیج فارس از برخی نقاط دشتستان بازدید کردیم. تا ظهر در دفتر میزبان تعدادی از مدیران شهرستان بودم.

بعد از ظهر تا اواخر شب در حسینیه الزهرا (س) برازجان ملاقات مردمی داشتم. بیشتر مراجعات مربوط به اشتغال است و این یعنی اینکه تمرکز همه مسئولان باید برای حل این معضل باشد.

در تماس با معاون توسعه وزیر بهداشت آخرین وضعیت بودجه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان را مرور کردیم. با بنیاد شهید، بیمه، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راهداری و وزارت نفت تماس داشتم و برخی موضوعات را پیگیری کردم.

صبح روز یکشنبه (۲۷ آذر) به مدارس متوسطه اول و دوم رضوان و پروین اعتصامی در جنوب برازجان رفتم و پاسخگوی سئوالات و مطالبات دانش‌آموزان بودم. فطرت نوجوانان و جوانان ما پاک و حق‌پذیر است.

از بعد از ظهر تا شب در دفتر با تعدادی از مدیران و نخبگان استان و شهرستان و نیز چند تن از سرمایه‌گذاران ملاقات کردم. پیگیری‌هایی در مورد احداث نیروگاه خورشیدی در دشتستان داشتم.

با وزارت نیرو، بنیاد شهید، سازمان برنامه و وزارت دفاع راجع به مشکلات مردم تماس داشتم. در تماس با مدیران استان و شهرستان درباره سفر مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز و مشاور اجتماعی وزیر نفت برنامه‌ریزی کردیم. همزمان با فینال جام جهانی با مدیران دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس جلسه داشتم و مسائل این مرکز مهم علمی و آموزشی را بررسی کردیم.

روز دوشنبه (۲۸ آذر) میزبان مشاور اجتماعی وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز بودم. صبح پس از جلسه ای کوتاه در مرکز استان راهی دشتستان شدیم و در شهرهای آبپخش، سعدآباد، وحدتیه و دالکی از پروژه های مجتمع فرهنگی هنری، محل احداث مدرسه، سالن اجتماعات، جاده سلامت و پانسیون پزشکان بازدید کردیم.

در ادامه از جاده نمازگاه – ارم – بوشکان و سد دالکی بازدید شد. در این میان برخی شوراها از بخش‌های دیگر نیز مطالبات خود را مطرح کردند. در کارگاه سد دالکی جمع‌بندی اولیه سفر انجام شد و شب در سازمان برنامه و بودجه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌بندی نهایی در مورد تعهدات وزارت نفت به استان بوشهر انجام گرفت.

ان‌شاءالله باید در تهران برای تحقق تعهدات وزارت نفت به استان و شهرستان تلاش کنیم. با مدیرکل ارتباطات وضعیت پوشش اینترنت در برخی نقاط باقی‌مانده دشتستان را بررسی کردیم، امید داریم که در آینده نزدیک پوشش اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در همه سکونتگاه‌های دشتستان صد در صدی شود.

با معاون وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از دشتستان صحبت و هماهنگی کردم. تعدادی از اعضای شوراهای دشتستان تماس گرفتند و برخی مشکلات را مطرح کردند که از آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای و راهداری پیگیری کردم. آخرین هماهنگی‌ها را با آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و اوقاف برای جلسات فردا در بوشکان و ارم انجام دادم.

صبح روز سه‌شنبه (۲۹ آذر) عازم بخش بوشکان شدم. ابتدا به مدرسه حضرت صدیقه کبری (س) روستای فاریاب رفتم و در جمع دانش‌آموزان پاسخگوی سئوالات ایشان بودم. سپس در شهر کلمه جلسه‌ای مشترک با مدیران مدارس بخش بوشکان و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی استان و شهرستان برگزار کردیم، طرح خوبی بود، مدیران نجیب مدارس مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه نیز شنیدند و حتی‌الامکان قول مساعد برای حل بخشی از آنها دادند.

ظهر به روستای امامزاده میراحمد در بخش ارم رفتم و به همراه مدیرکل اوقاف استان و بزرگان و مسئولان روستا و بخش مشکلات این امامزاده ریشه‌دار را بررسی کردیم، با وجودی که از پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری زیارت برخوردار است اما متاسفانه جاده دسترسی آن خطرناک و فاقد امکانات اولیه است. تلاش خواهیم کرد که وضعیت آن بهبود یابد.

از ارم به آبپخش آمدم و در دفتر آبپخش با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. شب عازم بوشهر شدم و در جمع تعدادی از نخبگان استان نکاتی را راجع به مسائل روز کشور مطرح کردم و شنونده درددل‌ها و مطالبات ایشان بودم، دوستان از مدیریت‌های اجرایی و فرصت‌طلبان چندپوسته دل پُری داشتند.

با مدیران تامین اجتماعی، بیمه سلامت، راه و شهرسازی، کمیته امداد، وزارت کار، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد علوی تماس داشتم و برخی مسائل مردم را از ایشان پیگیری کردم.

صبح چهارشنبه (۳۰ آذر) در مرکز استان بودم و جلساتی در دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و بنیاد مسکن داشتم. در دانشگاه علوم پزشکی عمده مسائل حوزه بهداشت و درمان دشتستان بررسی شد و تاکید کردم که رضایت مردم در حوزه درمان جلب شود.

از ثبت احوال بازدید کرده و در جریان خدمات و مشکلات این دستگاه خدوم قرار گرفتم. در بنیاد مسکن مشکلات روستاهای شهرستان دشتستان و آخرین اقدامات انجام گرفته بررسی شد. ظهر به برازجان آمدم و در جلسه شورای اداری شهرستان شرکت کردم. نکاتی در مورد جذب اعتبارات و عدم تبعیض میان شهرستان‌ها عرض کردم.

پس از جلسه شورای اداری به سعدآباد رفتم و در دفتر سعدآباد با تعدادی از مردم و مراجعه کنندگان ملاقات کردم، تا شب طول کشید. با مدیران منابع طبیعی، نفت و گاز در مورد پروژه‌ها و مسائل و مشکلات شهرستان تماس داشتم.

صبح پنجشنبه (اول دی) ابتدا به پژوهش‌سرای متقین برازجان رفتم و در مراسم پایانی جشنواره مالک اشتر شهرستان شرکت کردم. در جمع فرماندهان و نخبگان بسیجی در مورد حمله نرم دشمن و مسئولیت نیروهای انقلاب نکاتی عرض کردم.

سپس در دفتر برازجان با تعدادی از مدیران، نخبگان و مردم ملاقات داشتم. با اعضای انجمن خرما در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خرما که انتهای همین ماه در استان برگزار خواهد شد همفکری کردیم، قول حمایت دادم، این نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه خرماهای موجود در استان است.

عصر به مراسم وداع با شهدای گمنام و خوش‌نام در برازجان رفتم. شب شبانکاره بودم. با مدیران صمت، ورزش، جهاد، کار، برق، فراجا و سازمان برنامه تماس داشتم.

از صبح تا ظهر روز جمعه (دوم دی) در دفتر با تعدادی از مدیران و مراجعه کنندگان ملاقات داشتم. در دیدار مدیران بیمارستان شهید گنجی برازجان عمده مسائل مهمترین مرکز درمانی دشتستان بررسی شد، به ایشان عرض کردم که اولویت ما در حوزه درمان دشتستان باید رسیدگی به این بیمارستان باشد و بنده با همه توان برای حل مشکلات آن تلاش خواهم کرد.

در جلسه با مدیران دخانیات استان در مورد طرح‌های این دستگاه همفکری کردیم. بعد از ظهر جمعه عازم بوشهر شدم و در اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج شرکت کردم، رشد جریان هنری انقلاب مشهود است.

مدیرکل ورزش استان خبر داد که برای جانمایی جاده سلامت وحدتیه به این شهر رفته است. با مدیران برق، کمیته امداد و سازمان شهرداری‌ها تماس داشتم. شب عازم تهران شدم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: