امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4109

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 7 تا 13 آبان ماه ۱۴۰۱)؛

احضار وزیر بهداشت به مجلس بخاطر مشکلات درمانی دشتستان/ پیگیری راه نمازگاه از رئیس سازمان برنامه/ انتقاد از وضعیت نگران‌کننده بورس/ پیگیری مشکلات مردم در گفت وگو با وزرای نیرو، اقتصاد و کار/ کارخانه تولید نارضایتی!

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از احضار وزیر بهداشت به مجلس بخاطر مشکلات درمانی دشتستان، پیگیری راه نمازگاه از رئیس سازمان برنامه، انتقاد از وضعیت نگران‌کننده بورس، پیگیری مشکلات مردم در گفت وگو با وزرای نیرو، اقتصاد و کار و کارخانه تولید نارضایتی! خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۷ تا ۱۳ آبان ماه) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: شنبه (هفتم آبان) صبح زود به صداوسیما رفتم، مهمان برنامه «صبح بخیر ایران» با موضوع حوادث تروریستی اخیر بودم. تلاش کردم که ضمن تبیین بیانیه دقیق و مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، ابعاد و شواهد پروژه سوریه‌سازی و تجزیه ایران را تشریح کنم.

در جلسه ای در یکی از دانشگاه های تهران با حضور تعدادی از اساتید ارتباطات راجع به اهمیت و ضرورت توسعه سواد رسانه‌ای بحث مفصلی داشتیم، به نظرم فوریت امروز کشور است. در دفتر به نامه‌های رسیده پاسخ دادم و تا شب با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. تعدادی از اعضای شوراها تماس گرفتند و مشکلات خود را مطرح کردند، در تماس با وزارت ورزش، آموزش و پرورش و تامین اجتماعی مشکلات ایشان را پیگیری کردم.

ابتدای صبح روز یکشنبه (هشتم آبان) به همراه جمعی از نمایندگان در کمیسیون اصل نود جلسه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، دغدغه هایمان را گفتیم. وزیر توضیحات قانع‌کننده‌ای داد. در صحن، لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری تصویب شد.

بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت تروریستی شیراز نوشتیم و به امضای نمایندگان رساندیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه مهمان مجلس بود، با آقای میرکاظمی در مورد راه نمازگاه -ارم- بوشکان و مجوز ماده ۲۳ آن صحبت کردم. مستندات را به وی دادم و قرار شد که پیگیری کند.

در کمیسیون امنیت ملی، معاون وزیر ارتباطات گزارشی امیدبخش از وضعیت و اقبال مردم به پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرد. پیشنهادی راجع به طرح تبدیل مرکز به سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه دادم که مورد تصویب قرار گرفت.

در کمیسیون انرژی موضوع تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را پیگیری کردم، قول دادند که بزودی در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، گویا عده‌ای علاقه ندارند که اجرایی شود.

در دفتر میزبان یکی از سرمایه‌گذاران بودم و برخی مسائل را پیگیری کردم. پس از مغرب به همراه جمعی از همکاران به سازمان امور استخدامی کشور رفتیم و در جلسه با رئیس این سازمان چالش‌های آن را بررسی کردیم.

علاوه بر نظام اداری معیوب و ناکارآمد، یکی از بزرگترین چالش‌های کشور استخدام‌های بی‌ضابطه و نظام ناهماهنگ و غیرعادلانه پرداخت است که همگی نیاز به یک انقلاب اداری دارد.

شب به همراه تعدادی از نمایندگان به وزارت اقتصاد رفتیم. جلسه تا پاسی از شب به درازا کشید. وزیر اقتصاد گزارشی از وضعیت اقتصاد ایران ارائه کرد. از وضعیت نگران‌کننده بورس و عدم اجرای برخی قوانین همچون قانون مالیات بر خانه‌های خالی انتقاد کردم.راجع به مشکلات مردم با آب منطقه‌ای، سازمان بازرسی، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش تماس داشتم.

صبح روز دوشنبه (نهم آبان) به وزارت دفاع رفتم. ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. بعد از ظهر به کمیسیون بهداشت رفتم و سئوالم از وزیر بهداشت درباره روند کند ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان را طرح کردم. در نطقم در کمیسیون ابتدا از کمبود دارو و سرم در داروخانه‌های کشور از جمله استان بوشهر انتقاد کرده و از این موارد به عنوان «کارخانه تولید نارضایتی» یاد کردم.

توصیه کردم که به عنوان یک اولویت و فوریت حل کنند. در ادامه از توزیع ناعادلانه بودجه و امکانات در کشور و بی‌توجهی به دشتستان گلایه کردم و گفتم که حق مردم دشتستان برای داشتن بیمارستان نادیده گرفته شده است و با توجه به جمعیت تحت پوشش شهرستان، ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور ضرورت دارد اما هنوز پس از چند سال فاز اول پروژه تکمیل نشده است. قول دادند که بزودی با تخصیص اعتبار کار را سرعت دهند.

مطلع شدم که کارگاه ساخت سد دالکی مشکل سوخت پیدا کرده است. از پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان و وزارت نیرو پیگیری کردم، شب خبر دادند که حل شده است. در گفت وگو با معاون درمان وزیر بهداشت موضوع مجوز بیمارستان شبانکاره را پیگیری و یادآوری کردم. شب با تعدادی از همکاران راجع به موضوع استیضاح وزیر صمت همفکری کردیم، جمع‌بندی‌مان مخالفت با استیضاح بود.

دستور کار روز سه‌شنبه (دهم آبان) صحن مجلس استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. دلایل استیضاح‌کنندگان را قوی ندیدم، بخشی از نطق‌ها هم عوامانه بود. بسیاری از اشکالات وزارت صمت همچنان باقیست اما راهی که آغاز شده، امیدوارکننده است.

وزیر به ویژه در آنجاهایی که اختیارات داشته، نتایج خوبی گرفته است البته مشکلاتی همچون خودروسازی و نوسانات بازار هم وجود دارد که انتظار می‌رود در آینده اصلاح شود. در نهایت به استیضاح وزیر صمت رای منفی دادم.

رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت، سند سلامت مجلس هم بود، حساب چند کاسب از کلیت مجلس جداست. در صحبتی با رییس دفتر رییس جمهور از عدم اجرای دستور رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر مبنی بر ساخت راه نمازگاه – ارم و سد دهرود گلایه کردم. یادداشت کرد که پیگیری کند.

با وزیر اقتصاد در مورد حمایت بنگاه‌های دولتی از ورزش دشتستان صحبت کردم. در گفت وگو با وزیر کار از وی خواستم که شرکت‌های فعال زیرمجموعه این وزارتخانه در استان بوشهر را ملزم کنند که حساب هایشان را در بانک‌های استان نگه دارند.

با تعدادی از نمایندگان در مورد راه‌اندازی فراکسیون سواد رسانه‌ای در مجلس گفت وگو داشتم، کاری برزمین مانده و بسیار واجب، همه استقبال کردند.

بعد از ظهر سردار رشید سپاه اسلام سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود. سردار گزارشی از وضعیت امنیت در غرب و شمال غرب کشور و برخورد با تروریست‌ها در مرزها و اقلیم دادند، ستودنی و غرورانگیز بود.

آقای دانایی سفیر سابق کشورمان در عراق هم در کمیسیون گزارشی از آخرین وضعیت عراق ارائه داد. به کمیسیون انرژی رفتم و با وزیر نیرو که مهمان این کمیسیون بود درباره سد دالکی و تامین مالی آن صحبت کردم و از وی خواستم که مشکلات پروژه را حل کنند. با امام جمعه، فرماندار، شهردار، اداره بنادر و پارس جنوبی تماس داشتم.

روز چهارشنبه (۱۱ آبان) طرح اداره بانک مرکزی در صحن مجلس بررسی و بخش‌هایی از آن تصویب شد. این طرح به علت جامع بودن وقت زیادی از مجلس گرفت. دو فوریت لایحه ترمیم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان رای نیاورد اما یک فوریت آن رای آورد.

در هماهنگی با کمیسیون امنیت دستور کار هفته آینده کمیته جنگ نرم را تعیین کردیم. قبل از ظهر به دفتر رئیس مجلس رفتم تا در ملاقات آقای قالیباف با آقای قریشی نیاس دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی حضور یابم.

با آقای قریشی در مورد برنامه‌های آینده این اتحادیه صحبت کردم. پس از جلسه دقایقی با رئیس مجلس صحبت و دغدغه‌هایم در مورد مسائل کشور بویژه در حوزه فرهنگ را به ایشان منتقل کردم و درخواست کردم که در لایحه بودجه سال آینده توجه لازم به حوزه فرهنگی کشور شود،

ایشان هم دلش پُر بود! در تماس با آبفا و آب منطقه‌ای در مورد مسائل آب دشتستان از جمله آبرسانی به روستای محروم باغتاج صحبت کردم.

با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد پتروشیمی دشتستان و با آموزش و پرورش، شهرک صنعتی و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تماس داشتم. تا اواخر شب دفتر بودم و به برخی تماس‌ها و نامه‌ها پاسخ دادم.

صبح پنجشنبه (۱۲ آبان) عازم بوشهر شدم. توفیقی دست داد تا با آیت‌الله صفایی بوشهری ملاقات داشته باشم. همچنین به همراه تعدادی از دوستان انقلابی از یکی از مجروحان نستوه اغتشاشات اخیر در بوشهر عیادت کردیم. عصر با تعدادی از مردم در دشتستان ملاقات داشتم.

روز جمعه (۱۳ آبان) در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و نمازجمعه برازجان شرکت کردم. پرشورتر از هر سال بود. عصر در نشست نیروهای انقلاب حضور یافتم. در تماس با شوراهای شهرستان و نیز برخی مدیران استان و شهرستان مسائل و مشکلات را پیگیری کردم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: