امروز: شنبه - 6 مرداد 1403

لینک کوتاه خبر:

https://dr-rezaei.com/?p=5034

گزارش هفتگی نماینده دشتستان (از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱)؛

آغاز بکار کمیسیون تلفیق/ پیگیری پروژه‌های بهداشت و درمان دشتستان در جلسه با معاون وزیر بهداشت/ چرا به کلیات لایحه بودجه رای منفی دادم؟/ برنامه‌ریزی برای عرضه خرمای استان در پایتخت/ ایجاد ردیف بودجه برای بیمارستان ۱۷ شهریور

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گزارش هفتگی خود از آغاز بکار کمیسیون تلفیق، پیگیری پروژه‌های بهداشت و درمان دشتستان در جلسه با معاون وزیر بهداشت، چرا به کلیات لایحه بودجه رای منفی دادم؟، برنامه‌ریزی برای عرضه خرمای استان در پایتخت و ایجاد ردیف بودجه برای بیمارستان ۱۷ شهریور خبر داد.

دکتر ابراهیم رضایی در یادداشت هفتگی خود ( از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱) با عنوان “هفت نوشت” نوشت: عمده وقتم در این هفته در کمیسیون تلفیق گذشت. روز شنبه (۲۴ دی) انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه برگزار شد و آقای دکتر حسینی به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.

یک نگرانی بازتولید تاجگردون در کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس است که با توجه به سوابق آقای حسینی انتظار و امید داریم چنین نشود. بلافاصله پس از انتخابات، کار بررسی بودجه در سه نوبت صبح، بعد از ظهر و شب آغاز شد.

بودجه متناسب با شرایط و تهدیدات کشور نوشته نشده است

در جلسه بعد از ظهر رئیس سازمان برنامه و بودجه راجع به ویژگی‌ها و شاخص‌های کلان پیش‌بینی.شده در لایحه بودجه توضیحاتی ارائه کرد. در پاسخ به توضیح ایشان گفتم که بودجه متناسب با شرایط و تهدیدات کشور نوشته نشده است.

با معاون وزیر خارجه و دفاع در مورد برگزاری نمایشگاه خرما در استان تماس داشتم.

باید از فشار مالیاتی بر اصناف خرد پرهیز کرد

در جلسه روز یکشنبه (۲۵ دی) بحث و بررسی منابع (درآمدها) بودجه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه یافت، دولت در بودجه پیش‌بینی رشد ۶۵ درصدی وصول مالیات در سال آینده را کرده است که با توجه به تورم قابل وصول به نظر می رسد. در عین حال تاکید کردیم که باید از فشار مالیاتی بر اصناف خُرد پرهیز کرد.

بودجه تورم زاست

قبل از ظهر در جلسه هیات امنای دانشگاه خلیج فارس بصورت مجازی شرکت کردم. در جلسه بعد از ظهر کمیسیون تلفیق با حضور رئیس گمرک درآمدهای گمرکی سال آینده بررسی شد و شب رئیس کل بانک مرکزی در مورد وضعیت ارز و تورم در سال آینده توضیحاتی داد، بودجه تورم‌زاست.

در جلسه صبح روز دوشنبه (۲۶ دی) مصارف و ترازهای عملیاتی سرمایه ای و مالی بودجه بحث و بررسی شد و بعد از ظهر منابع و مصارف تبصره ۱۴ بودجه با حضور وزیر نفت تشریح شد، لاغر شدن تبصره ۱۴ از نقاط قوت بودجه سال آینده است.

دولت پیشنهاد داده بود که برخی پروژه‌های ملی، استانی شود، نمایندگان مخالف بودند چرا که منابع استانی معمولاً محقق نمی‌شود و بعضاً ممکن است که اعمال سلیقه شخصی هم صورت گیرد.

اولویت در ارتباط با روسیه ایجاد زیرساخت های حمل و نقل است

وزرای بهداشت و کار هم در مورد مصارف بودجه توضیح دادند. پیش از ظهر جلسه‌ای با موضوع روابط و تعاملات ما با روسیه با حضور تعدادی از وزرا در مجلس برگزار شد، تاکید کردم که اولویت در ارتباط با روسیه، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل است.

پروژه ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان دارای ردیف بودجه شده است

با وزیر جهاد کشاورزی در مورد نمایشگاه خرما صحبت کردم، بنا شد که یکی از معاونان حضور یابد. جلسه‌ای با معاون توسعه وزیر بهداشت داشتم و پروژه‌های بهداشت و درمان دشتستان را مرور کردیم، قول دادند که کمک کنند، با همراهی برخی دوستان در سازمان برنامه و بودجه و نیز وزارت بهداشت پس از سال‌ها پروژه ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان دارای ردیف بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور شده است.

اتفاق مبارکی است و من‌بعد باید تلاش کنیم تا اعتبارات آن به اندازه کافی گذاشته شود. شب به همراه چند تن از نمایندگان به وزارت آموزش و پرورش رفتیم و در جلسه با وزیر، آخرین وضعیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بررسی کردیم.

به کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ رای منفی دادم

روز سه‌شنبه (۲۷ دی) روز جمع‌بندی و رای‌گیری در مورد کلیات بودجه بود، پس از شنیدن نظرات بخش‌های مختلف دولت بویژه سازمان برنامه و نیز استماع نظرات کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات و نیز تعداد دیگری از نخبگان به کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ رای منفی دادم و به عنوان مخالف صحبت کردم چرا که اولاً منابع آن را غیرقابل تحقق می‌دانم که می‌تواند موجب کسری بودجه، ناترازی و بلاتکلیفی بسیاری از وعده‌ها و پروژه‌های دولت شود، ثانیاً تورم‌زاست و ثالثاً خواسته یا ناخواسته کشور را به سمت سازش سوق خواهد داد بعلاوه شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت ناعادلانه بوده و سهم صندوق توسعه ملی کاهش یافته است، ضمن اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های درون لایحه مشخص است که دولت برنامه‌ای برای مدیریت مصرف سوخت ندارد.

در نهایت بودجه رای آورد و لایحه جهت تصمیم‌گیری در مورد کلیات به صحن علنی مجلس ارسال شد.

ظهر جلسه‌ای با نمایندگان نیروهای مسلح پیرامون بودجه دفاعی کشور داشتیم. پس از اتمام بخش اول کار کمیسیون تلفیق راهی فرودگاه شدم و آخر شب به بوشهر رسیدم.

از نهاد ریاست جمهوری تماس گرفتند و در مورد سفر آتی رئیس‌جمهور به استان همفکری کردیم. با دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، دادگستری، سپاه و نفت در مورد مسائل و مشکلات مردم تماس داشتم.

هماهنگی در مورد سفر رئیس مجلس دومای روسیه به تهران

در مورد سفر هفته آینده رئیس مجلس دومای روسیه به تهران با اداره کل بین‌الملل مجلس هماهنگی کردیم.

صبح روز چهارشنبه (۲۸ دی) دقایقی در مجمع خیرین مدرسه‌ساز در بوشهر شرکت کردم و سپس به برنامه میز ملی خرما رفتم، نظرات و گلایه‌های بخش خصوصی و فعالان حوزه خرما شنیدنی بود.

برخی فروشگاه های زنجیره ای مردم را غارت می کنند

در مورد برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که مردم را غارت می کنند صحبت کردم. ظهر نشستی با رئیس سازمان بیمه سلامت که مهمان استان بود، داشتم، دغدغه تامین بودجه مورد نیاز برای بیمه روستائیان را داشتند.

عصر تا شب از نمایشگاه خرما بازدید کردم، انصافاً سال به سال کارها بهتر و جذاب‌تر است. آخر شب پس از جلسه با تعدادی از نخبگان، به همراه چند تن از اعضای شورای شهر آبپخش از برخی محلات شهر که در بارندگی‌های اخیر دچار آبگرفتگی شده بودند بازدید کردیم.

با ورزش و جوانان در مورد جاده سلامت وحدتیه و با مدیرکل ارتباطات در مورد پوشش اینترنت روستای ارغون تماس داشتم.

شرکت در همایش خرما

روز پنجشنبه (۲۹ دی) در همایش خرما شرکت کردم. برای بازدید از نمایشگاه و برنامه‌های جانبی آن از معاون وزیر جهاد و صمت، سازمان توسعه تجارت و بخش‌هایی از شهرداری تهران و وزارت دفاع دعوت کرده بودم.

بعد از ظهر پنجشنبه جلسه مشترکی میان ایشان و فعالان عرصه خرما داشتیم، تلاش ما این بود که با حذف دلال، بتوانیم خرما را بصورت مستقیم به مردم عرضه کنیم، این کار هم به نفع مردم و هم به سود تولیدکننده و کشاورز خواهد بود. تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

در حاشیه همایش خرما با یکی از سرمایه‌گذاران موفق حوزه کشاورزی و خرمای کشور صحبت و از وی برای سرمایه‌گذاری در دشتستان دعوت کردم، استقبال کرد و قرار شد که ظرفیت‌های شهرستان را به ایشان معرفی کنیم.

رئیس جمهور ارزیابی دقیق در مورد قول های سفر پیشین داشته باشند

در گفتگو با یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری در مورد اشکالات و آسیب‌های سفر اول رئیس‌جمهور به استان صحبت کردیم، گفتم که سفر بدون دستاورد می‌تواند به ضد خود تبدیل شود و بهتر است که یک ارزیابی دقیق در مورد قول‌های سفر پیشین داشته باشند.

۴۰ روستا در شهرستان دشتستان آب آشامیدنی سالم ندارند

صحبت به توئیت اخیر بنده (در مورد انتقال آب به فلات مرکزی ایران) کشیده شد، توضیح دادم که در حالی که تنها در دشتستان ۴۰ روستا آب آشامیدنی سالم ندارند و هنوز هم به بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود و در تابستان شهرهای ما در هفته فقط چند ساعت آب دارند، با هزینه‌های نجومی آب را از خلیج فارس به کویر می‌برند، مخالف آبرسانی به آنجا نیستیم اما اولاً ساحل‌نشینان در اولویت دریافت آب (شیرین) از خلیج فارس هستند و ثانیاً بردن صنایع بزرگ آب‌بر به کویر و فلات مرکزی ایران (و به دنبال آن بردن آب دریا به آنجا) کاری غیرکارشناسی و هزینه‌زا است، در همه جای دنیا صنایع آب‌بر را در سواحل بنا می‌کنند… حرف بسیار است. شب به طلحه و سپس برازجان رفتم.

برابر همه بزرگی سرمایه های واقعی دشتستان احساس حقارت کردم

روز جمعه (۳۰ دی) به ملاقات با جمعی از مردم و نخبگان گذشت. شب توفیق شد تا در محفل نورانی فعالان و خادمان قرآن کریم در برازجان حضور یابم و پای درد دل بحق این عزیزان بنشینم، بزرگان مومنی که همه زندگی خود را وقف توسعه و ترویج آیات الهی در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف کرده‌اند و هر کدام به تنهایی بیش از ادارات مدعی و مسئول بار فرهنگی جامعه را به دوش می کشند و بی‌ادعا جان و جوانی و مال و مکنت خود را برای دفاع از حق و حقیقت تقدیم کرده‌اند، در برابر آن همه بزرگی سرمایه‌های واقعی دشتستان احساس حقارت کردم.

مدیرکل راهداری خبر داد که فعالیت پروژه تعریض و بهسازی راه سعدآباد وحدتیه رسماً آغاز شده و همچنین مطالعات پروژه راه نمازگاه – ارم آماده شده است.

با یکی از نمایندگان برای پیگیری برخورد با مفاسد در یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی دولت همفکری و برنامه‌ریزی کردیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: