امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=15856

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد ۱۴۰۲)؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه دالکی کنارتخته/ ملاقات با رئیس سازمان راهداری و مدیرعامل آبفا/ گفتگو با وزیر ورزش/ شیرین‌ترین اتفاق پارلمان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گزارش هفتگی خود از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه دالکی کنارتخته، ملاقات با رئیس سازمان راهداری و مدیرعامل آبفا، گفتگو با وزیر ورزش و شیرین‌ترین اتفاق پارلمان خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد ماه ۱۴۰۲) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: صبح شنبه (۳۰ اردیبهشت) به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دشتستان رفتم، ابتدا در جلسه با هیأت رئیسه دانشکده مسائل این مرکز مهم آموزشی را بررسی کردیم سپس در جمع دانشجویان به سئوالات و مطالبات ایشان پاسخ دادم، الحمدلله دانشجویان امروز هوشیار و بابصیرت در صحنه هستند.

برنامه تا حوالی ظهر طول کشید و بلافاصله عازم فرودگاه بوشهر شدم، با تعدادی از مراجعه‌کنندگان در فرودگاه قرار گذاشتم و پس از ملاقات سرپایی عازم تهران شدم.

بعد از ظهر در دفتر پیگیر مشکلات برخی شهرها و روستاها بودم. با مدیران تعدادی از دستگاه‌ها برای جلسه در هفته جاری هماهنگ کردم. شب دستور کار هفتگی مجلس و کمیسیون‌ها را مطالعه کردم.

در جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) مجلس مواد دیگری از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بررسی و تصویب شد. همچنین بررسی دو فوریت لایحه الحاق یک بند به قانون بودجه امسال مبنی بر یک درصد شدن نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد تولید داخل و نیز کالاهای اساسی در دستور کار صحن بود، به دلیل تاثیر آن بر بازار و کنترل قیمت‌ها رای مثبت دادم.

در جلسه عصر ادامه طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور بود، هیأت رئیسه اصرار دارد که این طرح به انتخابات امسال برسد.

ظهر در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم. عصر در جلسه با تعدادی از نمایندگان در مورد انتخابات هیات رئیسه مجلس همفکری کردیم.

با راهداری، وزارت نیرو، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها در مورد مسائل شهرستان تماس داشتم.

دستور کار روز دوشنبه (اول خرداد) مجلس ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات بود. پیش از پایان جلسه عازم سازمان راهداری شدم و به همراه تعدادی از اعضای شوراها با رئیس و معاون این سازمان ملاقات کردیم.

عمده مطالبات شهرستان از جمله تعریض و بهسازی راه‌های کلمه برازجان و کلمه فراشبند، راه سمیعا عطیبه و…، اصلاح پیچ‌های خطرناک مسیر برازجان کنارتخته، تعمیر ماشین آلات راهداری، اصلاح لوپ تقاطع غیرهمسطح دهقاید و لوپ ورودی برازجان، روشنایی شبانکاره دهداران و آبپخش میاندشت، روکش آسفالت بلوار خلیج فارس شبانکاره، تسریع در اجرای پروژه‌های سعدآباد وحدتیه، سعدآباد نظرآقا برازجان، آبپخش حله، جاده گیسکان، کمربندی طلحه و… در این جلسه بررسی و قول‌هایی داده شد که در صورت اجرا و تحقق وضعیت راه‌های دشتستان را متحول خواهد کرد.

بلافاصله پس از جلسه به مجلس برگشتم و در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی با موضوع انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس شرکت کردم.به شوخی به یکی از همیشه کاندیداها گفتم که هر سال این موقع خوش‌اخلاق می‌شوید!

ظهر در دفتر با یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در دشتستان جلسه داشتم. در جلسه بعد از ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی بررسی شد همچنین ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی و رفع شد.

در گفتگوی حضوری با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مسائل این حوزه همفکری کردیم. در گفتگو با وزیر ورزش و جوانان در مورد مشکلات ورزش دشتستان از جمله مطالبات مردم روستای بزرگ بنداروز صحبت کردم، دستوراتی داد.

عصر به همراه تعدادی از اعضای شوراها به شرکت آب و فاضلاب کشور رفتیم و در جلسه با مدیرعامل این شرکت عمده مسائل شهرستان در حوزه آب را بررسی کردیم.

پس از گلایه از عدم اجرای توافقات و تعهدات جلسه پیشین در سال گذشته، اهم مطالبات و مشکلات آب شرب در دشتستان همچون مخزن آب برازجان، دالکی، دهقاید و کلمه، نوسازی شبکه، تکمیل خطوط انتقال آب سد ارغون، خیرآباد، ارم و سد رئیسعلی، کیفیت و سرعت پایین آب در برخی مناطق، احداث چاه چنیر و باغتاج، آبرسانی به روستاهای فاقد آب و افزایش سهمیه آب از سد کوثر مطرح شد.

در ارتباط مستقیم با مدیرعامل آبفای استان این موارد یک به یک بررسی و تصمیم‌گیری شد. از آنجا که قول‌های جلسه پیشین عملی نشد و حقیر شرمنده مردم شدم، این بار از بیان جزئیات پرهیز می‌کنم و منتظر اقدام می‌مانم.

مهمترین دستور کار روز سه‌شنبه (دوم خرداد) مجلس انتخابات هیأت رئیسه برای سال چهارم بود. طبق قرار و تعهد قبلی انتظار می رفت کسانی که دیروز در انتخابات فراکسیون رای نیاورده بودند کاندیدا نشوند اما عزیزانی باسابقه در اقدامی عجیب مجدداً کاندیدا شدند.

متنی تهیه و در میان نمایندگان مبنی‌ بر لزوم «وفای به عهد» پخش کردیم و موضوع را توضیح دادیم، به یکی از این حضرات دوستانه گفتم که «هر یک از ما یک موسوی درون داریم!». در نهایت همان لیست منتخب فراکسیون رای آورد.

طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها دو دستور کار دیگر صحن بود که البته به این دلیل که از سوی هیأت رئیسه مجلس مامور به شمارش آراء انتخابات ناظران بودم، نتوانستم در رای‌گیری آنها شرکت کنم.

بعد از ظهر تا شب در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان ملاقات کردم همچنین به کارهای عقب‌افتاده رسیدگی کردم، مکاتبات مانده از قبل با دستگاه ها و پیگیری امور شهرستان باعث شد که تا آخر شب در دفتر بمانم.

صبح روز چهارشنبه (سوم خرداد) راهی دفتر مقام معظم رهبری و حسینیه حضرت امام خمینی (ره) شدم. دیدار سالانه با رهبر دل‌ها شیرین‌ترین اتفاق پارلمان در سال است، دیداری که دستور کار اصلی خود را از آن می گیریم.

آقا یک بار دیگر مجلس را انقلابی و نیز باسواد، جوان و پرکار خواندند، همچنین با تایید قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مدال افتخاری به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دادند.

پس از برنامه ساعتی در دفتر مقام معظم رهبری دوستان را ملاقات کردم و سپس به مجلس آمدم و تا شب برخی امورات شهرستان را پیگیری کردم.

با بنیاد شهید، وزارت کشور، وزارت علوم، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و وزارت راه در مورد مطالبات مردم و برخی پروژه ها گفتگو کردم. امروز به علت حضور در برنامه دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانستم در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگراه دالکی کنارتخته حضور پیدا کنم، از ابتدای دوره خدمتم پیگیر فعال شدن پروژه بوده‌ام و امروز خوشحالم که بالاخره در روال ساخت قرار گرفته است.

با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مورد پروژه صحبت کردم، پیمانکار آن دارای سابقه موفقی است و بودجه قابل توجهی از محل سفر اول رئیس‌جمهور برای آن گذاشته و مبلغ خوبی در سال گذشته به آن تخصیص داده شد، با پیگیری‌های مشترک بنده و معاون عمرانی استاندار و سایر مدیران مناقصه پروژه در سال گذشته تجدید و تسریع و نیز بخشی از منابع مالی آن تامین شد. انتظار داریم پروژه‌ای که گلوگاه استان است با سرعت فعالیت کند و در زمان مناسب به اتمام برسد.

آخر هفته (چهارم و پنجم خرداد) بر روی چند طرح و لایحه مطروحه در صحن و کمیسیون کار کردم همچنین تعدادی از گزارش‌های رسیده و نیز برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را مطالعه کردم، تذکرهایی نیز در سامانه مجلس در مورد لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران و رسیدگی به وضعیت خرما ثبت کردم، از آنجا که وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت وزیر ندارد، تذکر را خطاب به رئیس‌جمهور ثبت کردم.

در مورد گزینه وزارت آموزش و پرورش هنوز جمع‌بندی ندارم، از تعدادی از نخبگان آموزش و پرورش استان و شهرستان نظرخواهی کرده‌ام، شما هم اگر نکته‌ای داشتید برای بنده بفرستید.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: