امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=2723

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

اجازه چانه زنی به آژانس به عنوان بخشی از پازل آمریکایی‌ و غربی‌ را نمی‌دهیم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان بخشی از پازل آمریکایی‌ها و غربی‌ها محلی برای چانه زنی غربی‌ها و آمریکایی‌ها را تعریف کند.

دکتر ابراهیم رضایی با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس و اظهارات رافائل گروسی مدیر کل آژانس درباره پاسخ ایران به قطعنامه و درخواست سفر به تهران برای مذاکره افزود: ما پیش از این به رفتارهای دوگانه و متناقض آژانس بارها اشاره کرده بودیم اما این رفتارهای دوگانه و متناقض روز به روز رنگ جدی تر و عریان تری به خود می گیرد.

رضایی اظهار داشت: اینکه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قبل از برگزاری شورای حکام به رژیم صهیونیستی سفر می‌کند نشان از رفتار خصمانه آن ها علیه جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حُسن نیت خود را در رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داده است، خاطر نشان کرد: بیشترین بازرسی آژانس از کشور ما انجام شده است اما با این وضعیت ما شاهد رویکرد خصمانه آژانس هستیم.

وی با بیان اینکه این حُسن نیت دائمی نیست، تصریح کرد: در صورتی که آژانس بخواهد به روند خصمانه خود ادامه دهد، ماهم رویکرد خود را تغییر خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که آژانس به عنوان بخشی از پازل آمریکایی‌ها و غربی‌ها بخواهد خودش را محلی برای چانه زنی برای غربی ها و آمریکایی ها تعریف کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: رادیکال شدن و تند شدن فضا علیه جمهوری اسلامی بی جواب نخواهد ماند و ما هم نشان خواهیم داد که از ابزارهایی که در توانمان داریم در پاسخگویی استفاده خواهیم کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به راهکارهای مقابله با قطعنامه ضدایرانی شورای حکام در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: ما یک قانون کامل و جامع را به تصویب رساندیم، دولت و سازمان انرژی اتمی موظف به تبعیت از آن هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به عنوان ناظر و قانونگذار اگر ببیند که خلایی در وضع قوانین برای پاسخ به طرف غربی نیاز است، اقدامات مقتضی را پیگیری می کند.

 

منبع خبر: خانه ملت

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: