امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16856

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 14 تا 20 بهمن ۱۴۰۲)؛

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مهم در دشتستان/ آعاز عملیات اجرایی لایروبی کانال های زهکشی در سعدآباد، راه‌های گلدشت و پرجونک در شبانکاره و ارم/ فساد در برخی مجموعه های اقتصادی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مهم در دشتستان، آعاز عملیات اجرایی لایروبی کانال های زهکشی در سعدآباد، راه‌های گلدشت و پرجونک در شبانکاره و ارم و فساد در برخی مجموعه های اقتصادی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 14 تا 20 بهمن ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: اول صبح روز شنبه (۱۴ بهمن) به بخش ارم رفتم و به همراه فرماندار و مسئولان شهرستان و اعضای شوراها در شهر تنگ ارم و روستاهای چهوک، دهرود و پرجونک تعدادی از پروژه‌ها افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که شاخص‌ترین آن افتتاح خانه بهداشت عشایری چهوک و راه پرجونک به تنگ ارم بود.

عصر با تعدادی از فرهنگیان جلسه داشتم و شنونده مطالبات و دغدغه‌های ایشان بودم. با مدیران صمت در مورد حمایت از تولیدکنندگان و با آب منطقه‌ای در مورد آغاز عملیات اجرایی سد دهرود گفتگو کردم.

صبح یکشنبه (۱۵ بهمن) در روستای زیارت، چمن بزرگ این روستا افتتاح شد، بعد از ظهر پروژه‌های شهرداری برازجان و پل جاده سلامت شهر برازجان افتتاح شد. ساخت این پل ضروری سه سال قبل و پس از وقوع سیل ویرانگر سال ۹۹ با کمک بنیاد مسکن شروع شد و امروز به افتتاح رسید، لازم است که از زحمات مدیران بنیاد مسکن کشور، استان و شهرستان تشکر کنم.

با رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل ثبت اسناد و رئیس دیوان محاسبات در مورد صدور اسناد املاک و اراضی مردم گفتگو و هماهنگی کردم، با مدیران منابع طبیعی، بانک مرکزی، سازمان انرژی اتمی و سازمان برنامه در مورد مشکلات مردم و شهرستان تماس داشتم.

روز دوشنبه (۱۶ بهمن) به بخش شبانکاره رفتیم و به همراه جمعی از مسئولان در روستاهای لایپه و سپس گلدشت تعدادی از پروژه‌ها از جمله راه شبانکاره به گلدشت افتتاح شد، این راه در ابتدای امسال با دستور رئیس سازمان راهداری در دستور کار قرار گرفت و الحمدلله بخشی از آن امروز به بهره‌برداری رسید.

شب در محله آبرسانی برازجان با تعدادی از اهالی در مورد تکمیل شبکه برق‌رسانی به این محله محروم جلسه داشتم، برخی قوانین معیوب یا ناقص باعث ایجاد مشکل و نارضایتی‌ در مردم شده است. با رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در مورد رفع اختلاف مرتع‌داران بوشهر و فارس و با مدیران نفت در مورد مطالبات مردم وحدتیه گفتگو کردم.

روز سه‌شنبه (۱۷ بهمن) در بخش آبپخش و روستای چهاربرج تعدادی از پروژه‌ها افتتاح یا کلنگ‌زنی شد. بعد از ظهر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مردم ملاقات داشتم. شب استاندار تماس گرفت و خبر داد که وزیر علوم مهمان استان است، با وزیر در مورد برخی مسائل شهرستان از جمله ادامه فعالیت دانشگاه پيام نور شبانکاره و رفع مشکلات آن گفتگو کردم، قول مساعدت داد. با مدیرکل بنیاد مسکن در مورد مطالبات و مشکلات تعدادی از روستاها گفتگو کردم.

روز چهارشنبه (۱۸ بهمن) به بخش سعدآباد رفتیم. ابتدا انتظار دیرینه مردم و کشاورزان بخش سعدآباد یعنی پروژه لایروبی کانال‌های زهکشی آغاز بکار کرد و عملیات اجرایی آن شروع شد. خوشحالم که بالاخره این اقدام مهم به اجرا رسید، بخشی از بودجه آن از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تامین خواهد شد.

برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی دیگری هم در روستای نظرآقا و شهر سعدآباد افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از جمله آن افتتاح تعدادی از مدارس بود، وضعیت ساختمانی مدارس در عموم مناطق دشتستان نامطلوب است اما بخش و شهر سعدآباد وضعیت بدتری دارد و این فاصله باید جبران شود که برنامه‌ریزی‌هایی برای آن صورت گرفته است. بعد از ظهر از نمایشگاه تولیدات مشاغل خانگی در برازجان بازدید کردم. شب در مراسم عید مبعث شرکت کردم.

روز پنجشنبه (۱۹ بهمن) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. با وزیر آموزش و پرورش در مورد فساد در زیرمجموعه های اقتصادی وزارتخانه گفتگو کردم، شنیدن برخی اخبار متقن موجب تحیر می‌شود، تاکید کردم که اگر برخورد نکنند از ابزارهای قانونی برای برخورد با متخلفان و مجرمان استفاده می‌کنم. با رئیس سازمان تامین اجتماعی در مورد تکمیل و توسعه بیمارستان مهر برازجان تماس داشتم. با مدیران استانداری، راه، جهاد، ارشاد، سازمان برنامه، وزارت اقتصاد، سازمان مالیاتی، نوسازی مدارس و منابع طبیعی در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز جمعه (۲۰ بهمن) در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان از جمله جمعی از جوانان مطالبه‌گر انقلابی ملاقات کردم. قبل از ظهر به روستای بهر رفتم و در اختتامیه مسابقات بدن‌سازی شرکت کردم. با معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مورد سفر ایشان به استان و بازدید از دشتستان و با استاندار در این مورد گفتگو و هماهنگی کردم. دشتستان آماده اجرای طرح‌های بزرگ از جمله احداث راه نمازگاه – ارم – بوشکان و سد دهرود است.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: