امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=4465

آقای رضایی؛ مواظب سوتی هاتون باشید

ایشان گویا مشابه میزان اطلاعاتش از خیابان های ناتو، اطلاعات چندانی از مناسبات جهانی و تاثیر اظهاراتی این دست بر منافع ملی کشور نیز ندارد.

اخیرا ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در توییتی پیرامون ناامنی ها در خیابان های ایران اظهار نظری کرده و نوشته که این نا امنی های را به خیابان های ناتو می کشانیم.

اولین بار که این توئیت را خواندم تردید کردم که چنین اظهارنظری متعلق به ایشان باشد که پیش از این سابقه خبرنگاری داشته است، چون به وضوح مشخص است که ناتو نه نام یک شهر، بلکه مخفف یک پیمان نظامی است که میان برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا برقرار است و چنین اشتباه فاحشی از او که اتفاقا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است قابل توجیه نیست.

هرچند بعد از این سوتی، وی در رشته توئیتی، توضیحاتی داده که بیشتر به ماست مالی و راست و ریس کردن اشتباه می ماند و اتفاقا کار را بهتر که نکرد، بدتر هم کرده است.

اما در این بین توجه جناب نماینده را به چند نکته معطوف می کنم.

1 – کتابخانه مجلس یکی از غنی ترین گنجینه های محتوایی کشور است که فلسفه وجودی آن در آغاز، استفاده نمایندگان مجلس از آن جهت بالا بردن اطلاعات عمومی از تاریخ و تحولات روز بوده تا در تدوین قوانین یا اظهارنظرهای خود با تکیه بر دانش و تجربیات علمی، پخته تر صحبت کرده و دقیق تر عمل نمایند. هرچند این گنجینه ارزشمند اکنون برای برخی نمایندگان جنبه زینتی پیدا کرده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به جناب رضایی توصیه می‌شود بجای توئیت کردن و اظهاراتی که بعضا خاصیتی برای مردم ندارد، کمی از وقت خود را صرف رفتن به کتابخانه مجلس کند.

2 – توئیتی شبیه آنچه آقای رضایی منتشر کرده اند، اگرچه ممکن است برای ایشان به عنوان عضوی از یک جناح سیاسی نانی داشته باشد که خود را بیشتر برای امثال حسین شریعتمداری ها عزیز کند و احتمالا شانس ایشان را برای قرارگیری در لیست تهران در انتخابات بعد افزایش دهد، اما از آن برای مردمی که ایشان خود را نماینده آنها می‌داند آبی گرم نمی شود. مردم دشتستان و استان بوشهر انتظار دارند قوانینی وضع شود که حقوق از دست رفته تاریخی این مردم که بیشترین سهم در درآمد ملی و کمترین منفعت را از آن دارند، بازستاند. اما این خواسته تحت عناوین و تعارفاتی نظیر “مردم نجیب و صبور” گم شده و گویا ایشان و نمایندگان دیگر اراده ای برای پیگیری معیشت و زندگی سعادت مندانه این مردم ندارند.

3 – اگرچه آقای رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی است اما گویا مشابه میزان اطلاعاتش از خیابان های ناتو، اطلاعات چندانی از مناسبات جهانی و تاثیر اظهاراتی از این دست بر منافع ملی کشور نیز ندارد. ایشان باید بدانند که چنین اظهاراتی زمینه سوء ظن به ایران در حوادث احتمالی آینده را افزایش خواهد داد و هر گروهی در اروپا و یا آمریکا دست به اقدامات خرابکارانه بزند، اظهارات ایشان که عضو یک کمیسیون مهم مجلس می باشد می تواند سندی محسوب شود که این حوادث را به ایران ربط دهند و اقدامات بعدی نظیر مطالبه خسارت از اموال ایران و تحریم های بیشتر کنند .

4 – نکته آخر اینکه؛ اگرچه جناب رضایی در انتخاباتی با پایین ترین میزان مشارکت در تاریخ انقلاب به مجلس راه یافتند و اگر انتخاباتی با مشارکت بالا برگزار می شد، چه بسا اکنون نماینده مردم دشتستان نبودند، اما ایشان به هر طریق اکنون نماینده شهرستانی با تاریخی بلند و فرهیختگان بزرگی هستند که نام برخی از آنها بر تارک حوزه های ادبیات، نجوم و… این کشور می درخشد. ایشان باید مراقب باشند که با اظهارات شان با آبروی یک شهرستان بزرگ بازی نکنند و خدای ناکرده باعث نشوند که مردم استان های دیگر به واسطه اشتباه هات ایشان، سطح معلومات مردم دشتستان و استان بوشهر را قضاوت کنند.

نویسنده: هفته نامه خلیج فارس

منبع خبر: هفته نامه خلیج فارس

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: