امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16520

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 11تا 17 شهریور ۱۴۰۲)؛

بازدید از مناطق مختلف دشتستان/ دانشگاه فرهنگیان برازجان راه‌اندازی می‌شود/ بررسی و پیگیری مسائل خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از بازدید از مناطق مختلف دشتستان، دانشگاه فرهنگیان برازجان راه‌اندازی می‌شود و بررسی و پیگیری مسائل خرما خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 11 تا 17 شهریور ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۱ شهریور) عمدتاً به پیگیری برخی امور دشتستان گذشت، با تعدادی از اعضای شوراها تماس داشتم و مطالبات ایشان را از دستگاه‌های مختلف پیگیری کردم. مسائل برخی تولیدکنندگان را نیز از بانک‌ها دنبال کردم.

در مورد موضوع فروش و قیمت خرما تماس‌های زیادی با وزارت جهاد کشاورزی و نیز سازمان توسعه تجارت داشتم، قول می‌دهند اما اتفاقی نمی‌افتد!

روز یکشنبه (۱۲ شهریور) در دفتر برازجان با تعدادی از مردم و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. تا اواخر شب طول کشید. با وزیر جهاد کشاورزی در مورد وضعیت خرما تماس گرفتم، گفت که به تعدادی از مدیران خود دستور داده که جهت بررسی میدانی مسئله به استان بیایند.

با معاون دانشگاه فرهنگیان کشور و نیز رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و فرماندار جهت راه‌اندازی این دانشگاه در دشتستان و حل مشکلات آن تماس داشتم و هماهنگی کردیم.

با وزارت دفاع در مورد مسئولیت اجتماعی سیمان دشتستان و با وزارت ارشاد در مورد حمایت از فرهنگ و هنر شهرستان تماس داشتم.

روز دوشنبه (۱۳ شهریور) در دفتر با تعدادی از هنرمندان، مدیران و نخبگان جلساتی داشتم و در مورد مسائل و مشکلات کشور، استان و شهرستان همفکری کردیم. یک موضوع مهم بخشی از این جلسات برنامه هفتم توسعه بود.

با مدیران وزارت اقتصاد، وزارت نیرو، آبفا، استانداری و… در مورد مسائل مردم تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۱۴ شهریور) در محل راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران استان و شهرستان تشکیل دادیم و جهت راه‌اندازی نهایی این مرکز مهم آموزشی هماهنگی شد.

حدود سه سال است که پیگیر راه‌اندازی و بازفعالیت این دانشگاه در دشتستان هستم، سال گذشته اگرچه همه چیز نهایی شده بود و شهرستان آماده راه‌اندازی آن بود اما به یکباره با تصمیمی نپخته لغو شد، امسال شرایط بهتر از گذشته مهیاست و ان‌شاءالله در مهرماه دانشجو می‌پذیرد.

با اینکه مخالف دانشگاه های آپارتمانی و پول‌محور هستم اما دانشگاه فرهنگیان اولاً معلمان آینده کشورمان را تربیت می‌کند، ثانیاً همه دانشجویان آن بورسیه هستند و وارد بازار کار می‌شوند و ثالثاً دانشگاه معتبری است.

موضوع تامین مالی پروژه پل درودگاه را از سازمان برنامه و بودجه و موضوع راه‌اندازی مدرسه متوسطه در شهر بوشکان را از آموزش و پرورش پیگیری کردم.

روز چهارشنبه (۱۵ شهریور) در تعدادی از مراسم های اربعین حسینی شرکت کردم. عصر پیشنهادهای رسیده در مورد برنامه هفتم توسعه را مرور کردم.

روز پنجشنبه (۱۶ شهریور) در جلسه با فعالان حوزه خرما مسائل آن و راهکارهای برون‌رفت از وضعیت موجود را بررسی کردیم.

با رئیس سازمان توسعه تجارت جهت عملیاتی کردن مصوبه تهاتر خرما و با مدیران بانکی در مورد پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان استان گفتگو کردم.

اول صبح روز جمعه (۱۷ شهریور) به سعدآباد و در دفتر با تعدادی از مردم ملاقات کردم. سپس به شبانکاره رفتم و در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

موضوع مشکلات بی‌آبی تعدادی از روستاهای سعدآباد و شبانکاره را از آبفا پیگیری کردم. همچنان در تماس با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت با موضوع خرما هستم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: