امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=3797

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 2 تا 8 مهر ماه ۱۴۰۱)؛

بازدید از روستاها و مدارس محروم/ افتتاح سالن ورزشی در وحدتیه/ محکومیت اغتشاشات/ پیگیری پروژه‌های راه دشتستان/ واحدهایی که بانک‌ها تعطیل کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از بازدید از روستاها و مدارس محروم، افتتاح سالن ورزشی در وحدتیه، محکومیت اغتشاشات، پیگیری پروژه‌های راه دشتستان و واحدهایی که بانک‌ها تعطیل کردند، خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲ تا ۸ مهر ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: این هفته همه وقت بنده در دشتستان گذشت. صبح شنبه (دوم مهر) ابتدا در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان دخترانه کاردانش برازجان شرکت کردم. سپس عازم سعدآباد شدم و در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شهید بهشتی شهر سعدآباد شرکت کردم. به دانش‌آموزان توصیه کردم که آثار دوران پرافتخار دفاع مقدس از جمله خاطرات رزمندگان اسلام را مطالعه کنند.

ظهر در دفتر جلسه‌ای داشتم و عصر در وحدتیه میزبان معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش بودیم و با حضور وی سالن ورزشی دانش‌آموزی وحدتیه افتتاح شد. در مراسم افتتاح از کمبود شدید فضاهای آموزشی در دشتستان و ضایع شدن حق دشتستان در بوروکراسی اداری گفتم.

عصر به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدارس دخترانه مکتب‌الزهرا و پسرانه ابن‌سینا در محله محروم علی‌آباد برازجان بازدید کردیم. هر دو مدرسه در یک ساختمان هستند. در این گرما کولرهای کلاس‌های دانش‌آموزان کار نمی‌کرد. چه انتظاری از دانش‌آموزی که حتی برایش کولر هم نتوانسته‌ایم فراهم کنیم، داریم؟!

با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد فساد بزرگ در یکی از پتروشیمی‌ها صحبت کردم، خود ایشان هم در جریان بود و دغدغه داشت و قول پیگیری داد. در مورد خوابگاه دانش‌آموزان با فرماندار گناوه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد رایزنی کردم، قرار شد که با همکاری یکدیگر حل کنند. با معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد مسائل مدارس غیردولتی در دشتستان تماس داشتم.

شب آخرین وضعیت امنیتی استان و شهرستان را بررسی کردم، الحمدلله با هوشیاری مردم و مجاهدت عوامل انتظامی، امنیتی، قضایی و نیز سپاه و بسیج، استان در امنیت کامل است.

روز یکشنبه (سوم مهر) و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) از دانشگاه قرآنی روستای ممتاز نظرآقا بازدید کردیم. مجموعه‌ای معنوی و بابرنامه که در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در زمینه‌های قرائت، حفظ، تفسیر، ترجمه و… برای سطوح مختلف سنی از کودکان تا کهنسالان برنامه‌ریزی کرده و الحمدلله خروجی‌های موفقی داشته است.

عصر به همراه مردم مومن و انقلابی برازجان و دشتستان در راهپیمایی مردمی در محکومیت اغتشاشات اخیر شرکت کردم. حضور جمعیت در آن هوای گرم خیره‌کننده‌ بود. در جمع راهپیمایان ضمن جدا کردن صف معترضان از آشوبگران و تصریح بر لزوم برخورد قاطع با اغتشاشگران، تاکید کردم که در حوادث اخیر نظام اسلامی مظلوم واقع شد. نظامی که همواره و از ابتدای انقلاب تا کنون حامی مظلومان و مستضعفان بوده، اکنون به غلط متهم به ظلم شده است و وظیفه همه بخصوص خواص است که از حق و حقیقت دفاع و روشنگری کنند.

روز دوشنبه (چهارم مهر) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و نیز نخبگان از جمله اعضای شوراهای نظرآقا، عیسوند و تلخاب ملاقات داشتم. موضوع قیمت بالای زمین در روستای طلحه را از بنیاد مسکن پیگیری کردم. با آب منطقه‌ای در مورد آبیاری نخیلات بخش سعدآباد و با آموزش و پرورش استان در مورد احیای مدرسه عیسوند صحبت کردم.

در طول روز تعدادی پیامک و تماس تهدیدآمیز و موهن از ضدانقلاب آمد، با خود گفتم معلوم است که بدجوری قافیه را باخته‌اند که رو به فحاشی آورده‌اند. بعد از ظهر از یک گلخانه در اطراف برازجان بازدید کردم، پروژه‌ای ده هزار متری که با اشکال‌تراشی بانک‌ها متوقف مانده است، پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی آن داشتم. عصر تا شب از موکب‌های مسیر پیاده‌روی ولایت در جاده بنداروز به نی‌نیزک بازدید کردم، پیرامون برخی مسائل مراسم با فرماندار و شهردار برازجان تماس گرفتم.

پس از بازدید به روستای بشیرآباد رفتم و در مراسم یادواره شهدای این روستا که با سخنرانی گرم و انقلابی سردار سرتیپ رزمجو همراه بود، شرکت کردم. آخر شب به همراه امام جمعه سعدآباد از موکب‌های مسیر پیاده‌روی این شهر (از مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای سعدآباد) بازدید کردیم.

صبح روز سه‌شنبه (پنجم مهر) و در سالروز شهادت امام رضا (ع) توفیق شد تا به همراه مردم برازجان در مراسم باشکوه پیاده‌روی ولایت از شهر برازجان و روستای بنداروز تا امامزاده ابراهیم شرکت کنم. بعد از ظهر از یک واحد بزرگ بسته‌بندی خرما در اطراف برازجان بازدید کردم، آنجا هم به همت! بانک‌ها تعطیل شده است.

راهکارهای پیشنهادی برای احیای آن را بررسی کردیم. سپس به درودگاه رفتم و برای دقایقی مراسم تعزیه هیات حضرت ابوالفضل (ع) روستا را تماشا کردم، معنوی و اثرگذار بود. از آنجا به روستای چاهدول از توابع بخش شبانکاره رفتم و از یک واحد بسته‌بندی در حال ساخت بازدید کردیم. سپس به شبانکاره آمدم و در دفتر با تعدادی از مردم، شوراها، مسئولان و مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد وضعیت مدارس دشتستان تماس داشتم.

روز چهارشنبه (ششم مهر) در دفتر برازجان با تعدادی از سرمایه‌گذاران ملاقات داشتم، معمولاً سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در شهرستان و استان می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که شرایط را برایشان فراهم کنیم. امروز شرایط دشتستان برای سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه صنایع کشاورزی (صنایع نگهداری، بسته‌بندی، فرآوری، تبدیلی و…) فراهم و شهرستان پذیرای سرمایه‌گذاران است.

ظهر عازم بخش ارم شدیم و از روستاهای پرجونک و چهوک بازدید کردیم، انصافاً محروم‌ترین روستاهای دشتستان و حتی استان در بخش ارم قرار دارند که بعضاً از امکانات اولیه همچون آب و راه هم برخوردار نیستند.

هر دو روستای بازدیدشده از مشکل بی‌آبی رنج می‌برند، در تماس با مسئولان مربوطه پیگیری کردم. شب به بوشکان رفتم و در مسجد بزرگ این شهر با مردم ملاقات کردم. تاکید کردم که در میان انبوه مسائل بخش بوشکان، اولویت باید ایجاد زیرساخت‌های لازم بویژه راه باشد.

بعد از مراسم، با تعدادی از مردم ملاقات چهره به چهره داشتم. با مدیران اورژانس، منابع طبیعی و منطقه ویژه در ارتباط با مسائل استان و شهرستان تماس داشتم. در تماس با مدیرکل راهداری استان عمده پروژه‌های این دستگاه در شهرستان از جمله راه‌های «سعدآباد – وحدتیه»، «کلل – آبپخش» و باغتاج و نیز پل درودگاه را مرور کردیم.

روز پنجشنبه (هفتم مهر) از صبح تا بعد از ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مدیران ملاقات داشتم. با مدیران صمت، ثبت و بانک در مورد برخی مشکلات مردم تماس داشتم.

صبح جمعه (هشتم مهر) در جلسه هم‌اندیشی تشکیل قرارگاه فرهنگی مردمی شهر برازجان شرکت کرده و از نظرات ارزشمند فعالان فرهنگی شهر بهره‌مند شدم. ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم و بعد از ظهر با نمایندگان بنیاد برکت که در بخش محروم بوشکان فعال شده‌اند ملاقات کردم، الحمدلله کارهای ماندگاری در موضوع سند پیشرفت منطقه انجام داده‌اند. شب عازم تهران شدم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: