امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=12200

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۵ تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲)؛

بازدید از مناطق مختلف دشتستان/ چرا مصوبه مجلس در مورد واردات خودروهای کارکرده حذف شد؟/ ملاقات با مردم و مدیران/ پیگیری پروژه‌های آب و ورزش شهرستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از بازدید از مناطق مختلف دشتستان، چرا مصوبه مجلس در مورد واردات خودروهای کارکرده حذف شد؟ ملاقات با مردم و مدیران و پیگیری پروژه‌های آب و ورزش شهرستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۵ تا ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت:

سرمایه عظیمی از بیت المال در پمپاژ دهقاید بلااستفاده مانده است

روز شنبه (پنجم فروردین) به همراه جمعی از مدیران استان و شهرستان از پمپاژ دهقاید بازدید کردیم، سرمایه عظیمی از بیت‌المال بلااستفاده مانده و تلاش داریم که با تامین مالی، آن را فعال کنیم تا دشت وسیعی را سیراب کند. با تعدادی از مدیران ملاقات داشتم. با مدیران جهاد کشاورزی در مورد وضعیت پروژه های آنها در دشتستان گفت وگو کردم.

بخشی از علت گرانی به خاطر عدم نظارت صحیح دولت است

روز یکشنبه (ششم فروردین) در دفتر با جمعی از مردم ملاقات داشتم. اکثریت مردم نسبت به گرانی‌های اخیر شاکی هستند و در گفت وگو با بنده ابراز نارضایتی می‌کنند. معتقدم که بخشی از علت گرانی بخاطر عدم نظارت صحیح دولت و بخشی دیگر بخاطر سیاستگذاری نامناسب جهت پیش‌بینی و فراهم کردن مایحتاج مورد نیاز مردم است.

موضوع قطع اینترنت و آنتن موبایل بخش ارم را از اداره کل ارتباطات استان پیگیری کردم، قول دادند که تا آخر فروردین مسئله بطور ریشه‌ای حل شود. هر چند وقت یک بار فیبر نوری منطقه از سمت بوشکان قطع و ارتباطات در آن منطقه مختل می‌شود.

شکایت جوانان از شیوه اخیر جذب در صنایع نفتی استان

تعدادی از جوانان بومی آمدند و از شیوه اخیر جذب در صنایع نفتی استان شکایت داشتند، از مدیران مربوطه پیگیری و تاکید کردم که تجدیدنظر کنند.

روز دوشنبه (هفتم فروردین) در برنامه توزیع بسته‌های معیشتی در مسجد انقلاب اسلامی شرکت کردم. موضوع تامین امنیت سعدآباد را از فرماندهی انتظامی استان پیگیری کردم. با تعدادی از مدیران در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

میزبان مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بودم، در مورد برخی مسائل استان و انتظارات مردم صحبت کردیم.

روز سه‌شنبه (هشتم فروردین) از موزه سنگ در کاروانسرای مشیر برازجان بازدید کردم، مجموعه ای ارزشمند که نشانگر تاریخ کهن سرزمین ماست و به همت جوانان باسواد بومی راه‌اندازی شده است. به دوستان گفتم که خیلی علاقه مند هستم که روزی موزه تاریخ دشتستان راه‌اندازی شود.

چرا مصوبه مجلس در مورد واردات خودروهای کارکرده حذف شد؟

ظهر و بعد از ظهر در دفتر ضبط تلویزیونی و سپس ملاقات مردمی داشتم. تعدادی از مردم و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای نسبت به مطلب بنده در گزارش هفتگی اسفندماه در مورد مصوبه مجلس برای واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال ایراد گرفتند و گفتند که چنین چیزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وجود ندارد.

در این مورد لازم به توضیح است که اولاً پیشنهاد مورد اشاره در کمیسیون تلفیق و سپس صحن مجلس تصویب شد (و گزارش بنده ناظر به مصوبه مجلس بود) اما با ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه و در نهایت به‌ناچار حذف شد چرا که اگر با اصرار مجدد مجلس بر آن همراه می‌شد، لایحه بودجه وارد مسیر یک-دوازدهم یا دو-دوازدهم می‌شد که در شرایط کنونی به نفع و مصلحت کشور نبود چرا که همه تلاش ما تصویب بودجه در اسفندماه بود تا کشور در سال جدید بلاتکلیف نماند.

 

دولت لغو ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ را به درستی اجرا نکرده است

ثانیاً موضوع واردات خودروهای با عمر کمتر از پنج سال پیشنهاد و مصوبه کمیسیون تلفیق بود که در صحن مجلس نیز تصویب شد و چنین چیزی در لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیش‌بینی نشده بود لذا جوسازی رسانه‌های دولت مبنی بر اینکه «مجلس بند واردات خودروهای کارکرده را حذف کرد یا با واردات خودروهای کارکرده مخالفت کرد» از اساس اشتباه است، ثالثاً کار بزرگ مجلس در موضوع خودرو لغو ممنوعیت واردات آن در سال ۱۴۰۰ بود که متاسفانه دولت با تفسیرهای نجومی آن را به درستی اجرا نکرده است.

تاکید بر لزوم رسیدگی به روستاهای کم جمعیت

صبح روز چهارشنبه (نهم فروردین) در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان شرکت و بر لزوم رسیدگی به روستاهای کم‌جمعیت تاکید کردم. همچنین از نگرانی‌هایم در مورد بی‌آبی در تابستان گفتم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تماس گرفت و در مورد بودجه ساخت مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ صحبت کردیم، قرار شد که در مورد میزان آن در جداول بودجه با دولت و مجلس چانه‌زنی‌ کنیم.

بعد از ظهر در مراسم انس با قرآن از خدمات و مجاهدت‌های قرآنی استاد حبیب‌الله سعادت تجلیل شد.

شرکت در همایش خلیفه شناسی

صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه (دهم فروردین) در دفتر با تعدادی از مردم و مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. عصر جلسه‌ای در سپاه با موضوع مسکن داشتم. شب به روستای کهن خلیفه رفتم و در همایش خلیفه‌شناسی شرکت کردم، مورخان و کارشناسان اطلاعات جالبی از قدمت و تاریخ منطقه شبانکاره و روستای خلیفه ارائه کردند. همچنین بزرگان روستا مشکلات آن را مطرح کردند.

با مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد وضعیت پروژه‌های ورزشی شهرستان و با مدیرعامل آبفا در مورد پروژه‌های آب گفتگو کردم.

روز جمعه (۱۱ فروردین) در دفتر با تعدادی از مدیران ملاقات داشتم، ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم، پس از نماز پاسخگوی مراجعات و سئوالات مردم بودم.

دیدار با تعدادی از خانواده های معظم شهدا

بعد از ظهر به کلمه رفتم و در یادواره شهدای بخش بوشکان شرکت کردم، وسط برنامه باران شدید آمد اما بانیان خوشفکر برنامه بلافاصله با آماده‌سازی مسجد ادامه برنامه را در آنجا برگزار کردند. با تعدادی از خانواده‌های شهدای بخش ملاقات داشتم.

شب دقایقی به تماشای فینال مسابقات فوتسال جام رمضان در روستای بزرگ طلحه نشستم، شور و نشاط و استقبال جوانان وجدآور بود.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: