امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=11456

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲)؛

افتتاح دادگاه بخش بوشکان/ ممنوعیت صادرات صیفی‌جات لغو شد/ آخرین وضعیت پروژه‌های دشتستان/ بازدید از فعالیت‌های گروه‌های جهادی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از افتتاح دادگاه بخش بوشکان، ممنوعیت صادرات صیفی‌جات لغو شد، آخرین وضعیت پروژه‌های دشتستان و بازدید از فعالیت‌های گروه‌های جهادی خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۷ اسفند۱۴۰۱ تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: سلام، سال نو را خدمت همه شما تبریک عرض می‌کنم، ان‌شاءالله که سال پرخیروبرکتی در پیش داشته باشید، امیدوارم امسال سال شکوفایی و حل مشکلات اساسی کشور و مردم باشد.

شرکت در مراسم افتتاح دادگاه بخش بوشکان

این هفته از پارسال تا امسال طول کشید! صبح روز شنبه (۲۷ اسفند) به منظور افتتاح طرح توسعه و بهسازی مرکز جامع سلامت وحدتیه به این شهر رفتم. بلافاصله پس از مراسم عازم کلمه شدم و در مراسم افتتاح دادگاه بخش بوشکان شرکت کردم،

درخواست دیرینه مردم توسط رئیس کل و همکاران قضائی جامه عمل پوشانده شد، در مراسم افتتاح ضمن تشکر، از دوستان خواستم که برای استقرار دادگاه بخش ارم هم مساعدت کنند. پس از مراسم در دفتر کلمه با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم و سپس عازم بخش ارم شدم و در دفتر تنگ ارم با جمعی از مردم ملاقات کردم.

گفت وگو با معاون نیروی انتظامی کشور درباره عبور و مرور خودروهای حمل خرما

موضوع برق، قطع اینترنت و آنتن تلفن همراه ارم را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم. شب به سعدآباد رسیدم و تا اواخر شب در دفتر این شهر نیز ملاقات مردمی داشتم. خبر رسید که فراجا عبور و مرور خودروهای سنگین را تا آخر تعطیلات نوروز ممنوع کرده و این موجب شده تا تولیدکنندگان نتوانند در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان خرما را به نقاط مختلف کشور برسانند.

در گفتگو با معاون نیروی انتظامی کشور از ایشان خواستم که خرما را از ممنوعیت اخیر مستثنی کنند، توضیح دادم که هم‌اکنون زمان اوج فروش و مصرف خرما در داخل کشور است و اگر خرما در انبارها بماند معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

با بنیاد مسکن در مورد طرح‌های توسعه ای روستای طلحه و با نوسازی مدارس در مورد تجهیز مدارس دشتستان صحبت کردم. در گفتگو با مدیرکل راهداری آخرین وضعیت پروژه‌های دشتستان از جمله راه گیسکان، سعدآباد – نظرآقا – برازجان، سعدآباد – وحدتیه، آبپخش – حله و درودگاه- جتوط را بررسی کردیم.

روز یکشنبه (۲۸ اسفند) از ابتدای صبح تا پاسی از شب در دفتر برازجان ملاقات مردمی و نیز ملاقات با برخی مدیران داشتم. روز آخر اداری سال بود و آخرین وضعیت پروژه‌ها و مطالبات مردم را از دستگاه‌های مختلف پیگیری کردم.

رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی درباره الگوی کشت کشاورزان شبانکاره

با وزیر جهاد کشاورزی در مورد موضوع الگوی کشت کشاورزان شبانکاره صحبت کردم، آقای وزیر دستور داده که محصولات آن بخشی از کشاورزان که پیش از اعلام الگوی کشت شروع به کاشت کرده‌اند مستثنی شوند و بدون عوارض بتوانند صادرات کنند، باید تا پایان سال به سازمان توسعه تجارت و گمرک ابلاغ شود، از وزیر خواستم که پیگیری کند تا پیش از پایان سال ابلاغ شود، آخر وقت خبر دادند که انجام گرفته است.

پیگیری مجوز بیمارستان شبانکاره

دبیر کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت تماس گرفت و توضیحاتی درباره مجوز بیمارستان شبانکاره داد، از دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست کردم که کمک کنند تا هرچه سریع‌تر مجوز صادر شود.

آخرین وضعیت آب گیسکان و سعدآباد را در گفتگو با مدیرعامل آبفای استان که به‌تازگی از باغتاج برگشته بود جویا شدم، نگران مشکل آب در تابستان در بخش سعدآباد هستیم، قرار شد که چاه آب گیسکان احداث شود و پمپ انتقال آب به روستاهای سعدآباد نیز تقویت شود.

انتقاد از وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه بودجه درباره تاخیر در واریز حقوق فرهنگیان

روزهای دوشنبه (۲۹ اسفند ۱۴۰۱) و سه‌شنبه (اول فروردین ۱۴۰۲) به بازدیدهای عید و یک مسافرت درون استانی گذشت، در عین حال پیگیر برخی مسائل و مشکلات بودم، در گفتگو با مدیران وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه از تاخیر اخیر در واریز حقوق فرهنگیان انتقاد کردم، گفتند که در حال حل مشکل پیش‌آمده میان دو دستگاه هستند.

ممنوعیت صادرات صیفی‌جات لغو شد

خبر دادند که مشکل تعرفه صادرات صیفی‌جات حل شده و به گمرک ابلاغ شده است، تشکر کردم. با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد تامین ارزاق ضروری مردم دشتستان گفتگو کردم.

در گفتگو با مدیران ارتباطات درخواست کردم که مشکل قطع اینترنت بخش ارم را حل کنند.

بازدید از فعالیت‌های گروه‌های جهادی

روز چهارشنبه (دوم فروردین) به روستای رونی در انتهای بخش ارم رفتم و از فعالیت‌های گروه جهادی افسران ولایت بازدید کردم، تعدادی جوان در بهترین روزهای سال خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند و به این روستای محروم آمده‌اند تا به حل مشکلات مردم کمک کنند، همه از خود مایه گذاشته اند تا کاری برای خانواده‌های محروم انجام دهند، در حوزه عمرانی، درمانی، آموزشی، اشتغال، فرهنگی و… کارهای موثری انجام داده بودند.

نشستی هم با اهالی روستا داشتم و مشکلات ایشان از جمله راه، آب، مدرسه و… را بررسی کردیم، قول دادم که مطالبات ایشان را پیگیری کنم.

روز پنجشنبه (سوم فروردین) از برخی پایگاه‌های امدادی و خدماتی که به مناسبت ایام نوروز راه‌اندازی شده‌اند بازدید کردم. بعد از ظهر از محله محروم و مستضعف دامداران در اطراف وحدتیه بازدید کردم و در گفتگو با اهالی آنجا مشکلات ایشان را بررسی و پیگیری کردم. در تماس با مدیران برق، آب و راه درخواست کردم که به مشکلات این بخش رسیدگی کنند.

شرکت در نماز جمعه آبپخش

روز جمعه (چهارم فروردین) در نمازجمعه آبپخش شرکت کردم و پاسخگوی سئوالات و مراجعات مردمی بودم همچنین با تعدادی از مردم ملاقات داشتم.

اتخاذ تصمیمات مهم و انجام کارهای بزرگ کشور با محافظه کاری و روزمره گی به دست نمی آید

در گفتگو با تعدادی از کارشناسان در مورد چگونگی تحقق شعار سال و نقش مجلس در آن همفکری کردیم. کشور نیازمند اراده و عمل برای اتخاذ تصمیمات مهم و انجام کارهای بزرگ است و این با محافظه‌کاری و روزمره‌گی بدست نمی‌آید.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: