امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16891

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 19 تا 25 اسفند۱۴۰۲)؛

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد/ سئوال از وزیر نفت در مورد عدم احداث بیمارستان نفت در استان/ نامه به رئیس‌جمهور/ پیگیری برای سکونت مدیران پروازی در استان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد، سئوال از وزیر نفت در مورد عدم احداث بیمارستان نفت در استان، نامه به رئیس‌جمهور و پیگیری برای سکونت مدیران پروازی در استان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 19 تا 25 اسفند ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (۱۹ اسفند) به همراه تعدادی از نمایندگان جلسه‌ای پیرامون برنامه‌های مجلس در مدت زمان باقی‌مانده داشتیم، بیش از دو ماه تا پایان دوره مجلس فعلی باقی است و نگران هستیم که نتیجه انتخابات انگیزه را از برخی همکاران و مجلس برای اتمام مناسب دوره بگیرد. راهکارها و دستور کارهایی پیشنهاد شد تا این مشکل به وجود نیاید.

بعد از ظهر تا شب در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. در گفتگو با نماینده استان در شورای عالی استان‌ها اهم مسائل و مشکلات استان را بررسی و همفکری کردیم.

صبح روز یکشنبه (۲۰ اسفند) به وزارت علوم رفتم و در جلسه هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس شرکت کردم، برخی مشکلات و کمبودهای دانشگاه بررسی و تصمیم گیری شد. بلافاصله به مجلس آمدم و در جلسه علنی مجلس شرکت کردم. دستور کار جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی هک سایت و سامانه‌های مجلس بود، از بخش‌های مختلف گزارش دادند، آنچه مسلم است اینکه در کشور نیاز به چارچوب و معماری امنیت سایبری داریم که جای آن خالی است. در جلسه دو نکته گفتم اول آنکه چرا بعد از چندین مورد حمله به زیرساخت‌های سایبری کشور از سامانه سوخت گرفته تا بسیاری از سایت‌های مراکز دولتی، باز هم باید شاهد چنین حملاتی باشیم، این نشان می‌دهد که در دفعات پیش آسیب شناسی مناسبی نکرده ایم و لازم است که تجدیدنظر جدی در روند دفاع سایبری از کشور کنیم، نکته دوم اینکه این حملات (که شواهد نشان می‌دهد یک دولت پشت آن است) نیاز به پاسخ دارد، حمله و ضربه دشمن زمانی دفع و خنثی می‌شود که ما برای آن پاسخ داشته باشیم، بهترین پاسخ هم حمله است، در غیر این صورت باز هم باید منتظر هک سایر سامانه‌ها و سایت‌های کشور باشیم. تا شب در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم.

در جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه (۲۱ اسفند) با رای نمایندگان، دولت مجاز شد تا زمان تعیین تکلیف جداول بودجه سال آینده برای وصول منابع و پرداخت اعتبارات به صورت علی‌الحساب اقدام کند.

در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور بررسی و تصویب شد. پیشنهاد کردم که فرمانده فراجا هم بخاطر داشتن مسئولیت مستقیم در امنیت مرزها، صدور گذرنامه، رسیدگی به اتباع خارجی و… عضو شورای عالی ایرانیان باشد که مورد حمایت سایر همکاران قرار گرفت و تصویب شد.

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد

متن استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را که به امضای حدود ۲۰ نماینده رسیده بود تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردم. وضعیت کشاورزی امروز از جمله باقی ماندن بخش زیادی از خرمای دشتستان در انبارها و متضرر شدن کشاورزان بعلاوه بی‌برنامگی وزارت جهاد برای سامان دادن به وضعیت کشاورزی و البته ناامیدی از بهبود وضعیت موجود در کنار وعده‌های پوشالی مسئولان چاره‌ای جز استیضاح به عنوان آخرین ابزار نظارتی پیش روی نمایندگان باقی نگذاشته است.

محورهای این استیضاح عبارت است از: عدم کار کارشناسی در راهبری حوزه کشاورزی، تصمیمات ضد تولید در حوزه بازرگانی وزارت جهاد، نبود مدیریت بیمه محصولات و اراضی کشاورزی و پرداخت خسارت، مدیریت ضعیف در خرید و پرداخت مطالبات گندم‌کاران، نوسان شدید در بازار کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت و لبنیات، نداشتن برنامه در مدیریت آب و مقابله با خشکسالی، بحران سازی در حوزه مدیریت برخی محصولات کشاورزی و ناتوانی در مدیریت قیمت محصولاتی همچون خرما.

سئوال از وزیر نفت در مورد عدم احداث بیمارستان نفت در استان

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در صحن علنی مجلس طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی و تصویب شد. سئوالی را از وزیر نفت در مورد عدم احداث بیمارستان نفت در استان نفتی بوشهر و احداث آن در استانی دیگر مطرح و در سامانه مجلس ثبت کردم تا در اولین فرصت وزیر برای پاسخگویی در مجلس حاضر شود. نمی‌دانم در وزارت نفت چه می‌گذرد اما این میزان از تبعیض شگفت‌انگیز است که در روز روشن چشم بر استانی که اهم سرمایه‌گذاری نفت در آنجاست می‌بندند و امکانات نفت را به استان خود می‌برند، همه ما در مقابل خون شهدا مسئولیم، این انقلاب، انقلاب مستضعفین است اما مستکبران نفتی به شیوه طاغوتی بیت‌المال را تقسیم می‌کنند، این بر خلاف مشی و منش امامین انقلاب است و ما در مقابل طرحی که بر خلاف مصالح و منافع مردم باشد خواهیم ایستاد.

جلسه کوتاهی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در مورد مسائل دشتستان داشتم، قول‌هایی برای لایروبی سازه‌های آبخیزداری و حمایت از طرح‌های تحول نخیلات و آبیاری نوین دادند، تاکید کردم که مردم منتظر اقدام هستند. بعد از ظهر به هلدینگ خلیج فارس رفتم و در مورد سرمایه‌گذاری این هلدینگ در دشتستان گفتگو کردم.

نامه به رئیس‌جمهور
روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) در دفتر مجلس پذیرای تعدادی از نخبگان بودم. چند نامه هم نوشتم؛ نامه اول به رئیس‌جمهور در مورد لزوم احداث بیمارستان نفت در استان بوشهر بود، برای ایشان توضیح دادم که استان بوشهر از شمال تا جنوب میزبان صنايع نفت، گاز و پتروشیمی است و بخش عمده گاز، نفت و پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید و صادر می‌شود لذا حق مردم است که بیمارستان نفت در این استان احداث شود.
پیگیری برای سکونت مدیران پروازی در استان
نامه دوم خطاب به وزرای نفت، دفاع، کار و آموزش و پرورش بود، از ایشان خواستم که اولا مشخص کنند که در زیرمجموعه های ایشان در استان بویژه در حوزه پتروشیمی‌ها چه تعداد مدیر پروازی وجود دارد و ثانیاً مدیران به همراه خانواده‌هایشان مکلف به سکونت در استان بوشهر شوند و چنانچه حاضر به این کار نیستند تعیین تکلیف شوند.
با معاون وزیر نفت و مديرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی در این باره صحبت کردم و قرار شد که او هم ورود کند و موضوع را دنبال کند. نامه‌ای هم به مرکز پژوهش‌های مجلس نوشتم و با توجه به تشکیل مجلس جدید درخواست کردم که اهم مسائل کشور به همراه راهکارهای آن از منظر قوه مقننه استخراج و جمع‌بندی شود.
شب مهمان دبیرخانه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (puic) بودم. در مورد اجلاس آتی اتحادیه، نشست کمیته اجرایی و دستور کارهای آن، موضوع غزه و فلسطین، روابط با عربستان و… گفتگو کردیم. اشاره کردند که از زمان برقراری روابط کشورمان با عربستان سعودی چالش‌های ما در مجامع بین‌المللی کمتر شده است.
صبح پنجشنبه (۲۴ اسفند) عازم بوشهر شدم. آخر هفته عمدتاً به ملاقات مردمی گذشت.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: