امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=16335

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 10 تا 16 تیر ۱۴۰۲)؛

ادامه پیگیری‌ها برای حل مسئله خرما/ بازدید از مناطق دشتستان و بررسی مشکلات روستاها/ راه کلمه برازجان بهسازی می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از ادامه پیگیری‌ها برای حل مسئله خرما، بازدید از مناطق دشتستان و بررسی مشکلات روستاها و راه کلمه برازجان بهسازی می‌شود خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 10 تا 16 تیر ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: روز شنبه (دهم تیر) در دفتر با تعدادی از اعضای شوراها و نیز مردم ملاقات داشتم.

ادامه پیگیری‌ها برای حل مسئله خرما

با وزیر جهاد کشاورزی در مورد تسریع در روند اجرایی شدن موضوع تهاتر خرما تماس گرفتم و درخواست کردم که بر حل مسئله خرما متمرکز شود.

بازدید از مناطق دشتستان و بررسی مشکلات روستاها

صبح روز یکشنبه (۱۱ تیر) عازم بخش ارم شدم. پس از توقفی در روستای رودفاریاب، از روستاهای خیرک و شکرک بازدید کردم و در گفتگو با بزرگان و مسئولان آنجا، مسائل این روستاها را بررسی کردیم. عمده مطالبات در حوزه آب، راه و امکانات ورزشی بود، قول پیگیری دادم.

از شکرک به روستای پشت‌پر رفتم و از مجموعه تولیدی مرغ آمین بازدید کردیم. در ادامه از چند سازه‌ آبخیزداری بخش ارم بازدید شد، نیاز به لایروبی دارند. بعد از ظهر به روستای محروم پرجونک رفتم، آنجا هم آب و راه دو مسئله اصلی بود، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امید داریم که امسال هر دو مسئله مرتفع شود. آخرین روستایی که بازدید شد، دهرود سفلی بود، به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدرسه شبانه روزی این روستا بازدید و نیازمندی‌های آن را بررسی کردیم. در انتها به نمایندگی آموزش و پرورش بخش ارم رفتیم.

صبح روز دوشنبه (۱۲ تیر) عازم بخش بوشکان شدم و در دفتر کلمه با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. سپس از روستاهای طلحه، درنگ و شاه‌پسرمرد بازدید کردیم.

در دهیاری درنگ با تعدادی از اهالی و جوانان روستا ملاقات کردم، تامین آب، لایروبی قنات و آسفالت معابر از مهمترین مطالبات بود. مسئله کهنه و حل‌نشده شاه‌پسرمرد نیز تامین زمین برای ساخت مسکن بود، آنجا هم بی‌آبی شعله می‌کشد. بعد از ظهر ابتدا به روستای خون رفتم، مسئولان و بزرگان روستا بزرگترین مشکل آن را کمبود آب شرب و کشاورزی اعلام کردند و خواستار احداث سد در آنجا بودند.

راه کلمه برازجان بهسازی می‌شود

سپس به شهر بوشکان رفتم و با جمعی از مردم ملاقات چهره به چهره داشتم. در ادامه به روستای امام‌زاده رفتم و در جلسه با سران روستا مسائل آنجا را بررسی کردیم. بعد از امام‌زاده به روستای شلدان رفتم و جلسه مشابهی نیز در آنجا داشتم، توسعه و تعریض راه‌های فراشبند بوشکان و کلمه برازجان، مطالعه و احداث سد تنگ رود از عمده‌ترین مطالبات مردم دهستان بوشکان است، خوشبختانه امسال برای تعریض و بهسازی محور کلمه برازجان برنامه‌ریزی شده است.

آخرین برنامه در بخش بوشکان بررسی مشکلات شهر بوشکان بود، برخی از مشکلات مردم را بصورت تلفنی از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کردم. شب در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بسیج نجف اشرف با موضوع سالروز حقوق بشر آمریکایی سخنرانی داشتم. با مدیران شهرک صنعتی، آب و استانداری در مورد مشکلات مردم تماس داشتم.

روز سه‌شنبه (۱۳ تیر) به آبپخش و شبانکاره رفتم و در دفاتر این شهرها با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. بعد از ظهر در دفتر برازجان پذیرای تعدادی از مدیران و نخبگان بودم. با مدیران آبفا، میراث فرهنگی، صمت، نظام دامپزشکی، وزارت کار، وزارت کشور و دیوان محاسبات در مورد مشکلات شهرستان گفتگو کردم.

روز چهارشنبه (۱۴ تیر) جلساتی در دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان پیرامون برنامه‌ها و پروژه‌های امسال دشتستان داشتم. بعد از ظهر میزبان مدیران هلدینگ خلیج فارس بودم، توضیحاتی در مورد سرمایه‌گذاری در دشتستان دادند، سپس به همراه ایشان از محل احداث مجتمع پتروشیمیایی دشتستان بازدید کردیم، احداث و انجام این پروژه اقتصاد و اشتغال دشتستان را متحول خواهد کرد.

شب در مراسم عید سعید غدیر در آبپخش و شب شعر غدیر در برازجان شرکت کردم. آخر شب بر روی بودجه امسال دشتستان مطالعه کردم.

روز پنجشنبه (۱۵ تیر) ابتدا در مراسم عید غدیر با حضور بازنشستگان در برازجان شرکت کردم، به درخواست ایشان توضیحاتی در مورد وضعیت بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه کردم. سپس به بوشهر رفتم و در تجمع عظیم فعالان کانون‌های مساجد استان شرکت کردم. عصر و شب به شبانکاره و برازجان رفتم.

صبح روز جمعه (۱۶ تیر) در دفتر سعدآباد با تعدادی از مراجعه‌کنندگان بخش سعدآباد ملاقات کردم. مسائل برق آنجا نیز در جلسه‌ای بررسی شد. سپس به روستای بزرگ دهقاید رفتم و در مراسم عید غدیر شرکت کردم. ظهر به نمازجمعه برازجان رفتم، پس از نماز پاسخگوی مراجعات مردمی بودم.

عصر در دفتر ملاقات داشتم و شب در محافل عید غدیر در آبپخش و برازجان حضور یافتم. این هفته بطور مکرر در تماس با مدیران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت، گمرک ایران و مدیران بانکی برای پیگیری و حل مسائل خرما و صادرات آن بودم، امیدوارم که روزهای آینده خبر خوبی داشته باشیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: