امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=15807

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 23 تا ۲9 اردیبهشت ۱۴۰۲)؛

بازدید از مناطق مختلف دشتستان/ سد دالکی سال آینده آبگیری می‌شود/ دادگاه ارم راه‌اندازی خواهد شد/ سفر معاون وزیر صنعت به دشتستان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از بازدید از مناطق مختلف دشتستان، سد دالکی سال آینده آبگیری می‌شود، دادگاه ارم راه‌اندازی خواهد شد و سفر معاون وزیر صنعت به دشتستان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 23 تا ۲9 اردیبهشت ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” این هفته مجلس تعطیل بود و همه وقت بنده در دشتستان گذشت.

روز شنبه (۲۳ اردیبهشت) تا آخر شب در دفتر با جمعی از مدیران و مردم ملاقات داشتم. با جهاد کشاورزی، استانداری، محیط زیست و امور مالیاتی در ارتباط با مسائل و مشکلات مردم تماس داشتم.

صبح تا ظهر روز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) به حوزه‌های علمیه چهارده معصوم و حضرت رقیه (س) برازجان رفتم و در جمع طلاب این مراکز پاسخگوی سئوالات ایشان بودم. ظهر با مدیر یکی از گروه‌های جهادی اولویت‌های فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در دشتستان را بررسی کردیم.

بعد از ظهر به شبانکاره رفتم و در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم سپس در مراسم تجلیل از امدادگران هلال احمر و نیز کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات هلال احمر در روستای خلیفه شرکت کردم.

شب راهی سعدآباد شدم و در دفتر سعدآباد با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. آخرین وضعیت برخی پروژه‌های دشتستان را از راهداری، راه، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای و آبفا پیگیری کردم.

روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) مسائل شهرستان دشتستان را در مرکز استان و در جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری کردم، اگر برخی دست‌اندازهای اداری نبود و برخی مدیران اجرایی همت و اراده بیشتری می‌داشتند امروز جلوتر و بسیار جلوتر از وضع فعلی بودیم و بخشی از مشکلات‌مان حل شده بود.

تعدادی مراجعه‌کننده داشتم که اصرار به ملاقات فوری داشتند، ناچار شدم که بعد از نماز ظهر در یکی از مساجد بوشهر با ایشان وعده بگذارم.

بعد از ظهر مهمان نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان بودم، تلاش کردم به سئوالات و دغدغه‌های ایشان پاسخ دهم، تحلیلی از وضع فعلی استان ارائه و تاکید کردم که اگر تغییر به نفع مردم ایجاد نشود ناگزیر هستیم که همه آنچه هست را با مردم در میان بگذاریم، سکوت ما به معنای مماشات نیست صرفاً برای حفظ آرامش جامعه و به امید تغییر ریل است اما اگر کاری صورت نگیرد مردم را در جریان جزئیات می‌گذاریم.

در گفتگو با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشکلات برخی مراکز بهداشتی دشتستان را پیگیری کردم.

روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) به روستای بزرگ دهقاید رفتم و در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری شرکت کردم.

پس از مراسم در گعده‌ای دوستانه با جوانان مومن و انقلابی روستا مسائل و مشکلات دهقاید را بررسی کردیم، در رأس مطالبات شهر شدن دهقاید بود.

بعد از ظهر پس از جلسه با تعدادی از نخبگان شهرستان به محل تمرین ورزشکاران معلول شهرستان رفتم و شنونده گلایه‌ها و مطالبات ایشان بودم، احساس کردم که مظلوم واقع شده اند، افتخارات بزرگی در سطح جهانی آفریده‌اند اما مورد بی‌توجهی واقع شده اند، قول دادم که از حقوق ایشان دفاع کنم.

راهکار حل بسیاری از مشکلات توجه به حوزه فرهنگ است

عصر به نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رفتم و در جمع صمیمی این فرزندان مومن و انقلابی دشتستان از دغدغه‌ها و مسائل ایشان مطلع شدم، تاکید کردم که فرهنگ همچنان مظلوم است و راهکار حل بسیاری از مشکلات در شرایط جنگ فرهنگی فعلی توجه به حوزه فرهنگ است.

شب به روستای چاه‌خانی رفتم و در جمع اهالی روستا مسائل و مشکلات آنجا بررسی شد، جلسه مشابهی نیز با امام جمعه و شورای دالکی داشتم.

صبح روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت) به بخش بوشکان رفتم و در دفتر کلمه با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مدیران ملاقات کردم، در ادامه از مدارس ساره و شهید اسدی طلحه بازدید کردم، جمعی از فرزندان خوش‌فکر و خلاق این دیار با اراده جهادی مدرسه ای در تراز بالا طراحی کرده‌اند.

رییس کل دادگستری استان خبر داد که موضوع اسناد زمین‌های آبپخش پیشرفت زیادی کرده و اظهار امیدواری کردند که ان‌شاءالله در آینده نزدیک خبرهای خوبی برسد، گفتگوی مشابهی نیز با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشتم و ایشان نیز در این زمینه اعلام همراهی کردند.

دادگاه ارم راه‌اندازی خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان همچنین خبر داد که در حال پیگیری اخذ مجوز دادگاه بخش ارم است و در صورت موافقت رئیس قوه قضائیه امسال راه‌اندازی خواهد شد. خواسته دیرینه مردم بخش ارم راه‌اندازی دادگاه در این بخش پهناور بوده تا امورات قضایی مردم در همین بخش انجام گیرد.

بعد از ظهر در دفتر برازجان میزبان معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بودم، او به نمایندگی از سرپرست وزارتخانه برای پیگیری دغدغه های نمایندگان استان آمده بود، ابتدا در جلسه‌ای عمده مسائل و مشکلات دشتستان از جمله وضعیت فاز دوم شهرک صنعتی برازجان و احداث نواحی جدید صنعتی، فروش خرما و رونق صنایع وابسته به آن و نیز تسهیلات مورد نیاز برای تولیدکنندگان شهرستان را بررسی کردیم سپس در نشست با جمعی از کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستان مشکلات ایشان بررسی شد.

شب جلسه‌ای با نمایندگان فرهنگیان و معلمان دشتستان با موضوع تحقق مطالبات ایشان داشتم، برنامه‌ریزی کردیم که از مسیرهای قانونی مسائل ایشان را پیگیری کنیم.

در تماس با معاونان وزرای آموزش و پرورش، نیرو و جهاد برای پیگیری مسائل شهرستان در هفته آینده هماهنگی کردم. از آبفا پروژه‌های آب شهرستان را پیگیری کردم.

بازدید از پروژه بزرگ سد مخزنی دالکی

روز پنجشنبه (۲۸ اردیبهشت) به همراه جمعی از کشاورزان و اعضای شوراها از پروژه بزرگ سد مخزنی دالکی بازدید کردیم و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه قرار گرفتیم. این پروژه مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان و استان است و طی سالیان اخیر علیرغم مشکلات مالی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

از ابتدای دوره خدمتم در مجلس همواره پیگیر ساخت سد دالکی بوده‌ام و با دعوت از مدیران عالی و ارشد کشور برای بازدید از پروژه و نیز پیگیری های متعدد از وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه، قرارگاه خاتم و… تلاش کرده‌ام که پروژه با سرعت به پیش برود و طبق زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد، اکنون مدیران پروژه قول داده‌اند که در سال آینده آبگیری شود.

پس از بازدید در جلسه ای با کارفرما و پیمانکار سد مسائل و مشکلات آنها را بررسی و از برق منطقه‌ای فارس، شرکت سیمان و هلدینگ غدیر و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیگیری کردیم.

عصر در برازجان جلساتی با مدیران در مورد مشکلات شهرستان داشتم. شب دستور کار هفته آینده مجلس و کمیسیون ها را مطالعه کردم.

ابتدای صبح روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) به بخش ارم رفتم و به همراه فرماندار راهی روستای دورافتاده و محروم سوک شدیم، مدت‌ها بود که قول داده بودیم که از این منطقه محروم اما پرظرفیت بازدید کنیم. سوک راه ندارد، آب ندارد، برق ندارد، امکانات ارتباطی ندارد و… در حالی که قطب کشاورزی و دامداری بخش ارم است و ظرفیت های زیادی دارد.

شنونده مشکلات اهالی بودیم و به همراه فرماندار برنامه‌ریزی و تقسیم کار کردیم که برای کاهش مشکلات آنجا تلاش کنیم.

عصر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله ساکنان مناطق محروم حاشیه برازجان که گرفتار زمین‌خواران شده‌اند و امروز بدون سرپناه شده‌اند بودم، مشکل ایشان را از مدیران دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم. شب مهمان نشست شورای وحدت نیروهای انقلابی دشتستان در حسینیه شهید اسدی بودم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: